Bilinçli farkındalıklı tüketim davranışı ile marka sadakati arasındaki ilişki: Vakıf üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma

dc.contributor.advisorDurmaz, Canan Koçer
dc.contributor.authorBezzına, Semeh
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-08-07T20:18:39Z
dc.date.available2024-08-07T20:18:39Z
dc.date.issued2022
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBilinçli Farkındalıklı Tüketim Davranışı ile Marka Sadakati Arasındaki İlişki: Vakıf Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma Araştırma bilinçli farkındalıklı tüketim davranışı ile marka sadakati arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla vakıf üniversitesi öğrencileri üzerine gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, literatürdeki boşluğa doldurmaya çalışmaktadır. Spesifik olarak, dikkatli tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati hakkında kapsamlı bir görünüm sağlamayı ve etkilenen faktörleri sunmayı amaçlar. Bu çalışma özellikle bilinçli farkındalıklı tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati hakkında kapsamlı bir bakış açısı sunmayı ve ilgili faktörleri açıklamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, verilerin anket aracı aracılığıyla elde edildiği birincil veri toplama yöntemini kullanmıştır. Özellikle bu çalışma için 118 katılımcının verisi kullanılmıştır. İlgili hipotezler SPSS (Statistical Package for Social Science) yazılımı kullanılarak test edilmiştir. Ayrıca ilgili ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik analizleri de yapılmıştır. Bilinçli farkındalıklı tüketim ve marka sadakatinin demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için T-testi ve ANOVA kullanılmıştır. İkiden fazla grup arasındaki farkları belirlemek için ANOVA, iki grup arasındaki farkın belirlenmesinde t testi uygulanmış ve yapılan analizlere göre istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç gözlenmiştir. Ayrıca her iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Moment Korelasyon testi yapılmıştır. Araştırma, bilinçli tüketim ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Bilinçli farkındalıklı tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati.
dc.description.abstractRelationship between Mindful Consumption Behavior and Brand Loyalty A Research on Foundation University Students The study has been conducted in order to examine the relationship between mindful consumption behavior and brand loyalty 'A research on foundation university Students.' This thesis strives to approach this gap in the literature. Specifically, it aims to provide a comprehensive view of mindful consumption, consumer behavior, and brand loyalty and present the factors impacted. This research study has utilized the primary method of data collection, where the data is collected from a survey through the questionnaire tool. Particularly for this research study, 118 respondents have been used. Related hypotheses are tested and analyzed using SPSS (Statistical Package for Social Science) software. In addition, reliability and validity analyzes of the related scale are also conducted. To determine whether or not mindful consumption and brand loyalty varies with demographic variables, T-test and ANOVA are used. To determine differences in more than two groups, ANOVA was used,and also, a T-test was used in determining difference among two groups, and according to the analysis, a statistically significant result is observed. Also, Pearson Moment Correlation test is carried out to check for the relationship between both variables. The main finding of research suggested that there is no significant relationship between mindful consumption and brand loyalty.en
dc.identifier.endpage69en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5520
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf1Jn65JuzvxWgnUBQE33weadYRvXubX-u4_2qxSjHu9y
dc.institutionauthorKoçer Durmaz, Canan
dc.language.isoen
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectİşletme
dc.subjectBilinçli farkındalık
dc.subjectMarka sadakati
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTüketici davranışı
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMindfulnessen_US
dc.subjectTüketim davranışları
dc.subjectBrand loyaltyen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectVakıf üniversiteleri
dc.subjectConsumption behavioursen_US
dc.subjectÜniversite öğrencileri
dc.subjectFoundation universitiesen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subjectÜniversiteler
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.titleBilinçli farkındalıklı tüketim davranışı ile marka sadakati arasındaki ilişki: Vakıf üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma
dc.titleRelationship between mindful consumption behavior and brand loyalty : A research on foundation university studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationf928647a-ad02-4a12-97a5-968cedb6caf2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf928647a-ad02-4a12-97a5-968cedb6caf2
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files