Videoya Dayalı Çevrimiçi Eğitimin Hemşirelerin Basınç Yarası Bilgi Düzeyine Etkisi: Yarı Deneysel Bir Çalışma

dc.contributor.author Sen, Sevım
dc.contributor.author Etik, Tuba
dc.date.accessioned 2025-11-15T14:59:11Z
dc.date.available 2025-11-15T14:59:11Z
dc.date.issued 2024
dc.department Okan University en_US
dc.department-temp Trakya Üniversitesi,İstanbul Okan Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Amaç: Basınç yarası; hastaları, ailelerini ve sağlık sistemlerini etki- leyen önemli bir sorundur. Bu sorunun önlenmesinde ve etkin tedavisinde hemşirelerin bilgili olmas ı oldukça önemlidir. Bu çal ışmanın amacı, dijital eğitimin hemşirelerin basınç yarası bilgi seviyesini artırmadaki etkisini belir- lemektir. Gereç ve Yöntemler: Yarı deneysel araştırma tasarımında olan bu çalışma tek gruplu ve ön test-son test desende yürütüldü. Çalışma 01.10.2021- 31.12.2021 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin yoğun bakımında ça- lışan 70 hem şire ile yap ıldı. Ara ştırmada kat ılımcıların sosyodemografik özellikleri ile ilgili 17 soru ve ifadeden oluşan Veri Toplama Formu, araştır- macı tarafından literatüre dayanarak hazırlanan 18 sorudan oluşan Bilgi Dü- zeyi Ölçme Formu ve 22 ifadeden olu şan Bakım Uygulamalarını Belirleme Formu kullanıldı. Çalışma, basınç yarasıyla ilgili bilgi ve bakım uygulamala- rını içeren video eğitimi verilerek yapıldı. Veriler çevrimiçi ortamda ve eği- timden önce ve sonra olmak üzere iki a şamada toplandı. Veriler SPSS 24.0 programı ile analiz edildi. Tüm analizlerde p<0,05 değeri anlamlı kabul edildi. Bulgular: Hemşirelerin eğitim öncesi bilgi düzeylerinin eğitim sonrası bilgi düzeylerinden daha düşük olduğu ve verilen dijital e ğitim ile bilgi düzeyle- rinde anlamlı derecede artış olduğu, hemşirelerin yaş, cinsiyet, e ğitim, ça- lışma süresi ve yoğun bakımda çalışma süresinin bu çalışmada bilgi düzeyi ile ilişkisinin bulunmadığı saptandı. Sonuç: Bu çalışmadan elde edilen sonuç- lara göre dijital eğitim hemşirelerin basınç yarası bilgi düzeyini artırmak için kullanılabilecek etkili bir eğitim yöntemidir. en_US
dc.identifier.doi 10.5336/nurses.2024-103198
dc.identifier.endpage 994 en_US
dc.identifier.issn 1308-092X
dc.identifier.issn 2146-8893
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 987 en_US
dc.identifier.trdizinid 1350766
dc.identifier.uri https://doi.org/10.5336/nurses.2024-103198
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1350766/the-effect-of-video-based-online-learning-on-nurses-knowledge-of-pressure-ulcers-a-quantitative-quasi-experimental-study
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14517/8556
dc.identifier.volume 16 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Videoya Dayalı Çevrimiçi Eğitimin Hemşirelerin Basınç Yarası Bilgi Düzeyine Etkisi: Yarı Deneysel Bir Çalışma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files