Günceler, Bülent

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Gunceler, Bülent
Gunceler, Bulent
Günceler, B.
Bülent Günceler
Gunceler Bulent
Bulent Gunceler
B., Günceler
GÜNCELER Bülent
Bulent GUNCELER
Günceler, Bülent
Bülent, Günceler
GUNCELER Bulent
Bülent GÜNCELER
Günceler Bülent
Gunceler, B.
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
bulent.gunceler@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

42

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

42

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 42
  • Master Thesis
    ERP uygulaması için finansal yönetim süreçlerinin merkezleştirilmesi ve uyumlu hale getirilmesi
    (2019) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Kurumsal Kaynak Planlama uygulamaları, şirketlerin iç maliyet konusunda daha iyi vizyona, daha esnek iş süreçleri ve kurum genelinde verimlilik artışına sahip olmaları için yapılan büyük yatırımlardır. Bu tezin parçası olan daha fazla faktör olmasına rağmen, iş süreçlerinin analizi ve iyileştirilmesi, uygulamanın başarısı için kritik görevlerdir. Kurumsal Kaynak Planlama ve Finansal Yönetimin başarılı bir şekilde birleştirilmesi; şirketin sürdürülebirliği için, varlıkları, masrafları ve geliri üzerinde daha iyi kontrol ve izleme yapmasını sağlayacaktır. Finans tüm operasyonlardan sıkça ve direkt olarak etkilendiğinden, süreç yeniden yapılandırmasına ilişkin finansal süreçlere öncelik vermek kritik öneme sahiptir. Uygulamanın etkinliğini ve faydalarını arttırmanın en iyi yolu, bu süreçlerin uyumlu hale getirilmesi ve merkezileştirilmesidir. Global organizasyonlar için, her ülke veya bölge farklı düzenlemelere veya farklı uygulamalara sahip olabileceğinden, finansal süreçleri uyumlu ve merkezi hale getirmek zordur. Bu sebeple bu tezde, uyumlu hale getirme ve merkezileştirme konusuna uçtan uca süreçlerle yaklaşılmıştır. Bu tez üç bölümden oluşmaktadır: Çalışmanın birinci bölümünde, Kurumsal Kaynak Planlama sisteminin tanımı, tarihçesi ve önemi açıklanmıştır. İkinci bölümde, ERP uygulaması kapsamındaki tüm Finansal Yönetim süreçleri açıklanmıştır. Son bölümde, pratik ve genel uygulanabilinir uçtan uca süreçler, kurallar ve prosedürler, vaka çalışmalarıyla desteklenerek, aynı zamanda önemi ve beklenen faydaları vurgulanarak açıklanmıştır.
  • Master Thesis
    Kişilik ve işyerinde mobbinge maruz kalma arasındaki ilişki
    (2014) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Yıldırma olgusu, son yıllarda çalışma hayatının önemli örgütsel sorunları arasında yer almıştır. Yıldırma, iş tatminini düşürdüğü, işgören devir hızını arttırdığı ve hatta hizmet kalitesini olumsuz etkilediği için, hem akademisyenler hem de sektör tarafından ilgi çekmeye başlamıştır. Kültür, cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve kıdem ayrımı olmaksızın herkes, son derece ciddi sonuçları olan psikolojik yıldırmanın kurbanı olabilir. Farklı çalışmalarda mobbingin cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve sektör gibi değişkenler ile ilişkisi incelenmiştir. Kişilik; bireyi diğerlerinden ayıran zihinsel, duygusal ve davranışsal özellikler şeklinde tanımlanabileceği gibi kişinin diğer kişilerden farklılık gösteren ve oldukça kalıcı, tutarlı davranış özellikleri olarak da tanımlanabilir. Kişilik her bireyin birbirinden farklı düşünmesine, farklı hissetmesine ve davranış tarzlarının farklı olmasına da yol açar. Farklı kişilik yapısına sahip bireyler benzer durum veya ortamlarda farklı tepkiler gösterebilmektedir. Buna göre çalışanların mobbing davranışları karşısındaki tutumları ile kişilikleri arasında bağlantı olması beklenmektedir. Tez üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, mobbingin terimi açıklanmış ve mobbing tanımının tarihçesi, mobbing nedenleri, türlerine ilişkin bilgi aktarılmıştır. İkinci bölümde, kişilik tanımı, kuramları ve tiplerine ilişkin bilgiler verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise, yaşanmış mobbing olaylarına yer verilmiş ve bu olaylar hakkında yorum yapılmıştır.
