Nostaljiye Genç Bakış: Nostalji İçerikli Reklamların Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.authorOkan, Elif Yolbulan
dc.contributor.authorGüzel, Ebru
dc.date.accessioned2024-11-15T19:41:41Z
dc.date.available2024-11-15T19:41:41Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOkan Universityen_US
dc.department-tempYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractHer alanda rekabetin yoğunlaşması ve tüketici beklentilerinin her geçen gün artması firmaların markalaşma stratejilerinde sürekli yeni arayışlara başvurmasını gerektirmektedir. Markalar tüketicilerinin dikkatini çekecek, onların hem düşüncelerine, hem duygularına hitap edecek yeni unsurlar ararken nostalji ve retro kavramının önemli fırsatlar sunduğu görülmektedir. Reklamlarda nostalji temasının kullanımının giderek artması etkinlik konusunda araştırmaların gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu araştırmanın amacı özellikle postmodern bireyler olarak tanımlanan 1980-1985 arası doğumlu kohort örrneklem grubunun nostalji eğilimlerini belirlemek ve reklamlarda kullanılan nostalji temasına yaklaşımlarını analiz etmektir. Anket yöntemiyle toplanan veriler analiz edildiğinde katılımcıların nostalji eğilimleri tespit edilmiş özellikle kişisel ve kişilerarası nostaljinin öne çıktığı görülmüştür. Ayrıca nostalji içeren reklamların katılımcıları satın alma gibi davranışa yöneltmeden ziyade duyguları tetiklediği saptanmıştır.en_US
dc.identifier.citation4
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-264]
dc.identifier.endpage154en_US
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage137en_US
dc.identifier.trdizinid213803
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/213803/nostaljiye-genc-bakis-nostalji-icerikli-reklamlarin-postmodern-bireyler-uzerindeki-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7217
dc.identifier.volume7en_US
dc.language.isotr
dc.relation.ispartofİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleNostaljiye Genç Bakış: Nostalji İçerikli Reklamların Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files