Ideological process of shopping malls within the framework of ‘glocalization’  

dc.contributor.authorAkıncı, Güliz Muğan
dc.date.accessioned2024-11-15T19:40:57Z
dc.date.available2024-11-15T19:40:57Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractKent yaşamının anlamının değişmesiyle birlikte şehirler tüketim olgusunun ana merkezleri haline gelirken, alışveriş merkezleri de modern şehirlerin önemli işaretlerinden biri haline geldi. Kentleşme sürecindeki küresel eğilimler alışveriş merkezlerini kent deneyiminin merkezi durumuna getirdi. Fiziksel özelliklerinin avantajlarını da kullanarak alışveriş merkezleri kent içerisinde stratejik noktalara konumlandırılıp tüketicilerin dikkatini çekerek, onları baştan çıkarmak üzere tasarlanmışlardır. Bu çalışmanın amacı, kapitalizmin yapısal değişikliklerine vurgu yaparak, alışveriş merkezleri sure geldiği varsayılan ideolojik süreci değerlendirmektir. Bunun yanı sıra, bu çalışma, alışveriş merkezlerinin küresel ve homojen yapısının nasıl fordizm sonrası kapitalist söylemi daha yerel, politik ve sosyal etkilerle bir araya getiren ‘glokalleşme’ sürecine doğru yol aldığını sorgular. Bu çerçevede, kapitalist toplumlardaki hakim ideoloji tezinin sınırlılıkları küreselleşme teması etrafında incelenme ve analiz edilme fırsatı bulur. Bu analiz için NicholasAbercrombie’nin “Popular CultureandIdeologicalEffects” [Popüler Kültür ve İdeolojik Etkiler] adlı makalesi ve hâkim ideoloji eleştirileri temel kaynak olarak kullanılacaktır.en_US
dc.identifier.citationcount1
dc.identifier.endpage136en_US
dc.identifier.issn1986-1303
dc.identifier.issn2235-3186
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage124en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7127
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.wosqualityQ3
dc.institutionauthorAkıncı, Güliz Muğan
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofYakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.titleIdeological process of shopping malls within the framework of ‘glocalization’  en_US
dspace.entity.typePublication

Files