  • Master Thesis
    Ürdün'de inşaat mühendisliğinde atık azaltma yönetimi
    (2023) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    This PhD dissertation discusses the importance of CWM and sheds light on the challenging barriers and problematic issues facing Jordanian project managers. It also identifies a list of solutions through a framework that could help global and Jordanian project managers get benefit from the rich experience of construction experts and building specialists, who implemented CWM several times and found some challenges and applied some solutions to overcome those issues. Also, this work is dedicated to all stakeholders working in the construction sector who want to benefit from innovative practices and active solutions discovered by consultants and found that they are effective and functional to reduce the amount of construction and demolition waste.Overall, this PhD work can be valuable for the building industry to help reduce the CW and make this sector more sustainable and green.
  • Doctoral Thesis
    Bankacılıkta karlılığı oluşturan faktörlerin incelenmesi, Türk bankacılık sektörü verileri baz alınarak sürdürülebilir karlılık konusunun analiz edilmesi
    (2016) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Bankacılık sektörü bilançolarında bulunan yabancı kaynak oranının yüksek olması nedeniyle şoklara karşı daha kırılgan bir yapıdadır. Öte yandan sektörün ekonomik sistem içinde yerine getirdiği aracılık fonksiyonu dolayısıyla, bu sektörde oluşan krizlerin ekonominin tamamına yayılma ihtimali ve hızı daha fazladır. Bu kapsamda düzenleyici otorite sektördeki rekabetin kırılganlığa yol açmamasına yönelik düzenlemeler yapmakta ve bankaları yakından izlemektedir. Bu çalışmada, Türk Bankacılık sektöründe mevcut rekabet koşulları, mevzuat çerçevesi ve piyasanın gelişim kapasitesi veri olmak üzere sürdürülebilir bir karlılığın hangi koşullar altında gerçekleşebileceği incelenmiştir. Bu çalışmaya ışık tutması amacıyla, öncelikle, bankacılığın tanımı, dünyada ve ülkemizdeki tarihi gelişimi ele alınmış, rekabet ortamını belirleyen küresel ve yerel kural ve düzenlemeler ile sektörde yaşanan önemli krizler ve sonuçları da incelenmiştir. Öte yandan çalışmaya temel alınan verilere kaynak teşkil eden bilanço ve gelir gider tablolarının kayıtlanmasına ilişkin muhasebe prensipleri de detaylarıyla araştırılmıştır. Yapılan ekonometrik çalışmada, Türk Bankacılık sektörü özelinde karlılığı oluşturan faktörler incelenmesine ve sektör verileri temel alınarak sürdürülebilir karlılığa ulaşılabilmenin mümkün olup olmadığının tespit edilmesine çalışılmıştır. Bu kapsamda 1988-2013 yılları arasında, katılım bankaları hariç bankacılık sisteminin toplulaştırılmış bilançosundan alınan yıllık veriler kullanılarak, seçilmiş olan aktif kârlılığı ve öz kaynak kârlılığının belirleyicileri çoklu regresyon yöntemi ile araştırılmıştır. Yapılan analizde; aktif karlılığı üzerinde mikro ekonomik değişkenler Net Faiz Gelirlerinin Toplam Aktiflere oranı ve Faiz Dışı Gelirlerin Faiz Dışı Giderleri Karşılama rasyosunun olumlu yönde, makroekonomik değişkenlerden Kredi ve Alacakların GSMH'ye Oranı ile Türkiye'nin Dünya Ekonomisinden Aldığı Pay rasyosunun olumlu, Banka Sayısı ve Ülke Nüfusundaki değişimlerin ise olumsuz yönde etki ettiği gözlemlenmiştir. Öz kaynak karlılığına ilişkin yapılan değerlendirmeye göre; mikro ekonomik bağımsız değişkenler Net Faiz Gelirlerinin Toplam Aktiflere