Sosyal Medya Karmasının Marka Değiştirme Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Risk Algısının Aracılık Etkisi

dc.contributor.authorSözer, Edin Güçlü
dc.contributor.authorSözer, Edin Güçlü
dc.contributor.otherİşletme / Business Administration
dc.date.accessioned2024-11-15T19:42:48Z
dc.date.available2024-11-15T19:42:48Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sinyal, sosyal değişim, belirsizlik azaltma kuramları ve mevcut literatürü entegre ederek çeşitli sosyal medya karması kombinasyonlarının tüketicilerin marka değiştirme eğilimleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada, sosyal medya karmasını kombinasyonlarının tüketicilerin marka değiştirme eğilimleri üzerindeki etkileri risk algısının aracılık etkisi kapsamında ölçülmüştür. Deneysel bir desen kapsamında yürütülen çalışmada manipüle edilen deneysel durum üç seviyede oluşturulan sosyal medya karmasıdır (SoloMix, ComboMix and FullMix).Yapılan analizler sonucunda yüksek seviyede sosyal medya karması yoğunluğuna maruz kalan tüketicilerin, yeni marka satın almaya yönelik oluşan risk algısı seviyelerinde azalma oluşması suretiyle, marka değiştirme eğilimlerinde artış gerçekleştiği tespit edilmiştir. Bu çalışma, Edinilen Medya’nın, marka tarafından oluşturulan medyalara kıyasla, tüketici marka değiştirme eğilimlerini tetikleyen etki üzerindeki marjinal katkısının ölçülmesini ve bu ilişki içerisinde risk algısının rolünün anlaşılmasını sağlayarak, mevcut literatüre katkı sağlamaktadır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-133]
dc.identifier.endpage86en_US
dc.identifier.issn1305-970X
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage74en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7346
dc.identifier.volume14en_US
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.institutionauthorSözer, Edin Güçlü
dc.language.isoen
dc.relation.ispartofJournal of Yasar Universityen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleSosyal Medya Karmasının Marka Değiştirme Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Risk Algısının Aracılık Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication422fbf53-cec0-41e3-92ed-cc6794ef444c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery422fbf53-cec0-41e3-92ed-cc6794ef444c
relation.isOrgUnitOfPublication5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery5b5d3fc1-7308-4aee-b43f-b9dd37250ba6

Files