Yönetsel davranış becerileri ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Örgütsel vatandaşlık son yıllarda eğitim kurumlarında yönetim açısından etkili kullanım alanı olan ve pek çok araştırmaya konu olan, önemli örgütsel kazanımları beraberinde getiren kavramdır. Literatürde örgütsel vatandaşlık yönetim bilimi ile ilişkili pek çok kavram ile ilişkilendirilse de, eğitim kurumlarında yönetsel davranış becerileri üzerine yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle araştırmada, öğretmenlerin algıladıkları yönetsel davranış becerileri ve örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada bu bağlamda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Esenyurt İlçesinde bulunan liselerde 2015-2016 Öğretim yılında görevli 422 öğretmen üzerinde örgütsel vatandaşlık ve yönetsel beceriler ölçeklerinin olduğu anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık düzeyleri ortalamanın üzerinde olup, yönetsel beceriler puanları demokratik liderlik yönündedir. Örgütsel vatandaşlık puanları cinsiyet, yaş, eğitim durumu, çalışma süresi ve hizmet sınıfına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir (p<0,05). Yönetsel beceri boyutları cinsiyet, yaş, eğitim durumu, çalışma süresi ve hizmet sınıfına göre istatistiksel olarak anlamlı fark göstermemektedir (p>0,05).
Organizational citizenship is a concept which has effective usage areas in educational organizations in management perspective, and brings important organizational achievements. Although organizational citizenship is associated with many management science related concepts, there have not been enough research on managerial behavior in educational organizations, in literature. For this reason, examination of teachers' organizational citizenship levels and perceived managerial behavior of managers were aimed in the research. In the research, a total of 422 teachers of high schools in under authority of Istanbul National Education Management Esenyurt Province during 2015-2016 education years were subjected to survey including organizational citizenship and managerial behaviors scales. According to the results obtained in the research, the level of organizational citizenship of the teachers is above the average and the managerial skills scores are democratic leadership. Organizational citizenship scores showed statistically significant differences according to gender, age, educational status, duration of study and service class (p <0,05). The managerial skill dimensions did not show statistically significant difference according to gender, age, educational status, duration of study and service class (p> 0,05).

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Branş öğretmenleri, Lise öğretmenleri, Yönetsel beceri, Education and Training, Branch teachers, Örgütsel vatandaşlık, High schools teachers, Managerial skill, Örgütsel vatandaşlık davranışı, Organizational citizenship, Öğretmen davranışı, Organizational citizenship behavior, Teacher behavior, Öğretmenler, Teachers

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

93