Öğretmen Adaylarının Test Yönergesinde Aradıkları Bilgilerin Sıralama Yargıları Yöntemi ile Ölçeklenmesi

dc.contributor.authorD. Bahar Şahin Sarkın
dc.contributor.authorFazilet Taşdemir
dc.date.accessioned2024-05-25T12:19:37Z
dc.date.available2024-05-25T12:19:37Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempİstanbul Okan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, İstanbul, Türkiye Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Rize, Türkiyeen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının testyönergesindeki bilgilerden hangisini daha önemli gördüklerinin sıralama yargıları yöntemi ileölçeklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Ölçeklendirmesürecinde araştırmacılarca geliştirilen Test Yönergesi Bilgilerini Değerlendirme Formukullanılmıştır. Test yönergesinde sınav süresinin belirtilmesi ve sorulara uygun olarakayarlanması, öğrencilerin yanıtlama davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışma, bir devletüniversitesinin farklı bölümlerinde [Sınıf Öğretmenliği (SÖ), Sosyal Bilgiler Öğretmenliği(SBÖ), Fen ve Teknoloji Öğretmenliği (FTÖ), Türkçe Öğretmenliği (TÖ)] eğitim gören üçüncüve dördüncü sınıf düzeyindeki 252 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adayları testyönergesinde bulunan bilgileri önem sırasına göre en çoktan en aza doğru sıraladıklarında,sınav süresi hakkındaki bilginin ilk sırada yer aldığı görülmektedir. Bu bilgiyi puanlama, şansbaşarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı, soru sayısı ile ilgili bilgiler izlemektedir.Cinsiyete göre öğrencilerin test yönergelerinde bulunan bilgilerden en önemli gördükleribilgilerin sıralaması incelendiğinde kadın ve erkek öğrenciler için de puanlama, sınav süresi,şans başarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı bilgileri daha çok önemsediklerigörülmektedir. Sınıf düzeyine göre bilgilerin sıralaması incelendiğinde üçüncü ve dördüncüsınıf öğrencileri için de puanlama, sınav süresi, şans başarısına yönelik önlem alınıpalınmayacağı bilgilerinin ilk sıralarda yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak,eğitimciler için test yönergelerinin hazırlanması ile ilgili seminerler düzenlenebilir, sınavlarınnasıl hazırlanacağı konusundaki eksikleri giderilebilir ve sorunları çözülebilir.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi10.30964/auebfd.431803
dc.identifier.endpage373en_US
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issn2458-8342
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage357en_US
dc.identifier.trdizinid372186
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.431803
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/372186/ogretmen-adaylarinin-test-yonergesinde-aradiklari-bilgilerin-siralama-yargilari-yontemi-ile-olceklenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/1823
dc.identifier.volume52en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Test Yönergesinde Aradıkları Bilgilerin Sıralama Yargıları Yöntemi ile Ölçeklenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files