Yönetsel davranış becerileri ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi

dc.contributor.advisorAkçadağ, Tuncay
dc.contributor.authorAkdemir, Yunus
dc.date.accessioned2024-05-27T22:41:44Z
dc.date.available2024-05-27T22:41:44Z
dc.date.issued2018
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractÖrgütsel vatandaşlık son yıllarda eğitim kurumlarında yönetim açısından etkili kullanım alanı olan ve pek çok araştırmaya konu olan, önemli örgütsel kazanımları beraberinde getiren kavramdır. Literatürde örgütsel vatandaşlık yönetim bilimi ile ilişkili pek çok kavram ile ilişkilendirilse de, eğitim kurumlarında yönetsel davranış becerileri üzerine yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle araştırmada, öğretmenlerin algıladıkları yönetsel davranış becerileri ve örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada bu bağlamda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Esenyurt İlçesinde bulunan liselerde 2015-2016 Öğretim yılında görevli 422 öğretmen üzerinde örgütsel vatandaşlık ve yönetsel beceriler ölçeklerinin olduğu anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık düzeyleri ortalamanın üzerinde olup, yönetsel beceriler puanları demokratik liderlik yönündedir. Örgütsel vatandaşlık puanları cinsiyet, yaş, eğitim durumu, çalışma süresi ve hizmet sınıfına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir (p<0,05). Yönetsel beceri boyutları cinsiyet, yaş, eğitim durumu, çalışma süresi ve hizmet sınıfına göre istatistiksel olarak anlamlı fark göstermemektedir (p>0,05).
dc.description.abstractOrganizational citizenship is a concept which has effective usage areas in educational organizations in management perspective, and brings important organizational achievements. Although organizational citizenship is associated with many management science related concepts, there have not been enough research on managerial behavior in educational organizations, in literature. For this reason, examination of teachers' organizational citizenship levels and perceived managerial behavior of managers were aimed in the research. In the research, a total of 422 teachers of high schools in under authority of Istanbul National Education Management Esenyurt Province during 2015-2016 education years were subjected to survey including organizational citizenship and managerial behaviors scales. According to the results obtained in the research, the level of organizational citizenship of the teachers is above the average and the managerial skills scores are democratic leadership. Organizational citizenship scores showed statistically significant differences according to gender, age, educational status, duration of study and service class (p <0,05). The managerial skill dimensions did not show statistically significant difference according to gender, age, educational status, duration of study and service class (p> 0,05).en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2821
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwWOz4IXV1Ck8INxQtQ2f92J-MYvK5JYB_Etp6w9ybZSM
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectBranş öğretmenleri
dc.subjectLise öğretmenleri
dc.subjectYönetsel beceri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectÖrgütsel vatandaşlık
dc.subjectHigh schools teachersen_US
dc.subjectManagerial skillen_US
dc.subjectÖrgütsel vatandaşlık davranışı
dc.subjectOrganizational citizenshipen_US
dc.subjectÖğretmen davranışı
dc.subjectOrganizational citizenship behavioren_US
dc.subjectTeacher behavioren_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleYönetsel davranış becerileri ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarının incelenmesi
dc.titleEvaluation of management behavior skills and organizational citizenship behaviors of teachersen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files