Okul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin teknoloji kullanımlarının çocukların teknoloji kullanımı üzerine etkisi

dc.contributor.advisorAtay, Mesude
dc.contributor.authorÇakar, Mesude Tuğba
dc.date.accessioned2024-08-07T19:59:41Z
dc.date.available2024-08-07T19:59:41Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma, İstanbul ilinde Çekmeköy ilçesinde okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların teknoloji kullanımlarının, ebeveynlerinin teknolojik olanaklar ve kullanım sıklıklarına göre incelenmesidir. Araştırmanın evreni 2017 – 2018 Eğitim – Öğretim yılında İstanbul ilinde Çekmeköy ilçesinde okul öncesi eğitim kurumuna devam eden yarım gün eğitim alan 60-72 aylık çocuklar ve onların anneleri ve babalarından oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemini, bu evrenden seçilen Düşük Sosyoekonomik Düzeye Sahip İlkokula Bağlı Anasınıfları, Orta Sosyoekonomik Düzeye Sahip İlkokula Bağlı Anasınıfları ve Orta Sosyoekonomik Düzeye Sahip İlkokuldan Bağımsız Anaokulları olarak 3 kategori altında toplanarak, 9 anasıfı/anaokulu ve 180 aile oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan Teknoloji Anketi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda ortaya konulmuştur ki; anne ve babanın teknoloji kullanımlarına göre teknoloji kullanım alanları alt boyutunda bilgisayar ve sanal oyun kullanım lehine farklılık gösterdiği, ebeveynlerinin teknoloji kullanımı sıklığı ve çocuğun teknoloji kullanımı sıklığı arasında anlamlı benzerlik olduğu belirlenmiştir. Okul öncesi eğitim kurumuna giden 60-72 aylık çocukların teknoloji kullanım sıklığı; çocuğun cinsiyetine göre herhangi bir anlamlı farklılığın olmadığı, ebeveynlerin gelir durumuna göre teknoloji kullanım alanları alt boyutunda bilgisayar kullanım lehine farklılık gösterdiği, Baba eğitim durumuna göre teknoloji kullanım alanları alt boyutunda bilgisayar kullanım lehine farklılık gösterdiği, Anne eğitim durumuna göre teknoloji kullanım alanları alt boyutunda televizyon ve bilgisayar kullanım lehine farklılık gösterdiği ve kardeş sayısına göre herhangi bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study examines technology usage of 60-72 month old children going to preschool education institution in Çekmeköy in Istanbul province according to their parents' technological opportunities and frequency of use. The universe of the research consists of 60-72 month old children who took a half day training in the pre-primary education institution and their parents in Çekmeköy Istanbul province during 2017-2018 Education - Academic year. The sample of the study consisted of 9 primary / kindergarten and 180 families under three categories, namely preschool-dependent kindergartens with low socioeconomic status, preschool dependent kindergartens with intermediate socioeconomic status and independent preschools with primary socioeconomic status. The data of the study were collected using the Technology Survey created by the researcher. As a result of the research, there was no significant difference between parents 'use of technology, and the similarity was found between the frequency of parents' use of technology and the frequency of use of technology by children. The frequency of technology use for children aged 60-72 months going to the preschool education institution; there was no statistically significant difference according to the gender of the child, the parents showed differences in favor of computer usage in the technology usage sub-dimension according to income status, in the sub-dimension of technology use sub-dimension according to father's education situation, it was determined that there was a difference in favor of computer use and there was no difference according to the number of siblings.en
dc.identifier.endpage108en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4503
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwIYWAq1O-KtSYvm9CmwEugYVuPqIERtLrOL8kiYWs15n
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAna-çocuk etkileşimi
dc.subjectBaba-çocuk etkileşimi
dc.subjectEbeveynler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul öncesi dönem
dc.subjectMother-child interactionen_US
dc.subjectFather-child interactionen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectParentsen_US
dc.subjectPreschool perioden_US
dc.subjectTeknoloji kullanımı
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectTeknolojik yetkinlik
dc.subjectTechnology utilizationen_US
dc.subjectTechnological competencyen_US
dc.subjectÇocuklar
dc.subjectChildrenen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının ebeveynlerinin teknoloji kullanımlarının çocukların teknoloji kullanımı üzerine etkisi
dc.titleExamining technology usage of 60-72 month old children going to preschool education according to their parents' technological opportunities and frequency of useen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files