Çatmada donatanın hukuki sorumluluğunun sınırlandırılması

dc.contributor.advisorTangün, Alpaslan Kürşat
dc.contributor.authorCanan, Nuh Bora
dc.contributor.otherDeniz Hukuku / Maritime Law
dc.date.accessioned2024-11-15T19:48:27Z
dc.date.available2024-11-15T19:48:27Z
dc.date.issued2024
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Özel Hukuk Ana Bilim Dalı / Özel Hukuk Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, denizcilik sektöründeki gemilerin çatması durumunda donatanın hukuki sorumluluğunun sınırlanması meselesini ele almayı amaçlamıştır. Denizcilik sektöründe çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilen çatmalar, genellikle donatanın ağır bir sorumluluk altına girmesini işaret etmiştir. Fakat bu çalışma, donatanın hukuki sorumluluğunun bazı durumlarda kısıtlanmasının, taraflar arasındaki dengenin sağlanması açısından önemli olabileceğini savunmaktadır. Genel olarak çalışma, öncelikle çatmaların genel nedenlerini ve mevcut hukuki çerçeveyi inceleyerek başlamıştır. Ardından donatanın hukuki sorumluluğunun genel prensipleri üzerinde durulmuş ve bu sorumluluğun, çatmaların neden olduğu zararlar bağlamında nasıl değerlendirildiği açıklanmıştır. Daha sonra çatmalardan kaynaklanan zararların tazmininde donatanın sorumluluğunun sınırlanması için önerilen hukuki araçlar ve bu araçların etkinliği tartışılmıştır. Çalışma, donatanın hukuki sorumluluğunun sınırlandırılması, denizcilik sektörünün daha sürdürülebilir ve dengeli bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayabileceği sonucuna varmaktadır. Bu kapsamda mevcut hukuki düzenlemelerin gözden geçirilmesi ve belirli durumlarda donatanın sorumluluğunun makul sınırlar içinde tutulması hem donatanın hem de diğer tarafların çıkarlarına uygun bir denge sağlayacağı kanaatine varılmıştır.
dc.description.abstractThe goal of this research was to solve the problem of limiting an owner's legal culpability in the event of a ship catastrophe in the maritime industry. This paper contends that in some situations, limiting the shipowner's legal culpability may be crucial to preserving the equilibrium between the parties involved in conflicts that may emerge in the maritime business for a variety of reasons. Generally speaking, the research began by looking at the existing legal system and the common sources of conflicts. The fundamental ideas of the owner's legal responsibility are then underlined, together with an explanation of how this duty is assessed in relation to collision-related losses. Next, the usefulness of the legal instruments put out to restrict the owner's culpability for damages arising from accidents is examined. The research comes to the conclusion that a more sustainable and well-balanced management of the marine sector may be achieved by restricting the shipowner's legal responsibility. It has been determined that in this particular context, an examination of the current legal requirements and, in some situations, limiting the owner's responsibility within acceptable bounds would provide a balance that is suitable for the interests of the owner and other parties.en
dc.identifier.endpage107en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCtxrbA2tKQx1Wo302DP2EX16ONLZkWQwgFfk8w0BAlJQS
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7464
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCtxrbA2tKQx1Wo302DP2EX16ONLZkWQwgFfk8w0BAlJQS
dc.identifier.yoktezid893572
dc.institutionauthorTangün, Alpaslan Kürşat
dc.language.isotr
dc.subjectHukuk
dc.subjectLawen_US
dc.titleÇatmada donatanın hukuki sorumluluğunun sınırlandırılması
dc.titleLimitation of legal liability for shipowners in case of collisionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication78cd1bdc-2ad5-425f-9342-1d9077d38fc9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery78cd1bdc-2ad5-425f-9342-1d9077d38fc9
relation.isOrgUnitOfPublicatione1b9e6ac-ff1a-4a2e-a7f1-b2d90c488033
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye1b9e6ac-ff1a-4a2e-a7f1-b2d90c488033

Files