Öğretmen Adaylarının Test Yönergesinde Aradıkları Bilgilerin Sıralama Yargıları Yöntemi ile Ölçeklenmesi
dc.contributor.author | D. Bahar Şahin Sarkın | |
dc.contributor.author | Fazilet Taşdemir | |
dc.date.accessioned | 2024-05-25T12:19:37Z | |
dc.date.available | 2024-05-25T12:19:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.department | Okan University | en_US |
dc.department-temp | İstanbul Okan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Rize, Türkiye | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının testyönergesindeki bilgilerden hangisini daha önemli gördüklerinin sıralama yargıları yöntemi ileölçeklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Ölçeklendirmesürecinde araştırmacılarca geliştirilen Test Yönergesi Bilgilerini Değerlendirme Formukullanılmıştır. Test yönergesinde sınav süresinin belirtilmesi ve sorulara uygun olarakayarlanması, öğrencilerin yanıtlama davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışma, bir devletüniversitesinin farklı bölümlerinde [Sınıf Öğretmenliği (SÖ), Sosyal Bilgiler Öğretmenliği(SBÖ), Fen ve Teknoloji Öğretmenliği (FTÖ), Türkçe Öğretmenliği (TÖ)] eğitim gören üçüncüve dördüncü sınıf düzeyindeki 252 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adayları testyönergesinde bulunan bilgileri önem sırasına göre en çoktan en aza doğru sıraladıklarında,sınav süresi hakkındaki bilginin ilk sırada yer aldığı görülmektedir. Bu bilgiyi puanlama, şansbaşarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı, soru sayısı ile ilgili bilgiler izlemektedir.Cinsiyete göre öğrencilerin test yönergelerinde bulunan bilgilerden en önemli gördükleribilgilerin sıralaması incelendiğinde kadın ve erkek öğrenciler için de puanlama, sınav süresi,şans başarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı bilgileri daha çok önemsediklerigörülmektedir. Sınıf düzeyine göre bilgilerin sıralaması incelendiğinde üçüncü ve dördüncüsınıf öğrencileri için de puanlama, sınav süresi, şans başarısına yönelik önlem alınıpalınmayacağı bilgilerinin ilk sıralarda yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak,eğitimciler için test yönergelerinin hazırlanması ile ilgili seminerler düzenlenebilir, sınavlarınnasıl hazırlanacağı konusundaki eksikleri giderilebilir ve sorunları çözülebilir. | en_US |
dc.identifier.citation | 1 | |
dc.identifier.doi | 10.30964/auebfd.431803 | |
dc.identifier.endpage | 373 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-3718 | |
dc.identifier.issn | 2458-8342 | |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 357 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 372186 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30964/auebfd.431803 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/372186/ogretmen-adaylarinin-test-yonergesinde-aradiklari-bilgilerin-siralama-yargilari-yontemi-ile-olceklenmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/1823 | |
dc.identifier.volume | 52 | en_US |
dc.language.iso | tr | |
dc.relation.ispartof | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Test Yönergesinde Aradıkları Bilgilerin Sıralama Yargıları Yöntemi ile Ölçeklenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |