J. S. Bach'ın BWV1006 keman partitası ile BWV1006a Lavta Süiti'nin orijinal el yazmaları üzerinden karşılaştırılması

dc.contributor.advisorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.advisorKüçümen, Gör. Fazıl Cem
dc.contributor.authorMadanoğlu, Naci
dc.contributor.otherMüzik / Music
dc.date.accessioned2024-08-07T20:07:10Z
dc.date.available2024-08-07T20:07:10Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı / Müzik Sanat Dalı
dc.description.abstractBu çalışmada, J.S. Bach'ın orijinal el yazmaları esas alınarak, BWV1006 Keman Partitası ile BWV1006a Lavta Süiti'nin notasal açıdan karşılaştırılması incelenmektedir. Bu karşılaştırmayı yaparken, tezin bir bütünlük içerisinde kavranabilmesi için eserin bestecisi Johann Sebastian Bach'ın hayatı ve eserleri, Barok Süit Formu'nun gelişimi ve süiti oluşturan temel bölümler hakkında bilgiler verilmiş, lavta çalgısının tarihsel gelişimi, yapısı ve akordu ile J.S. Bach'ın Lavta Süitleri ele alınmıştır. J.S. Bach'ın BWV1006 Keman Partitası ile BWV1006a Lavta Süitinin el yazmaları, nota yazılım programıyla edisyon haline getirilirken, orijinal el yazmalarındaki nota grafiklerine birebir sadık kalınmıştır. Bölümlerin karşılaştırılmalarının sonuçları tablo haline getirilip, detaylı bir şekilde açıklanmış ve farklılıklar, nota üzerinde renkli işaretlerle gösterilmiştir. Bu çalışmanın, gitarist, gitar öğrencileri ve araştırmacılara fayda sağlaması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThis study examines the note comparison of the BWV1006 Violin Partita and the BWV1006a Lavta Suite based on J.S. Bach's original manuscripts. While making this comparison, information about the life and works of the composer J.S. Bach, the development of the Baroque Suite Form and the basic parts that make up the suite, in order to comprehend the thesis in a wholeness, the historical development, structure and accord of the lavta instrument and the Lavta Suites of J.S. Bach it is discussed. While the manuscripts of J.S.Bach's BWV1006 Violin Partita and the BWV1006a Lavta Suite are edited with the notation software program, the notes graphics in the original manuscripts are strictly adhered to. The results of the comparisons of the sections are tabulated and explained in detail, and the differences are shown with colored markings on the note. This study is intended to benefit guitarists, guitar students and researchers.en
dc.identifier.endpage107en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4995
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs6jEKV0WZfm3uTsRhLv9ncoFVcP7vrybb4ElRHHk2krd
dc.institutionauthorMadanoğlu, Naci
dc.language.isotr
dc.subjectMüzik
dc.subjectBach, Jean Sebastien
dc.subjectGitar
dc.subjectKeman
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectBach, Jean Sebastienen_US
dc.subjectLavta
dc.subjectGuitaren_US
dc.subjectViolinen_US
dc.subjectSüit
dc.subjectLuteen_US
dc.subjectYazma eserler
dc.subjectSuiteen_US
dc.subjectManuscriptsen_US
dc.subjectÇalgı eğitimi
dc.subjectInstrumental educationen_US
dc.titleJ. S. Bach'ın BWV1006 keman partitası ile BWV1006a Lavta Süiti'nin orijinal el yazmaları üzerinden karşılaştırılması
dc.titleComparison of j. S. Bach's BWV1006 violin partita and the BWV1006a Lavta Suite on original manuscriptsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery55524a1b-727b-45f6-9878-b387fc8d5925
relation.isOrgUnitOfPublication56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery56a98dea-980b-4d0e-a658-93006b942df8

Files