Oranı ve Faiz Dışı Gelirlerin Faiz Dışı Giderleri Karşılama rasyosunun olumlu yönde, Sektördeki Banka Sayısı ve Banka Başına Personel Sayısının negatif yönde etki gösterdiği tespit edilmiştir. Yine bu bağlamda içsel bağımsız değişkenlerden Kredi ve Alacakların Toplam Aktiflere oranının olumlu, Banka Sayısı ve Banka Başına Personel Sayısının ise olumsuz yönde etki ettiği saptanmıştır. Sonuç olarak her iki modelde de içsel ve dışsal bağımsız değişkenlerin etkisi gözlemlense de ağırlıklı etkinin içsel değişkenler kaynaklı olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Bankacılık, istikrar, rekabet, kar, çoklu regresyon analizi Mart, 2016
  • Master Thesis
    The case of rating agency model proposal to the Turkish financial system
    (2015) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Yatırımcıların yatırım kararlarını etkileyerek sermayenin yönünü belirleyen ve küreselleşen dünyada önemli bir piyasa oyuncusu haline gelen kredi derecelendirme kuruluşları verdikleri kredi notlarıyla, şirketlerin ve özellikle gelişmekte olan ülkelerin sermaye kapasitesine ve maliyetine etki etmektedir. Kredi derecelendirme kuruluşlarının değerleme eksiklikleri ile ilgili eleştiriler arttıkça metodolojileri mercek altına alınmaya başlanmıştır. Sistemin doğru bir şekilde işleyebilmesi için derecelendirme notları standartlarının ve denetim eksikliklerin nedenleri üzerindeki eleştiriler yoğunlaşmıştır. Özellikle gelişmekte olan ülkelere verilen notların ülke özelini yansıtmakta yetersiz kaldığı, bilginin aktarımında eksiklik yaşandığı görülmektedir. Bu nedenle yerel derecelendirme kuruluşlarının kurulmasının bu ihtiyacı karşılamada faydalı olacağı düşünülmektedir. Türkiye'nin jeopolitik konumu dikkate alındığında yerel bir derecelendirme kuruluşuna öncülük etmesi ülkemizi ekonomik alanda başarıya taşıyabilecek adımlardan birisi olarak öngörülmektedir. Bu kapsamda ülke özelini, yapısını, ekonomik ve siyasi konjonktürünü iyi bilen organizasyonu ile doğru raporlar ve yapıcı analizler sunan, kendi içinde derecelendirme ve skorlama hizmetleri sağlayan ve hiçbir hissedarın çoğunluk hissesine sahip olmadığı, geniş tabanlı ortaklık modelini destekleyen bir derecelendirme şirketinin kurulmasının, doğru ve zamanında bilgi transferi ve finansal piyasaların derinleşmesine katkı sağlayacağına inanılmaktadır. İdeal Derecelendirme ve Skorlama Hizmetleri (Ideal Rating and Scoring Services-IRSS) olarak adlandırdığımız model kuruluşumuzun, bu özellikleri sağlayacak şekilde kurulması halinde büyüyen Türkiye ekonomisi için büyük katkılar sağlayacağı düşünülmekte ve öneri niteliğinde sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Kredi Derecelendirme Kuruluşları
  • Master Thesis
    Muhasebe sistemlerinin işletmelere etkisi üzerine bir araştırma
    (2013) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Bu çalışmanın amacı, muhasebe sistemlerinin işletmelere sağladığı fayda ve bu sistemlerin sürekliliğinin korunmasının neden şart olduğunu belirlemektir. Küreselleşme, muhasebe sistemlerini değişik ülke ve ekonomilerde sistemlerin karşılaştırıla bilirliğinin sağlanması için gerekenler ve bunun için standartların önemi ve bu standartların korunması için yasal ve uluslararası düzenlemeler, bunları yönlendiren kurumların neden olması gerektiği, araştırma yönünde belli başlı yenilikler olup olmadığını veya tam tersine gelişmelerin öngörülebilir bir yön içeresinde gelişip gelişmediğini ortaya koymaktır. Muhasebe