Üniversite tanıtımının öğrenci sayısı ve niteliğine etkisi

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorKaravelioğlu, Hanım
dc.date.accessioned2024-05-27T22:48:37Z
dc.date.available2024-05-27T22:48:37Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractTürkiye'de son on yılda pek çok yeni yükseköğretim kurumu kurulmuştur. Yeni kurulan yükseköğretim kurumları kurumsallaşmaya çalışırken iki temel hedefi vardır. Birincisi yükseköğrenim görmek isteyen öğrencinin nitelikli olması, ikincisi ise kurumu yaşatacak yeter sayıda öğrencinin ilgili programı tercih etmesidir. Bu çalışmanın amacı üniversitelere kayıt yaptıran öğrencilerin tercihlerini etkileyen faktörlerin analiz edilmesi, üniversite tanıtım etkinliklerinin etki derecesinin incelenmesidir. Çalışmada hizmet kavramı, hizmetlerin pazarlanması, eğitim hizmetinin özellikleri, üniversite kavramı, Türkiye'deki üniversiteler genel olarak değerlendirilmiş, üniversite tanıtımlarının etkisi anket yöntemiyle tespit ve analiz edilmiştir. Araştırmada farklı tarihlerde kurulmuş dört üniversitenin hukuk veya işletme bölümlerinin birinci sınıflarında 2013-2014 öğretim yılında kayıtlı öğrenciler gruplara ayrılarak veri analizi yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: üniversiteler, üniversite tanıtımları, üniversite tercihleri,
dc.description.abstractSo many new unversities were established at last decate in Turkey. New established universities are struggling with two main problems when trying to institutionalaze. The first one is quality of students for education, the second one is right quentity of students to choose right program to save foundation. This study purpose that students which register universities to analyze factors efecting their preferences and degree of influence, Universitiy promotion activities are examined. Service concept, service marketing, service of education specifications, university notion, generally Universities were evaluated in Turkey, university promotion activities effect were detected and analyzed by survey method in this study. Four university where established in different dates law and business division first class students were divided two groups and their data were analyzed in this research on 2013-2014. Key words: universities, commercial of universitie, university preferencesen_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US-SM9W78YeJf9EJKI-cA1KwND1a2l8H4WCV36xgi_HkZ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3521
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US-SM9W78YeJf9EJKI-cA1KwND1a2l8H4WCV36xgi_HkZ
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectTanıtım
dc.subjectTanıtım faaliyetleri
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectTercih
dc.subjectPromotionen_US
dc.subjectIntroduction activitiesen_US
dc.subjectTercih sıralaması
dc.subjectPreferenceen_US
dc.subjectÜniversite sıralaması
dc.subjectPreference classificationen_US
dc.subjectUniversity rankingen_US
dc.subjectÜniversiteler
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.titleÜniversite tanıtımının öğrenci sayısı ve niteliğine etkisi
dc.titleThe effect of university presentation on student quality and quantitiyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files