Konaklama işletmelerinde organizasyonel yapılanmanın satış ve verimlilik üzerine etkileri

dc.contributor.advisorGönen, Ibrahim
dc.contributor.authorKahriman, Serdar
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:08Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:08Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractHizmet firmaları farklı zamanlarda, farklı müşterilere tutarlı ve kaliteli hizmet sunmak için özen göstermek mecburiyetindedir. Hizmette değişkenliği ortadan kaldırmak ve standart oluşturmak için personellerin dikkatlice göreve alınması, eğitilmesi, işe alıştırma gibi faaliyetlerin uygulanması, kalite paralelinde güdülenmesi, iyi bir kontrol uygulaması ile etkili bir geribildirim sisteminin kurulması oldukça önemlidir. Dünya‟da en kaliteli hizmeti sunan konaklama işletmeleri, bu alanda gereken önemi veren firmalardır. Bu bağlamda çalışmanın konusu konaklama sektöründe organizasyon yapısının verimliliğe etkileridir. Çalışmanın amacı hizmet sektörünü ve özelliklerini, konaklama işletmelerinin yapısını, çalışma sistemini ve birimlerin görev dağılımını açıklayarak konaklama sektöründe organizasyon yapısının verimliliğe olan etkilerini ortaya koymaktır. Çalışma geniş kapsamda literatür taraması yapılarak hazırlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Konaklama Sektörü, Hizmet, Verimlilik
dc.description.abstractService companies should pay attention to providing quality and consistent services to customers all the time. It is important to get rid of the differences in service and to recruit the staff carefully, to educate them, to implement some activities to adapt them to their job, to motivate them in line with the quality management, to apply the appropriate control system and to establish the feedback system in order to set standards. The highest quality firms that provide hotel management are the ones that give importance to the qualities listed above. The subject of the study is the effects of the organizational structure on the efficiency of hotel management. The purpose of the study is to explain the effects of organizational structure on the efficiency of hotel management by explaining the service sector and its qualities, the structure of hotel management, the operating system and the designation of duties. A great deal of literature review is done for this study. Keywords: Hotel Management, Service, Productivityen_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKT7f7n0Oh9krNINRFz774ttbXQsKrh5lLc-thTJeX9g6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3003
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKT7f7n0Oh9krNINRFz774ttbXQsKrh5lLc-thTJeX9g6
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectHizmet sektörü
dc.subjectKonaklama işletmeleri
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectOteller
dc.subjectService sectoren_US
dc.subjectOccommodation enterprisesen_US
dc.subjectSatış
dc.subjectHotelsen_US
dc.subjectVerimlilik
dc.subjectSaleen_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.subjectÖrgütsel yapılanma
dc.subjectOrganizational structuringen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde organizasyonel yapılanmanın satış ve verimlilik üzerine etkileri
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files