Eğitim yöneticilerinin empatik eğilimlerinin araştırılması:Tekirdağ merkez (Süleymanpaşa) ilçe örneği

dc.contributor.advisorMünyas, Turgay
dc.contributor.authorGünay, Fethi
dc.contributor.otherUluslararası Finans / International Finance
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:44Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:44Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractEmpati kavramı günümüzde doğru iletiĢimin en önemli unsurlarından biri halini almıĢtır. Empati kurabilen bireyler anlayıĢlı, yardımsever, çevresi tarafından sevilen, iliĢkileri kuvvetli bireylerdir. Eğitim kurumlarında ise okul yöneticilerinin kendisini çalıĢma arkadaĢlarının yerine koyarak düĢünebilmesi, aynı bakıĢ açısı ile bakabilmesi gerekmektir. Böylelikle okul yöneticilerinin empati kurabilen bireyler, olması çalıĢma ortamının huzurlu ve sorunsuz olmasına olanak sağlamaktadır. Bu araĢtırmada yönetim unsuru, eğitim yöneticilerinin özellikleri, empati kavramı ve okul yöneticilerinin empati eğilimleri incelenmiĢtir. AraĢtırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemine baĢvurulmuĢtur. Anket iki bölümden oluĢmakta olup ilk bölümde katılımcıların demografik bilgilerine yer verilmiĢtir. Ġkinci bölümde ise Empatik Eğilim Ölçeğinden faydalanılmıĢtır. AraĢtırma için 138 katılımcı ile çalıĢılmıĢ olup kullanılabilen anket formu sayısı 127 adettir. AraĢtırmada anket analizi için SPSS 21.0 programı kullanılmıĢtır. Veriler üzerinde Frekans Dağılımları, Güvenilirlik Analizleri, T- testi, Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi, F testi kullanılmıĢtır. Tüm testlerde anlamlılık düzeyi olarak 0,05 kullanılmıĢtır. Yapılan araĢtırma sonucunda eğitim yöneticilerinin genel olarak aynı zamanda da altı alt boyutu olan sempati, iletiĢim, özdeĢim, dinleme, önyargısızlık, içtenlik boyutları yüksek derecede anlamlı bulunmuĢtur. Anahtar Kelimeler: Empati, Empatik Eğilim, Eğitim, Yönetici
dc.description.abstractEmpathy is one of the most vital concepts in healthy communication. People who can easily empathize are found thoughtful, caring and generally have strong relations with their social environment. In the case of educational institutions, the administrators should be able to empathize with their coworkers and have the same point of view with them. Thus, the working environment becomes more peaceful and productive. In this paper, I focused on administrative factors, characteristics of the administrators, empathy and emphatic tendencies of the administrators of educational institutions. The research method of this investigation is survey. The questionnaire form of the survey consists of two parts. The first part is for demographic informations of the participants and in the second one, Emphatic Tendency Scale is used. 138 participants were attended to survey and 127 of the questionnaire forms are valid. SPSS 21.0 program is used for survey research analysis. Frequency distribution, reliability analysis, T- test, Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis test, F test were applied on these data. The significance level is assumed as 0,05 in all tests. As a result of this investigation, emphatic tendencies of the administrators of educational institutions are divided into six sub-groups; sympathy, communication, identification, listening, unprejudicedness and sincerity. Keywords: Empathy, Empathic tendency, Education, Administratoren_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3073
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t1Dg2q7Pz9P0RdELOGoBUBWzJ5gMKuD8vl_euLZEwdy3
dc.institutionauthorMünyas, Turgay
dc.institutionauthorMünyas, Turgay
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEmpatik beceri
dc.subjectEğitim yönetimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitimciler
dc.subjectEmpathic skillen_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectOkul yöneticileri
dc.subjectEducatorsen_US
dc.subjectTekirdağ
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectTekirdağen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectManagersen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin empatik eğilimlerinin araştırılması:Tekirdağ merkez (Süleymanpaşa) ilçe örneği
dc.titleInvestigation of empatic tendencies of the administrators of educational institutions Teki̇rdağ province center (Süleymanpaşa) district sampleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication1d32955b-8c9e-4b2b-82df-0213a0be37ee
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery1d32955b-8c9e-4b2b-82df-0213a0be37ee
relation.isOrgUnitOfPublicationdf14e775-7837-486d-9ca6-5ef814338237
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverydf14e775-7837-486d-9ca6-5ef814338237

Files