Mobilya sektöründe pazarlama ve marka stratejilerinin tüketici karar alma davranışı arasındaki ilişki üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorTunç, Yonca Tomaç
dc.contributor.authorMete, Oğuzhan
dc.date.accessioned2024-05-27T22:43:40Z
dc.date.available2024-05-27T22:43:40Z
dc.date.issued2017
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractTüketici güvendiği ve kullanımından tecrübe edindiği bir markayı satın almakta, tanımadığı ve herhangi bir ilişki içerisinde bulunmadığı markayı satın alması arasında risk teşkil ettiği düşüncesiyle fiyatı daha fazla olmasına rağmen tanıdığı ve olumlu deneyimler edindiği markayı tercih etmektedir. Dolayısıyla tüketicilere doğru marka ve pazarlama stratejisi ile ulaşan işletmeler rakiplerine karşı üstünlük sağlamış olmaktadır. Bu noktadan hareketle hazırlanan araştırmada mobilya işletmeleri tarafından uygulanan pazarlama, marka stratejilerinin tüketici karar alma davranışlarının üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma büyük ölçekli bir mobilya markasından Ocak – Mayıs 2017 döneminde alışveriş yapan 448 müşteriye anket uygulanması sureti ile yapılmıştır. Uygulanan anket formunda Pazarlama Stratejileri, Marka Stratejileri ve Tüketici Karar Alma Tarzları ölçekleri ile birlikte kişisel bilgi formu yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen bilgilere göre; uygulanan pazarlama stratejileri ile tüketicilerin mükemmeliyetçi, eğlence ve alışveriş odaklı, fiyat odak odaklı, değişiklik ve moda odaklı, kararsızlık ve ani satın alma/umursamama davranışları arasında anlamlı ilişki vardır. Benzer şekilde marka stratejileri ile de tüm tüketici karar alma tarzları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
dc.description.abstractThe consumer prefers a brand that he knows and experiences positive though he thinks that he is buying a brand that he has confidence in and uses, and that he poses a risk between acquiring a brand that he does not know and does not have any relationship with. Therefore, it has gained a superiority over the competitors of the companies that reach the consumers with the right brand and marketing strategy. In this research, it is aimed to investigate the effect of marketing and brand strategies applied by furniture enterprises on consumer buying styles. The survey was conducted through a large-scale furniture brand with 448 customers surveyed in January-May 2017 period. In the questionnaire form, personal information form is included with marketing strategies, brand strategies and consumer decision making scales. According to the information obtained from the research; There is a significant relationship between applied marketing strategies and consumers' perceptions of perfectionism, entertainment and shopping, price focus, change and fashion focus, indecision and sudden purchase / disobedience. Similarly, there are significant relationships between brand strategies and all consumer decision-making styles.en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3062
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7lOJX8w_8PRQU1mSHU6-jtc1lWL2lTrZ0nRukB6K8-GAlxr_83vX0q9yaKk3Zhb1
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectKarar verme
dc.subjectKarar verme süreci
dc.subjectMarka
dc.subjectMarka tercihi
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectDecision makingen_US
dc.subjectMarka yönetimi
dc.subjectDecision making processen_US
dc.subjectMobilya
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand preferenceen_US
dc.subjectMobilya sektörü
dc.subjectBrand managementen_US
dc.subjectFurnitureen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectFirniture sectoren_US
dc.subjectSatınalma davranışı
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectTüketici tercihleri
dc.subjectConsumer preferencesen_US
dc.titleMobilya sektöründe pazarlama ve marka stratejilerinin tüketici karar alma davranışı arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
dc.titleResearch on the relationship between marketing and brand strategies in the furnuture sector and consumer decision making behavioren_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files