Üniversite öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ve depresyon ilişkisinde akademik ertelemenin aracı rolü

dc.contributor.advisorArslantürk, Pınar
dc.contributor.authorÇakmak, Sena
dc.contributor.otherPsikoloji / Pshchology
dc.date.accessioned2024-08-07T20:23:05Z
dc.date.available2024-08-07T20:23:05Z
dc.date.issued2023
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı
dc.description.abstractİnternet teknolojilerinin gelişmesi ile sanal dünyanın başlıca elementlerinden biri olan sosyal medya, günümüzde yaygın olarak kullanılır hale gelmiştir. Farklı deneyim olanakları sunan sosyal medya platformlarının insan yaşamına olan etkilerinin incelenmesi, bu deneyimlerin olumsuz sonuçlarına karşı önleyici ve koruyucu müdahaleler veya tedavi yöntemleri geliştirilmesine olanak sağlayacaktır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinde akademik ertelemenin sosyal medya kullanımı ve depresyon ilişkisindeki aracılık rolü incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 18-33 yaş aralığındaki üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya, Türkiye'de bulunan farklı üniversitelerden 204 öğrenci katılım sağlamıştır. Çalışmada yer alan veriler Demografik Bilgi Formu, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu, Beck Depresyon Envanteri ve Akademik Erteleme Ölçeği aracılığı ile elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler bilgisayar ortamına aktarılarak sosyal bilimlerde kullanılan istatistik paket programı (SPSS-25) ve SPSS programının PROCESS eklentisi ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen çoklu regresyon analizi sonucunda sosyal medya bağımlılığının depresyon düzeyi üzerinde direkt olarak anlamlı bir yordayıcı etkisinin olduğu ve bu direkt etkide akademik erteleme değişkeninin aracı bir rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractWith the development of internet technologies, social media, which is one of the main elements of the virtual world, has become widely used today. Examining the effects of social media platforms that offer different experience opportunities on human life will allow the development of preventive and protective interventions or treatment methods against the negative consequences of these experiences. In this study, the relationship of social media with academic procrastination and depression was examined. The sample of the study consists of university students between the ages of 18-33. 204 students from different universities in Turkey participated in the study. The data included in the study were obtained through Demographic Information Form, Social Media Addiction Scale-Adult Form, Beck Depression Inventory and Academic Procrastination Scale. These obtained data were transferred to the computer environment and statistically analyzed using the statistical package program (SPSS-25) and PROCESS (a tool of SPSS). As a result of the multiple regression analysis, it was concluded that social media addiction has a direct and significant predictive effect on the level of depression and the academic procrastination variable has a mediating role in this direct effect.en
dc.identifier.endpage106en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5980
dc.identifier.yoktezhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr-gjuMDPwZ9Iqy9Srk48-_akhK-Ttiyiv9dk-DQLva4b
dc.institutionauthorArslantürk, Pınar
dc.institutionauthorArslantürk, Pınar
dc.language.isotr
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ve depresyon ilişkisinde akademik ertelemenin aracı rolü
dc.titleThe mediating role of academic procrastination between social media use and depression in university studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6ad2f665-57bf-47d3-80df-543eae78c6b1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6ad2f665-57bf-47d3-80df-543eae78c6b1
relation.isOrgUnitOfPublication163dd872-1f33-4bd3-8385-07fd76e65ce9
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery163dd872-1f33-4bd3-8385-07fd76e65ce9

Files