Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar arasında işbirliği: kaynak yaratma ve performans üzerindeki etkisi

dc.contributor.advisorDonduran, Murat
dc.contributor.authorGulshan, Bella
dc.date.accessioned2024-08-07T20:08:11Z
dc.date.available2024-08-07T20:08:11Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractİşbirliğine dayalı ittifaklara dair kanıt sağlayan çok ilginç sektörlerden biri, gayri resmi bilgi paylaşımı, fikir paylaşımı, fon geliştirme ve mutlak birleşmeler gibi çeşitli işbirliği çabalarını içeren tipler arası rakipler olarak etiketlenebilecek kar amacı gütmeyen kuruluşlardır. Bu çalışma, kâr amacı gütmeyen kuruluşlarda işbirliği kavramını ilerleterek, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar arasındaki işbirliğine dayalı ilişkiler anlayışını genişleten teorik bir çerçeve geliştirmek için kaynak yaratma ve ardından performans üzerindeki etkiyi geliştirir. Ayrıca, kar amacı gütmeyen işbirliği yeteneği, işbirliği ve kaynak yaratma arasındaki ilişkiyi düzenleyen düzenleyici bir değişken olarak işlevselleştirilmiştir. Teorik olarak model, Pakistan'daki kar amacı gütmeyen kuruluşlardan bir anket (418 örneklem büyüklüğü) kullanılarak ampirik olarak test edilmiştir. Sonuçlar, işbirliği ile kaynak yaratma ve kaynak geliştirme arasında performans üzerinde önemli ölçüde pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. Aracılığıyla, ılımlı değişken kar amacı gütmeyen işbirliği yeteneği önemsiz ve negatif bulunmuştur.
dc.description.abstractOne of the very interesting sectors that provide evidence of coopetitive alliances is non-profit organizations that might be labeled as the intertype competitors which involve in several cooperative efforts such as sharing of informal information, sharing of ideas, fund development, and absolute mergers. This study advances the concept of coopetition in non-profit organizations to develop a theoretical framework that expands that understanding of coopetitive relationships among nonprofits for fundraising and subsequent impact on performance. Moreover, non-profit coopetition capability has been operationalized as a moderating variable that moderates the relationship between coopetition and fundraising. The theoretically model has been empirically tested using a survey (418 sample size) from nonprofit organizations from Pakistan. The results indicate a significantly positive relationship between coopetition and fundraising and fundraising on performance. Through, the moderating variable nonprofit coopetition capability found insignificant and negative.en
dc.identifier.endpage143en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5118
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxN-Nrm6nRgzrWPDjoM_XHk9F8W-E9XQcm5SjbE02-fRh
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKâr amacı gütmeyen kuruluşlar arasında işbirliği: kaynak yaratma ve performans üzerindeki etkisi
dc.titleCoopetition among nonprofit organizations: the impact on fundraising and performanceen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files