İşe alım sürecinde sosyal medya ile dijital ortamların Y kuşağına etkisi ve insan kaynakları yönetiminin beklentileriyle karşılaştırmalı analizi

dc.contributor.advisorSavaş, Ahmet Tuğrul
dc.contributor.authorGürsel, D. Berna Bayburt
dc.date.accessioned2024-08-07T19:59:06Z
dc.date.available2024-08-07T19:59:06Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractÇalışmada 103 kişiye uygulanan 20 soruluk Sosyal Medya ve Dijital Ortamların İşe Alım Sürecindeki Etkisi Ölçeği geliştirilmiş olup ölçek güvenilirlik analizi sonucunda ölçeğin güvenilirliği doğrulanmıştır. Analizlerde katılımcıların demografik verileri ve ölçeğin tanımlayıcı istatistikleri incelenerek, demografik profiller ile ölçek ve maddelerinin analizi yapılmıştır. Bu analizin sonucunda Y kuşağı ve İKY işe alım sürecinde sosyal medya ve dijital ortamları kullanma istekleri hem yüksek düzeyde hem de birbirine yakın seviyededir. Anahtar Kelimeler: insan kaynakları, işe alım, sosyal medya, kuşaklar, baby boomers, X kuşağı, Y kuşağı, Z kuşağı, alfa kuşağı
dc.description.abstractIn this study, the impact of Social Media and Digital Environments on Recruitment Process, which was applied to 103 people, was developed. Demographic data of the participants and descriptive statistics of the scale were analyzed and also demographic profiles and scales and items were analyzed. As a result of this analysis, generation Y and Human Resources Managers' willingness to use social media and digital media in the recruitment process is both high and close to each other. Keywords: Human Resources, Recruitment, Social Media, Generations, Baby Boomers, Generation X, Generation Y, Generation Z, Alpha Generationen
dc.identifier.endpage114en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1H0lEhkr4EsndR8etIw2VzeUtF8ZuCraBKs-hREGxHUY
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4450
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1H0lEhkr4EsndR8etIw2VzeUtF8ZuCraBKs-hREGxHUY
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectKuşaklar
dc.subjectSanal ortamlar
dc.subjectSayısal ortam
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectGenerationsen_US
dc.subjectVirtual environmentsen_US
dc.subjectY kuşağı
dc.subjectDigital mediaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectİnsan kaynakları
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectİnsan kaynakları yönetimi
dc.subjectHuman resourcesen_US
dc.subjectHuman resources managementen_US
dc.subjectİşe alma
dc.subjectRecruitmenten_US
dc.titleİşe alım sürecinde sosyal medya ile dijital ortamların Y kuşağına etkisi ve insan kaynakları yönetiminin beklentileriyle karşılaştırmalı analizi
dc.titleThe comparative analysis of the impact of social media and digital media with the expectations of human resources management, as far as the recruitment process is concerneden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files