Libya bankacılık sektöründe çalışan yetkilendirme ve öz-yeterliliğin iş memnuniyeti üzerindeki etkisi

dc.contributor.advisorYozgat, Uğur
dc.contributor.authorKhalıl, Mohamed Alhadı Mohamed
dc.date.accessioned2024-08-07T20:08:20Z
dc.date.available2024-08-07T20:08:20Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractÇalışma, psikolojik güçlendirme ve iş tatmini arasındaki ilişkiyi geliştirmeyi ve ampirik olarak test etmeyi amaçlamıştır - öz-yeterlik bu ilişkiye aracılık eder. Teorik model, psikolojik güçlendirmenin Libya bankacılık sektöründeki alt ve orta düzey yöneticiler için çalışanların memnuniyetinin merkezinde olduğunu öne sürüyor. Çalışma, teorik modeli yapısal eşitlik modellemesi ile istatistiksel olarak test etmek için 327 yanıt kullanmıştır. Ampirik sonuçlar, tüm hipotezlerin doğru olduğunu ve psikolojik güçlendirmenin iş tatminini olumlu etkilediğini göstermiştir. Ayrıca, ilişkiye öz-yeterlik aracılık etmektedir.
dc.description.abstractThe study intended to develop and empirical test the relationship between psychological empowerment and job satisfaction—self-efficacy mediate the relationship. The theoretical model suggests that psychological empowerment is central to the satisfaction of employees for lower and middle-level managers in the Libyan banking sector. The study has used 327 responses to statistically test the theoretical model with structural equation modeling. The empirical results indicated all the hypotheses are true and psychological empowerment positively impacts job satisfaction. Moreover, the relationship is mediated by self-efficacy.en
dc.identifier.endpage95en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5143
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggxguWAB-iokvvhFjFaWwItKLtbz5umWVU06pKn9WkgAX
dc.language.isoen
dc.subjectBankacılık
dc.subjectİşletme
dc.subjectBanka yönetimi
dc.subjectBanka çalışanları
dc.subjectBankacılık sektörü
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectBankalar
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBank managementen_US
dc.subjectPsikolojik güçlendirme
dc.subjectBank employeesen_US
dc.subjectYetkilendirme
dc.subjectBanking sectoren_US
dc.subjectBanksen_US
dc.subjectYöneticiler
dc.subjectPsycholojical empowermenten_US
dc.subjectEmpowermenten_US
dc.subjectÇalışanlar
dc.subjectManagersen_US
dc.subjectÖz yeterlilik
dc.subjectWorkersen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectİş doyumu
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.titleLibya bankacılık sektöründe çalışan yetkilendirme ve öz-yeterliliğin iş memnuniyeti üzerindeki etkisi
dc.titleThe impact of employee empowerment and self-efficacy on job satisfaction in Libyan banking sectoren_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files