Videoya Dayalı Çevrimiçi Eğitimin Hemşirelerin Basınç Yarası Bilgi Düzeyine Etkisi: Yarı Deneysel Bir Çalışma
| dc.contributor.author | Sen, Sevım | |
| dc.contributor.author | Etik, Tuba | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-15T14:59:11Z | |
| dc.date.available | 2025-11-15T14:59:11Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.department | Okan University | en_US |
| dc.department-temp | Trakya Üniversitesi,İstanbul Okan Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Amaç: Basınç yarası; hastaları, ailelerini ve sağlık sistemlerini etki- leyen önemli bir sorundur. Bu sorunun önlenmesinde ve etkin tedavisinde hemşirelerin bilgili olmas ı oldukça önemlidir. Bu çal ışmanın amacı, dijital eğitimin hemşirelerin basınç yarası bilgi seviyesini artırmadaki etkisini belir- lemektir. Gereç ve Yöntemler: Yarı deneysel araştırma tasarımında olan bu çalışma tek gruplu ve ön test-son test desende yürütüldü. Çalışma 01.10.2021- 31.12.2021 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin yoğun bakımında ça- lışan 70 hem şire ile yap ıldı. Ara ştırmada kat ılımcıların sosyodemografik özellikleri ile ilgili 17 soru ve ifadeden oluşan Veri Toplama Formu, araştır- macı tarafından literatüre dayanarak hazırlanan 18 sorudan oluşan Bilgi Dü- zeyi Ölçme Formu ve 22 ifadeden olu şan Bakım Uygulamalarını Belirleme Formu kullanıldı. Çalışma, basınç yarasıyla ilgili bilgi ve bakım uygulamala- rını içeren video eğitimi verilerek yapıldı. Veriler çevrimiçi ortamda ve eği- timden önce ve sonra olmak üzere iki a şamada toplandı. Veriler SPSS 24.0 programı ile analiz edildi. Tüm analizlerde p<0,05 değeri anlamlı kabul edildi. Bulgular: Hemşirelerin eğitim öncesi bilgi düzeylerinin eğitim sonrası bilgi düzeylerinden daha düşük olduğu ve verilen dijital e ğitim ile bilgi düzeyle- rinde anlamlı derecede artış olduğu, hemşirelerin yaş, cinsiyet, e ğitim, ça- lışma süresi ve yoğun bakımda çalışma süresinin bu çalışmada bilgi düzeyi ile ilişkisinin bulunmadığı saptandı. Sonuç: Bu çalışmadan elde edilen sonuç- lara göre dijital eğitim hemşirelerin basınç yarası bilgi düzeyini artırmak için kullanılabilecek etkili bir eğitim yöntemidir. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.5336/nurses.2024-103198 | |
| dc.identifier.endpage | 994 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1308-092X | |
| dc.identifier.issn | 2146-8893 | |
| dc.identifier.issue | 4 | en_US |
| dc.identifier.scopusquality | N/A | |
| dc.identifier.startpage | 987 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 1350766 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5336/nurses.2024-103198 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1350766/the-effect-of-video-based-online-learning-on-nurses-knowledge-of-pressure-ulcers-a-quantitative-quasi-experimental-study | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14517/8556 | |
| dc.identifier.volume | 16 | en_US |
| dc.identifier.wosquality | N/A | |
| dc.language.iso | en | en_US |
| dc.relation.ispartof | Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.title | Videoya Dayalı Çevrimiçi Eğitimin Hemşirelerin Basınç Yarası Bilgi Düzeyine Etkisi: Yarı Deneysel Bir Çalışma | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |