Önaçan, Mehmet Bilge Kağan
Loading...
Name Variants
M. Bilge Onacan
Mehmet Bilge Kağan ÖNAÇAN
ÖNAÇAN Mehmet Bilge Kağan
Önaçan Mehmet Bilge Kağan
Onacan, Kagan
Mehmet Bilge Kağan Önaçan
Onacan, Bilge
Önaçan, B.
Önaçan, M.
Önaçan, Kağan
Önaçan M.
Mehmet B. Önaçan
Onacan, Mehmet
Onacan, K.
M. B. Önaçan
M. B. K. Önaçan
Onacan Mehmet Bilge Kagan
Önaçan, Bilge
Mehmet Bilge Kagan Onacan
Onacan, M.
M. Bilge Önaçan
Onacan, B.
ONACAN Mehmet Bilge Kagan
Önaçan, Mehmet Bilge Kağan
Mehmet B. Onacan
M. B. ONACAN
Mehmet Bilge Kağan, Önaçan
M. B. Onacan
Önaçan, Mehmet
Mehmet Bilge Kagan ONACAN
Önaçan, K.
M. B. ÖNAÇAN
Mehmet Bilge Kağan ÖNAÇAN
ÖNAÇAN Mehmet Bilge Kağan
Önaçan Mehmet Bilge Kağan
Onacan, Kagan
Mehmet Bilge Kağan Önaçan
Onacan, Bilge
Önaçan, B.
Önaçan, M.
Önaçan, Kağan
Önaçan M.
Mehmet B. Önaçan
Onacan, Mehmet
Onacan, K.
M. B. Önaçan
M. B. K. Önaçan
Onacan Mehmet Bilge Kagan
Önaçan, Bilge
Mehmet Bilge Kagan Onacan
Onacan, M.
M. Bilge Önaçan
Onacan, B.
ONACAN Mehmet Bilge Kagan
Önaçan, Mehmet Bilge Kağan
Mehmet B. Onacan
M. B. ONACAN
Mehmet Bilge Kağan, Önaçan
M. B. Onacan
Önaçan, Mehmet
Mehmet Bilge Kagan ONACAN
Önaçan, K.
M. B. ÖNAÇAN
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
kagan.onacan@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
4
Articles
0
Citation Count
1
Supervised Theses
0
4 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 4 of 4
Publication Citation Count: 0Türkiye Dünya Mirasları Yönetim Planlarında Vizyon İfadeleri: Bir İçerik Analizi(2022) Önaçan, Mehmet Bilge Kağan; Merve GÜLŞEN; Hicran Hanım HALAÇ; Mehmet Bilge Kağan ÖNAÇAN; Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri / Information Systems and TechnologyKültürel miraslar ülkelerin kimlik sembolleridir. Türkiye’nin UNESCO miras listesinde 18 mirası bulunmaktadır. Bu mirasları etkin olarak korumak için yönetim planlarının hazırlanması gerekmektedir. Müdahaleler belirli bir plana göre yapılmalıdır. Yönetim planlarındaki vizyon ifadeleri, mirasın uzun vadeli hedefleri için motivasyon sağlayan kılavuzlardır. Bu çalışmada vizyon ifadelerindeki vurguları, eksiklikleri tespit ederek ve önerilerde bulunarak yeni yapılacak yönetim planları için örnek teşkil etmek maksadıyla yönetim planlarında bulunan vizyon cümlelerinde kullanılan kelimelerin analizinin yapılması amaçlanmıştır. Keşfedici bir araştırma olarak yapılandırılan bu çalışma kapsamında Mart 2020 tarihinde Türkiye’de bulunan UNESCO Dünya Miras Listesi’ndeki 18 ve Geçici Listesi’ndeki 83 mirastan yedisi geçici listede olmak üzere 16 mirasın yönetim planına ulaşılmıştır. Veri toplama aşamasında ulaşılan tüm alan yönetim planlarında vizyon ifadelerine erişilerek Dünya Mirası olma ve geçici listede yer alma durumuna göre sınıflandırılmıştır. Verilerin analiz ve yorumlanması dört aşamada gerçekleşmiştir. Bunlar anahtar kelimelerin belirlenmesi, tasnif, kategori geliştirme, geçerlilik ve güvenirliğin sağlanması aşamalarıdır. Ulaşılan vizyon cümleleri içerik analizi yöntemiyle incelerek kullanılan kelimeler ve kullanım sıklıkları tespit edilmiş, çıkarımlar yapılmıştır. Belirlenen 55 adet anahtar kelimenin toplamda 150 kez tekrar edildiği tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda yönetim planlarında en çok ‘korumak’ kelimesi ile karşılaşılmıştır. Bu çalışma, yönetim planı hazırlanacak mirasların vizyon ifadeleri için ön analiz niteliği taşımakta ve rehber olma potansiyeli barındırmaktadır.Publication Citation Count: 1Türkiye’de Kamu Kurumlarında Bilgi Yönetimi Unsurları ve Teknoloji İlişkisi Üzerine Nitel Bir Araştırma: Bilgi İşlem Yöneticileri Gözünden(2022) Önaçan, Mehmet Bilge Kağan; Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri / Information Systems and TechnologyOrganizasyonun en önemli kaynağı olması sebebiyle bilginin en iyi şekilde yönetilmesi ve bunun için teknolojik araçlardan yararlanılması günümüzde önemli bir meseledir. Bu çalışma, kamu kurumlarında bilgi yönetiminin mevcut durumunu ve yapılması gerekenleri tespit edebilmek için Türkiye’deki sekiz Bakanlığın Bilgi İşlem Daire Başkanları (BİDB) ile görüşmeler yapılarak hazırlanmıştır. Olgu bilim desenine uygun olarak düzenlenen ve verilerin betimsel içerik analizine tabi tutulduğu çalışma, bakanlıklardaki bilgi yönetimi unsurları ve teknoloji ilişkisi üzerine odaklanmıştır. Bilgi yönetimi unsurları; insan, organizasyon, bilgi varlığı/içerik, süreç ve teknoloji olmak üzere beş ana başlık altında gruplandırılmıştır. Çalışma kapsamındaki nitel araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki kamu kurumlarında genel olarak; bilgi yönetiminin muğlak bir konu olduğu, bilgi yönetimine ilişkin stratejik plan olmadığı, kurumlarda bir bilgi yönetimi (BY) organizasyonunun bulunmadığı, bilgi yönetimi rehberine ihtiyaç olduğu, üst yönetimin enformasyon teknolojilerine yönelik desteğinin tam olduğu, teknolojik araçların belli oranda mevcut olduğu ancak bilginin yönetilmesi odağında yapılandırılmadığı ve bütünleşik bir sistem yapısında olmadığı ortaya çıkmış, bu bağlamda öneriler sunulmuştur.Publication Citation Count: 0Bilgi Yönetimi Süreçleri, Açık-Örtük Bilgi Dönüşüm Süreçleri ve Bilgi Yönetimi Teknolojik Araçları İlişkisi Üzerine Nicel Bir Araştırma(2023) Önaçan, Mehmet Bilge Kağan; Mehmet Bilge Kağan ÖNAÇAN; Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri / Information Systems and TechnologyOrganizasyonda bilginin iyi bir şekilde yönetilebilmesi için teknolojinin kullanılması tartışılmaz bir gerekliliktir. Ancak bunun için nasıl bir teknolojik altyapı oluşturulacağı ve hangi teknolojik araçların kullanılması gerektiği önemli bir sorun alanıdır. Bu çalışmanın amacı, Bilgi Yönetimi (BY)’ne en fazla katkı sağlayan BY teknolojik araçlarını tespit ederek organizasyonda bilginin en iyi şekilde yönetilebilmesini sağlayacak teknolojik altyapının oluşturulmasına katkı sağlamaktır. Bu maksatla yapılan çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tekil tarama modeli kullanılmış ve organizasyonlar için bilişim teknolojisi çözümleri üreten firmaların bilişim uzmanlarına anket uygulanmıştır. Veriler, Basit Toplamlı Ağırlıklandırma (BTA; Simple Additive Weighting- SAW) ve Hiyerarşik Ağırlıklandırma (HA) yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Hâlihazırda piyasada mevcut olan 24 adet BY teknolojik aracının her birinin, bilginin üretilmesi, depolanması, paylaşılması ve kullanılmasından oluşan BY’nin temel süreçlerine; sosyalleşme, dışsallaştırma, birleştirme ve içselleştirmeden oluşan açık-örtük bilgi dönüşüm süreçlerine katkısı tespit edilerek genel olarak BY’ye en fazla katkı sağlayan BY teknolojik araçları sıralanmıştır. BY’ye en fazla katkı sağlayan ilk beş araç sırasıyla Bilgi Kapısı, Belge Yönetim Sistemi, Doküman Yönetim Sistemi, e-Posta ile Tartışma Grupları ve Forumlar şeklinde ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın; yöneticilerin kendi organizasyonlarında bilgi yönetimi girişimi başlatmalarına yardımcı olabileceği, BY teknolojileri geliştiren firmalara sistem tasarımına yönelik fikir vereceği ve akademisyenler için ise çalışmalarında kullanabileceği ampirik veriler sunacağı değerlendirilmektedir.Publication Citation Count: 0Selection of the Most Effective Augmented Reality Application for English Education(2023) Önaçan, Mehmet Bilge Kağan; Sadık KULAKOĞLU; Mehmet Bilge Kağan ÖNAÇAN; Vildan ATEŞ; Tunç D. MEDENİ; Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri / Information Systems and TechnologyEfforts to take advantage of the opportunities offered by advancing information technologies to make the process of learning and teaching English more effective are increasing every day. One of the information technologies that has begun to be used in different fields of education and whose popularity is increasing day by day is Augmented Reality (AR) technology. This study aims to provide information about the general concept of AR technologies, to identify the application areas and examples of AR technology in education and English education, to identify and classify the difficulties encountered in teaching English, to make recommendations for AR technology applications that can solve the difficulties identified in English teaching, to present the priority rankings and importance levels of the identified difficulties, and to decide on the most effective AR technology application that can solve the identified difficulties. In the scope of the study, the difficulties encountered in teaching English are divided into four different classes: difficulties arising from students, education system, materials, and teachers. It has been determined that the difficulties arising from students have the most impact on teaching English. Among the nine solution proposals that could solve the problems in teaching English, the "virtual character wandering in the classroom" application has been identified as the most effective solution proposal. Since there are a limited number of studies on the use of AR in English education in the literature, it is expected that this study will fill the gap in the literature and will contribute to academicians and application developers, and be a source of inspiration for future research.