Pazarlama stratejisinin rekabet avantajı sağlamaya etkisi: Telekomünikasyon durumunda pazarlama inovasyonunun rolüne aracılık eder Irak'taki şirketler

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorJubaır, Mustafa Abd Alı Jubaır
dc.date.accessioned2024-08-07T20:22:37Z
dc.date.available2024-08-07T20:22:37Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, pazarlama yeniliğinin aracılık rolü önererek pazarlama stratejisinin rekabet avantajı üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır, bu çalışmayı yürütmek için Irak'taki telekomünikasyon sektörü hedeflenmiş, çalışmayı yürütmek için nicel tanımlayıcı yaklaşımlar uygulanmış, veri toplamak için anket kullanılmıştır. Zain Irak ve Asya hücresi olan araştırmacı ile işbirliği yapan telekomünikasyon şirketlerinde çalışan çalışanlardan çevrimiçi anket verileri kullanılarak toplanmış, anket katılımcılarına basit rastgele örnekleme uygulanmış, 2023 yılının Temmuz ve Ağustos aylarında toplam 334 geçerli yanıt alınmıştır. 362 toplanan yanıt arasından.
dc.description.abstractThis study aims at investigating the influence of marketing strategy on competitive advantage by suggesting a mediation role by marketing innovation, telecommunication sector in Iraq was targeted to conduct this study, quantitative descriptive approaches were applied to conduct the study, the survey was used to collect data from employees working in telecommunication companies that collaborated with the researcher that are Zain Iraq and Asia cell, using online survey data was collected, simple random sampling was applied to survey respondents, during July and August of 2023, a total of 334 valid responses were obtained out from 362 gathered responses.en
dc.identifier.endpage111en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5942
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShqawj6jfkNbx8x54D285tBnVTc4JhfqTekqV7CWOcn7w
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama stratejisinin rekabet avantajı sağlamaya etkisi: Telekomünikasyon durumunda pazarlama inovasyonunun rolüne aracılık eder Irak'taki şirketler
dc.titleThe impact of marketing strategy on achieving competitive advantage: Themediates role of marketing innovation the case of telecommunicationcompanies in Iraqen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files