sistemleri, işletmelerin güvenilir ve geleceğin kurumları haline gelebilmesini sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. İşletmeler, güvenilir yapılar oluşturabilmek için iyi kurulmuş, sistemlerine ihtiyaç duyarlar. Küreselleşme, muhasebe sistemlerini ve işletmeleri doğrudan etkilemiş. Uluslararası ticaret içerisinde şirketlerin nitelik kazanmasını ve Uluslararası Muhasebe Standartları oluşturulmasını sağlamıştır. Bu nedenle muhasebe sistemlerinin, geçmişten bugünlere dek pek çok evrimden geçti. Bu yolculuğunda işletmeler üzerindeki etkisi keşfedilmiş ve gücü anlaşılmıştır. Bundan dolayı, gelecekte bu değişimler daha da hız kazanacaktır. Bu gelişmeler doğrultusunda, doğru ve sağlam kararlar alabilmenin ön şartı, sistemlerin iyi kurulmasıdır. Dolayısıyla işletmelerin; kendi iç dinamikleri ile gelişmeleri için iyi tasarlanmış ve doğru, bilgiyi sunabilen muhasebe sistemlerine ihtiyacı vardır. İşletmeler; varlıklarını sürdürebilmek, amaçlarına ulaşabilmek ve sürekli gelişim gösterebilmek için iyi yönetilmelidir. Yönetim de ancak doğru kararlar alınarak sağlanabilmektedir. Araştırma sonucunda muhasebe sistemi ile muhasebe standartlarının, işletmenin genel performansına olan etkileri arasında önemli derecede bağlantılı ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Bu kapsamda işletmelerin daha çok kurumsallaşması ve muhasebe teknik ve standartlarının günlük işlemler sırasında başarılı bir şekilde uygulanmasına bağlıdır. Günlük iş akış sistemi içerisinde yaşanan sorunlara çözümler sunulabilmesi amacıyla muhasebeye önem verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın hedefi, elde edilen veriler esas alınarak; işletmelerin muhasebe kuralları ile günlük işlerini yürütme sistemi arasındaki ilişkiyi ortaya koymak, açıklamak ve düzenli olmasının gerekliliğini vurgulamaktır. Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Muhasebe Sistemi, Yönetim
  • Master Thesis
    Nijerya bankacılık sektöründeki çalışanların iş performansına eğitim ve geliştirme ile organizasyon yapılarının etkisi: Fidelity Bank PLC örneği
    (2022) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Organizasyon yapısı, bir organizasyonun kendisini nasıl düzenlediğini ve organizasyon içinde sorumluluk ve yetkinin nasıl aktığını içerir. Ayrıca, örgütsel hedeflere ulaşmak için iş faaliyetlerinin nasıl gerçekleştirileceğinin beklendiğini de gösterir. Bu yapılar bir organizasyondan diğerine farklılık gösterir ancak herhangi bir organizasyon için temel sınıflandırma iki kısma ayrılır; merkezileşme ve ademi merkeziyetçilik. Merkezileştirme, üst yönetimin kuruluş adına kararlar almasını içerirken, ademi merkeziyetçilik, kuruluş içindeki birimlerin faaliyetleriyle ilgili kararlar almasına izin verir. Eğitim ve geliştirme, kuruluş üyelerinin veya çalışanlarının performansını artırmayı veya iyileştirmeyi amaçlayan bir dizi faaliyet ve olayı içerir. Çeşitli sektörlerde çalışanların performansları üzerinde eğitim ve gelişimin önemini vurgulamak için zaman içinde farklı araştırmalar yapılmıştır. Bu araştırma, Nijerya bankacılık endüstrisindeki banka çalışanlarının iş performansı üzerindeki eğitim ve geliştirme ile organizasyon yapısının etkisine bir göz atmaktadır. Araştırma, Nijerya'daki çağdaş bankalardan biri olan Fidelity Bank Plc hakkında bir vaka çalışması yaparak kendisini haklı çıkarıyor. Bankadaki çalışanlara anketler uygulandı ve elde edilen sonuçlar iki hipotezi test etmek için kullanıldı.
  • Doctoral Thesis
    Kredi işlem mektuplarında dolandırıcılık ve hile azaltmada bankaların rolü Libya ticari bankaları ve diğer ticari bankalar üzerine uygulamalı çalışma
    (2022) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Araştırmacının bu çalışmanın amacı, Libya ticari bankalarının birçok ekseni gözden geçirerek akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve hileyi azaltmadaki rolünü vurgulamaktır. Akreditiflerin öneminin ve dış ticaretin finansmanındaki rollerinin yanı sıra Libya ticari bankaları tarafından izlenen ve onaylanan kural ve prosedürlerin belirlenmesinin bir ifadesi olarak. Akreditif uygulama aşamalarında özellikle belge doğrulama alanında akreditiflerin uluslararası standart ilke ve normlarına uygunluğunun yanı sıra Merkez Bankası tarafından kontrol ve şartlar ve prosedürler ne ölçüde alınmıştır? Akreditif sürecini ve dolandırıcılık, zimmete para geçirme, dolandırıcılık ve bankalara yönelik saldırı vakalarının bildirilmesiyle ilgili kontrolleri düzenlemek için Libya? ve devletin ekonomisi. Araştırma problemi aşağıdaki soruda formüle edilmiştir: (Libya ticari bankalarının akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve hileyi azaltmada rolü var mı?) Bu çalışma, nihilist bir biçimde formüle edilen araştırma hipotezinin aşağıdaki şekilde test edilmesiyle doğrulanmıştır: (H0: Libya ticari bankalarının Akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve hileyi azaltmada rolü yoktur) Araştırma metodolojisinde ise araştırma konusu ile ilgili kitaplar ve kaynaklar aracılığıyla betimsel ve analitik yaklaşım kullanılmıştır. Libya Merkez Bankası tarafından yayınlanan yayınların ve periyodik mektupların yanı sıra Libya Denetim Bürosu tarafından yıllara (2014-2015-2016-2017-2018) ait veri, istatistik ve raporların kullanımına ek olarak. Libya ticari bankalarında akreditif işlemlerinde manipülasyon, dolandırıcılık ve hile olgusu ve ayrıca diğer ülkelerdeki ticari bankaların akreditif işlemlerinde manipülasyon, dolandırıcılık ve hile olgusunu belirlemek. Uygulamada, anket formu, Libya ticari bankalarındaki akreditiflerin tüm departman ve bölümlerinde çalışan çalışanlar tarafından veri ve bilgi toplamak için ve ayrıca, akreditiflerin geçerliliğini veya yanlışlığını bulmak için istatistiksel analiz yöntemi (Spss) kullanıldı. boş hipotez. Ulaşılan en önemli sonuçlar arasında, Libya ticari bankalarının akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve hileyi azaltmada rolü olduğu ve özellikle Tekdüzen Gümrük taahhüdü konusunda dış ticaret alanında olumlu bir role sahip olduklarıdır. Akreditif ve Akreditif Uygulaması (UCP 600) ve ayrıca belgelerin incelenmesi ve denetlenmesi süreci ile ilgili olarak Libya Merkez Bankası'nın aşağıdaki kontrollere ilişkin talimatlarına uygunlukları ile ilgili olarak: -Libya Merkez Bankası tarafından düzenlenen akreditiflerin açılmasını düzenleyen şart ve usullere bağlılığı. -Akreditiflerle ilgili sevkıyat belgelerini ve akreditif şartlarına uygunluğunu kontrol ve denetleme taahhüdü. -Akreditif açma kontrollerinde büyük ihlal ve ihlaller yoktur. Bu, Libya ticari bankalarının akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve hileyi azaltmada rolü olduğu anlamına gelmektedir. - Libya ticari bankalarının akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve dolandırıcılığı azaltmadaki rolünün artması, satıcı (ihracatçı) tarafından alıcıya düşebilecek dolandırıcılık ve dolandırıcılık limitlerini artıracak, yani Satıcı tarafından yapılan hileli akreditif işlemlerinde azalma. - Libya ticari bankalarının akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve dolandırıcılığı azaltmadaki rolünün artması, satıcı (ihracatçı) veya alıcı (ithalatçı) veya her ikisi birlikte kendilerine düşebilecek dolandırıcılık ve dolandırıcılık limitlerini artıracak, yani satıcı veya alıcı veya her ikisi tarafından yapılan hileli akreditifli işlemlerde azalma olacaktır. - Libya ticari bankalarının akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve hileyi azaltmadaki rolünün artması, alıcı (ithalatçı), satıcı (ihracatçı) tarafından sunulan sahte belgelerde dolandırıcılık limitlerini artıracak, yani Bankalara sunulan sahte belgelerde azalma olabilir. - Libya ticari bankalarının akreditif işlemlerinde dolandırıcılık ve hileyi azaltmadaki rolünün artması, satıcı (ihracatçı) veya alıcı (ithalatçı) tarafından ağırlıklar, ambalajlar ve diğerleri ile ilgili yanlış belgelerde meydana gelen manipülasyonlar için limitlerini artıracaktır. veya her ikisi birlikte, yani bankalara yanlış gönderilen belgelerde azalma olacaktır. Müşteriler ve tüccarlar hakkında geniş anlamda entegre bir anlayış olmadığı için, Libyalı ithalatçı ile akreditif açma prosedürleri ve gümrük idaresi ile bağlantısı ile ilgili akreditif işlemlerinde meydana gelen dolandırıcılık ve hile vakalarının çoğu İhracatçının isteklerine bağlı olarak ithalat ve ihracata ilişkin akreditif işlemlerinde, ihraççıya yer bırakan, belgeleri tahrif ve yanıltıcı belgeler ile akreditif işlemlerinde manipülasyon, dolandırıcılık ve dolandırıcılık işlemleri Akreditif Akreditifi işlemlerinde gerçekleştirildi. tedarikçilerden ilgili taraflar ve kredi açan ticari bankaların her birinin, Libya Merkez Bankası, Gümrük İdaresi, gümrük müşavirleri ve denetim şirketlerinin bazı çalışanlarının gizli anlaşmaları. Bu çalışma, en önemlisi Libya Merkez Bankası'nın, ticari bankaların ve gümrük idarelerinin rolünün sadece akreditiflerin açılmasını ve mal girişini kolaylaştırmakla sınırlı kalmaması, daha çok hedeflere ulaşılmasını kolaylaştırmak için kullanımlarını izlemenin ötesine geçmeli ve döviz kaçakçılığı aracına dönüşmemelidir. Makul miktarda hedeflere ulaşılmasını garanti eden tüm formları ve raporları içeren entegre bir çalışma mekanizması biçiminde, birçok eksikliği gidermek için gerekli olan iç kontrol prosedürlerinin etkinliğini artırmak. Akreditiflerin her türlü manipülasyonuna karışanların kontrol altına alınması için gerekli tüm yasal tedbirlerin alınması, akreditifin açılma amacını değiştirmek, kamu parasına ve devlet ekonomisine zarar veren tüm olumsuz olaylarla mücadele etmek, ihlal edenleri kamuoyuna ortaya çıkarmak ve sevk etmek. araştırma konusu ile ilgili diğer bazı tavsiyelere ek olarak, kanun ve yürütme düzenlemelerinin kendilerine verdiği yetkileri takip eden yetkili makamlar. Anahtar Kelimeler: Akreditif, Dolandırıcılık, Hile, Manipülasyon, Uluslararası Ticaret, UCP.
  • Master Thesis
    Türkiye'de e-fatura, e-arşiv, e-defter ve e-mutabakat'ın şirketler üzerinde etkisi, denetimi ve vergilendirilmesi
    (2019) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Dünyada teknoloji alanında yaşanan gelişim ve değişim ülkelerin birbiriyle olan etkileşimini arttırmıştır. Bu etkileşim her alanda olduğu gibi muhasebe alanında da kendini göstermiş ve benzer hatta birçok uygulamada aynı olacak şekilde uyum süreci başlamıştır. 2000'li yılların başında dünyada başlayan 'e' uygulamaların ilk adımları olan E-Fatura Türkiye'de 2008 yılında varolmuştur. Bunu takip eden 'e' sürecinde e-Defter, e-Arşiv, e-Mutabakat gibi kavramlar türemiş ve oluşturulan altyapı ile uygulamaya koyulmuştur. Çalışmamızda bu uygulamaların kavramsal açıklamaları, kullanılma şekilleri, mevzuat içerikleri, kimlerin nasıl uygulaması gerektiği, avantajları ve dezavantajları tüm oluşum süreciyle detaylandırılmaya çalışılmıştır.
  • Master Thesis
    Nitelikli çalışanın işe alımı ve firma sadakatini sürdürmede insan kaynakları yönetiminin rolü
    (2013) Günceler, Bülent; Günceler, Bülent; İşletme / Business Administration
    Firmalar hedeflerine ulaşmak için birçok kaynak kullanmak zorundadır. Bu kaynaklardan biri de insan kaynakları yönetimidir. İnsan kaynakları yönetiminin maliyetlere, verimliliğe,organizasyon başarısına oldukça büyük etkisi vardır.Firmanın hedeflerine ulaşmasında insan kaynakları yönetimi önemli bir yere sahiptir.Öncelikle birinci bölümümüzde tezimizin amaçları açıklanmıştır. İkinci bölümümüzde ise insan kaynakları yönetiminin ne olduguna, amaçlarına, İKY?ni etkileyen faktörlere, İKY ile personel yönetimi ile arasındaki farklara, tarihsel gelişimine ve İKY yaklaşım türlerine yer verilmiştir. Değişen iş koşulları beraberinde İKY görevlerini de etkilemiştir. İKY işlevlerinin doğru ve etkili uygulanması firma başarısını yükseltmektedir. Üçüncü bölümümüzde insan kaynakları yönetiminin işlevleri, organizasyondaki yeri ve rolü açıklanmıştır. İş tatmini, kişilerin işlerine karşı duydukları kapsamlı, olumlu duygular ve bu duyguların insanlar üzerinde yarattığı sonuçlardır. İş tatmini bazı kavramlarla ilişkilidir. Özellikle Organizasyon iklimiyle bağlantılıdır. Organizasyon iklimi işgörenlerin çalışma çevresi içindeki politikaların oluşturulması ve organizasyona ait bir dizi özellikler bütünüdür. Firma sadakati oluşturma da organizasyon iklimi ve iş tatmini, işgören üzerinde güçlü etkenlerdir. Ancak bütün bunların yanında doğru işe doğru eleman seçimi önem arz etmektedir.Sunulan iş tatmini koşulları ve kariyer gelişim planlarının amacına hizmet etmesi için uygun yöntemlerle doğru işe doğru elemanı yerleştirmek gerekmektedir.İş tatmini yüksek bireyler firma sadakatini sürdürebilir bireylerdir.Dördüncü bölümümüzde; Firma sadakatini sürdürmede kariyer geliştirme,iş tatmini, organizasyon iklimi,doğru işe doğru kişiyi seçme ve yerleştirme açıklanmıştır. Motivasyon bireyin harekete geçmesi için etkilenmesi ve isteklendirilmesi süreci olarak tanımlanabilir. Yeteri düzeyde motive olmuş ve performans artışı sağlayan işgören işinden memnun ve firmasına sadık bir bireydir. Motive etme yollarından biriside koçluk uygulamalarıdır. Koç; çalışanların mevcut performans düzeyini daha yüksek düzeye çıkarmak ve performans hedeflerine ulaşmalarını sağlamak için onları faaliyete geçiren ve yardımcı olan kişidir. Günümüzde koçluk uygulamalarının önem kazanmasıyla beraber firma sadakatini sürdürme noktasında önemli bir unsur haline gelmiştir. Beşinci ve altıncı bölümümüzde motivasyonun ne olduguna,motivasyon yaklaşımlarına ve koçluk uygulamalarına yer verilmiştir. Anahtar kelimeler: insan kaynakları, iş tatmini, kariyer gelişimi, motivasyon, koçluk