Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor?
dc.contributor.author | Toran, Mehmet | |
dc.contributor.author | Özgen, Zeliha | |
dc.date.accessioned | 2024-11-15T19:42:29Z | |
dc.date.available | 2024-11-15T19:42:29Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitimde niteliğin belirleyici unsurlarından biri aile katılım çalışmalarının etkin birşekilde yürütülebilmesidir. Bu bağlamda aile katılım çalışmaları okul öncesi eğitimde büyük birönem taşımaktadır. Bu önem üzerinden mevcut araştırma okul öncesi eğitim kurumlarındauygulanan aile katılım çalışmalarına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Buaraştırma, nitel araştırma desenlerinden olan fenomenoloji deseni kullanılarak yürütülmüştür.Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde kartopu örnekleme yöntemi kullanılmış ve devletve özel anaokullarında çalışan 19 kadın okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunuoluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış veiçerik analizi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda “aile katılımçalışmalarına ilişkin farkındalık”, “aile katılım çalışmalarını engelleyen faktörler” ve “aile katılımıçalışmalarına yönelik geliştirilen uygulamalar ve stratejiler” olmak üzere üç tema saptanmıştır.Sonuç olarak okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik farkındalıklarınınolduğu, aile katılım çalışmaları ile çocuğun yüksek yararının gözetildiği ve çocuğun gelişimsel veakademik başarısı üzerinde etkisine yönelik inançlarının olduğu, bununla birlikte aile katılımçalışmalarını uygulamada engeller ile karşılaşıldığı ve buna yönelik uygulamalar ve stratejilergeliştirdikleri saptanmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | 17 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-164] | |
dc.identifier.endpage | 245 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-2624 | |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 229 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 305047 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/305047/okul-oncesi-egitimde-aile-katilimi-ogretmenler-ne-dusunuyor-ne-yapiyor | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/7315 | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Aile Çalışmaları | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor? | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |