Ebeveynlerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarının ekran önünde kalma sürelerine ve sağlık durumlarına dair kaygıları

dc.contributor.advisorBulun, Mehtap Ataseven
dc.contributor.authorAtaseven Bulun, Mehtap
dc.date.accessioned2024-08-07T20:17:53Z
dc.date.available2024-08-07T20:17:53Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü / Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada 7-12 yaş arası öğrencilerin ekran süreleri ve ebeveynlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının, ebeveynlerin çocuklarının sağlıklarına yönelik kaygıları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında ebeveynlerin sağlık kaygılarının sosyo-demografik özelliklerine göre farklılık gösterme durumlarının incelenmesi de hedeflenmiştir. Kesitsel nitelikteki bu çalışmada ilişkisel tarama modeli esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemini kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 506 ebeveyn oluşturmaktadır. Veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Ankette, sosyo-demografik form, Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Ölçeği ve Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Ebeveyn Sağlık Kaygısı Anketi yer almaktadır. Verilerin analizi IBM SPSS v.26 yazılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı istatistiksel analizler, geçerlilik ve güvenilirlik analizleri, normal dağılım analizi, korelasyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizleri, t-testi ve ANOVA analizleri gerçekleştirilmiştir. Regresyon analizleri sonucunda ebeveynlerin uzaktan eğitime yönelik olumsuz tutumlarının ve çocukların ekran sürelerinin, ebeveynlerin çocuklarının sağlıklarına yönelik kaygıları üzerinde olumlu yönde ve anlamlı etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Fark analizleri sonucunda ise ebeveynlerin çocuklarının sağlıklarına yönelik kaygılarının yaşlarına, medeni durumlarına, ailede Covid-19 geçiren olup olmamasına ve okulların açılması konusundaki fikirlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the effects of screen time of 7-12 year old students and their parents' attitudes towards distance education on parents' concerns about their children's health. In addition, it was also aimed to examine the differences in parents' health concerns according to their socio-demographic characteristics. In this cross-sectional study, the relational screening model was used. The sample of the study consists of 506 parents selected by convenience sampling method. The data were obtained by the survey method. The questionnaire includes a socio-demographic form, the Distance Education Scale during the Pandemic Period and the Distance Education Parent Health Anxiety Questionnaire during the Pandemic Period. Data analysis was performed with IBM SPSS v.26 software. Descriptive statistical analyzes, validity and reliability analyzes, normal distribution analysis, correlation analysis, multiple linear regression analyzes, t-test and ANOVA analyzes were performed in the study. As a result of regression analysis, it was determined that parents' negative attitudes towards distance education and children's screen time had positive and significant effects on parents' concerns about their children's health. As a result of the difference analysis, it was determined that the parents' concerns about their children's health differed significantly according to their age, marital status, whether they had Covid-19 in the family, and their ideas about opening schools.en
dc.identifier.endpage84en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf60JvX74qTahGPzhIObRBAkJX5kfxxeWBVTfDlm-oZB2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5422
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf60JvX74qTahGPzhIObRBAkJX5kfxxeWBVTfDlm-oZB2
dc.institutionauthorAtaseven Bulun, Mehtap
dc.institutionauthorAtaseven Bulun, Mehtap
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectSağlık Yönetimi
dc.subjectSosyoloji
dc.subjectEbeveynler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEkran maruziyeti
dc.subjectHealthcare Managementen_US
dc.subjectKaygı
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectParentsen_US
dc.subjectSağlık göstergeleri
dc.subjectScreen exposureen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectSağlık tutumları
dc.subjectHealth indicatorsen_US
dc.subjectSağlık yönetimi
dc.subjectHealth attitudesen_US
dc.subjectHealth managementen_US
dc.subjectUzaktan eğitim
dc.subjectDistance educationen_US
dc.titleEbeveynlerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarının ekran önünde kalma sürelerine ve sağlık durumlarına dair kaygıları
dc.titleParents' concerns about the screen status and health conditions of their children during the distance education processen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication808cd355-3a84-4a38-b919-dc8ed74a4c47
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery808cd355-3a84-4a38-b919-dc8ed74a4c47

Files