Gıda sektöründe maliyet muhasebesi ve bir uygulama

dc.contributor.advisorMert, Hüseyin
dc.contributor.authorAltuğ, Sinan
dc.contributor.otherMuhasebe ve Denetim / Accounting and Auditing
dc.date.accessioned2024-05-27T22:41:49Z
dc.date.available2024-05-27T22:41:49Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Muhasebe Ve Denetim Bilim Dalı
dc.description.abstractKüreselleşme ve beraberinde getirdiği değişimler, pazara sunulan yeni ürünlerin artmasına neden olurken, üretim maliyetlerinin yapısında da önemli değişikliklere yol açmıştır. Geleneksel maliyet muhasebesi sistemi, değişimler karşısında işletme yönetiminin gereksinim duyduğu bilgi ihtiyacını sağlamada yetersiz kalmaktadır. Birçok işletme maliyet yönetimi ile ilgili çabalarını sadece işletme içinde bir ya da iki fonksiyonel grup üzerine odaklamaktadır. Bunun en büyük nedeni, daha az çaba ve koordinasyon gerektirmesidir. Yeni nesil maliyet düşürme çabaları, sadece işletme içinde oluşan maliyetler ile sınırlı kalmayıp işletme dışına çıkarak, tedarik zinciri boyunca hem yukarı akım hem de aşağı akım bağlantılar ile ilgili faaliyetler sonucu oluşan maliyetleri de kapsamaktadır. Bu çalışmada, işletme bünyesinde uygulanan maliyet yönetim tekniklerinin ve uygulamalarının kapsamı, hem alıcıları hem de tedarikçileri içerecek şekilde bir biçimde ele alınarak değerlendirilmektedir. Anahtar Kelimeler: Maliyet, Maliyet Muhasebesi, Sipariş Maliyeti, Ürün, İşletme
dc.description.abstractGlobalization and the changes it has brought together, which causes the growth of new products on the market, has led to significant changes in the structure of production costs. Traditional cost accounting system fail to provide the information needed by the business management in face of change. Many businesses related to cost management efforts are focused on only one or two functional groups within the enterprise. The biggest reason is that it requires less effort and coordination. The new generation of cost reduction efforts going beyond just business at the same time not limited to the costs incurred within the company upstream both along the supply chain as a result of activities related to both the downstream connections and also include costs incurred. In this study, business scope of cost management techniques and practices are implemented, while the way both receivers include both suppliers is considered. Keywords: Cost, Cost Accounting, Order Costs, Product, Operationen_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2847
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t-q-SoBPFXec2zf014wi7vLTSIwl9D8amVTuZVS_kzPh
dc.institutionauthorMert, Hüseyin
dc.institutionauthorMert, Hüseyin
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectGıda sektörü
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMaliyet
dc.subjectFood sectoren_US
dc.subjectCosten_US
dc.subjectMaliyet muhasebesi
dc.subjectCost accountingen_US
dc.titleGıda sektöründe maliyet muhasebesi ve bir uygulama
dc.titleGida sektöründe maliyet muhasebesi ve bir uygulamaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationcbb1528a-d055-469a-90ef-925a9935edc9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverycbb1528a-d055-469a-90ef-925a9935edc9
relation.isOrgUnitOfPublicationa1fef06d-d2c8-456a-b054-70de81efae58
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverya1fef06d-d2c8-456a-b054-70de81efae58

Files