Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetme becerileri

dc.contributor.advisorKöklü, Muharrem
dc.contributor.authorAkkuş, Yasin
dc.contributor.otherEğitim Bilimleri / Educational Sciences
dc.date.accessioned2024-08-07T19:58:51Z
dc.date.available2024-08-07T19:58:51Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmamızda, kriz kavramının çeşitli kurumlar tarafından ele alınmış olmasının meydana getirmiş olduğu çeşitlilikten hareketle ve daha önceki bilgi birikimlerinden faydalanarak, okullar tarafından kriz kelimesi ve ana özellikleri, krizlere etkin bir müdahale amacıyla okullarda gerçekleştirilmiş olması gerekmekte olan hazırlık çalışmaları üstünde durulmuştur. Çalışmada Türkiye'de eğitim kurumlarında meydana gelen ve basına yansımakta olan hadiseler vasıtasıyla da krize yol açan sebepler üstünde belirlemeler yapılmış olmaktadır. Okul yönetimlerinin krizlere uygun olarak yapmış olduğu hazırlıkların arasında bir krize müdahale grubu kurmak ve onu büyütmek, müdahale planlarını hazırlayabilmek ve uygulayabilmek amacıyla da hazırlıklı bir durumda olması gerekli olduğu anlatılmıştır. Bu tür hazırlıkların kurumlara ait özel boyutları olduğu gibi, kapsamlıdır ve tüm kurumlarca paylaşılabilecek ortak boyutları da mevcuttur. Tekrar okulların krizlere müdahale planlaması ve uygulaması esnasında, yerel, bölgesel ve ulusal seviyedeki planlama ve uygulamaları göz önüne almış olan eşgüdümlü bir çalışma göstermiş olmaları da etkin bir kriz müdahalesi açısından zorunlu bir durumdur.
dc.description.abstractIn this study, by taking into consideration the diversity of the concept of crisis and the fact that it was taken up by various institutions and benefiting from its previous knowledge, the schools focused on the crisis word and the main features and the preparatory work that should be carried out in schools for effective intervention in crises. Work on being reflected by the events occurring in educational institutions in Turkey and then from the top reasons that led to the crisis with determination is made. Preparations made in accordance with the crises of school administrations were explained that it was necessary to set up a crisis intervention group and to prepare it and prepare and implement the intervention plans. These types of preparations are specific to the corporations as well as they are comprehensive and have common dimensions that can be shared by all institutions. Again, during the planning and implementation of the crisis response to schools, the fact that they demonstrated a coordinated work that takes into account planning and practices at the local, regional and national level is a necessary condition for effective crisis intervention.en
dc.identifier.endpage79en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwMcx_aqgjq3PTnDyi48f4n4X3sDCArl9S9crAWR89J9k
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4407
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwMcx_aqgjq3PTnDyi48f4n4X3sDCArl9S9crAWR89J9k
dc.institutionauthorKöklü, Muharrem
dc.institutionauthorKöklü, Muharrem
dc.institutionauthorKöklü, Muharrem
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEğitim yönetimi
dc.subjectKriz yönetimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectCrisis managementen_US
dc.subjectYönetim becerileri
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectÖğretmen algısı
dc.subjectManagement skillsen_US
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleÖğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetme becerileri
dc.titleCrisis management skills of school managers according to teacher perceptionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf91e21c5-6004-4467-9983-5e93fa478f26
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf91e21c5-6004-4467-9983-5e93fa478f26
relation.isOrgUnitOfPublicationc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryc81b0aed-503b-4e45-9d67-2d450334c7fa

Files