Tunç, Fatma Yonca

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Tunc, Fatma
TUNC Fatma Yonca
Fatma Yonca, Tunç
Tunç, Yonca
Tunç Fatma Yonca
F. Y. TUNC
Tunç, Y.
F. Yonca Tunç
Tunç, Fatma Yonca
Tunç, Fatma
F. Yonca Tunc
Fatma Y. Tunç
F. Y. TUNÇ
Fatma Yonca Tunc
F. Y. Tunç
F. Y. Tunc
Tunc, F.
TUNÇ Fatma Yonca
Fatma Yonca TUNÇ
Tunc Fatma Yonca
Fatma Yonca Tunç
Tunç, F.
Tunc, Yonca
Tunc, Y.
Fatma Y. Tunc
Fatma Yonca TUNC
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
Yonca.Tunc@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

5

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

5

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Master Thesis
    Müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri sadakatinin arttırılmasına yönelik işlenmiş cam sektörü üzerine bir örnek çalışma
    (2018) Tunç, Fatma Yonca; Tunç, Fatma Yonca; Spor Yöneticiliği / Sports Management
    Hemen hemen tüm sektörlerde, ürün veya hizmet değil müşteri talep ve beklentileri ön planda tutulmaya başlanmıştır. Müşteri memnuniyetinin müşteri sadakatine giden yolda en önemli konu olduğu bilinmektedir, fakat tek başına memnuniyet ömür boyu bir sadakati garantilememektedir. Bunun sürekliliğini sağlamak için ise birtakım MİY (CRM) faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Dünyada ve Türkiye'de sürekli büyüme gösteren cam sektöründeki işletmeler, rekabet avantajı elde etmek için diğer sektörlerde olduğu gibi müşteri odaklı yaklaşımlara önem vermektedirler. Bu araştırmada, işlenmiş cam sektöründe, MİY stratejilerinin nasıl uygulandığı ve bu uygulamaların müşteri sadakatini nasıl etkilediği bir örnek olay yardımı ile incelemeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Müşteri İlişkileri Yönetimi, MİY, CRM, Müşteri Sadakati, Müşteri Memnuniyeti, Cam Sektörü, İşlenmiş Cam Sektörü
  • Master Thesis
    Hediyelik eşya sektöründe özel günlerin online mağazacılıkta müşteriye etkileri ve uygulamadan bir örnek
    (2022) Tunç, Fatma Yonca; Tunç, Fatma Yonca; Spor Yöneticiliği / Sports Management
    İşletmeler, uzun vadede giderek artan rekabet ortamında etkin bir şekilde ayakta kalabilmek için çeşitli pazarlama stratejilerini kullanmaktadırlar. Bu nedenle firmalar özel günleri fırsat olarak görmekte, sayıları hızla artmakta, insanlar buna değer vermekte ve bu indirimler ile satışlarını sürekli artırma çalışmaları yapmaktadırlar. Tüketiciler bu özel günlerde kendi eksiklerini giderebilmek için ve hizmet satın almak ya da çevrelerine hediyeler vermek için özel çaba gösterirler. Öte yandan, tüketicilerin bu ihtiyaçlarına cevap olarak işletmeler, yılın bu zamanlarında özel günlerde temaya uygun çeşitli isimler altında etkinlikler düzenlemektedirler. Bu doğrultuda çalışmanın konusu, 'Hediyelik Eşya Sektöründe Özel Günlerin Online Mağazacılıkta Müşteriye Etkileri ve Uygulamadan Bir Örnek' olarak düşünülmüş ve firmada ki indirim kampanyalarının tüketicilerin satın alma niyeti/davranışı üzerinde ki etkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu nedenle çalışmada; ülke genelinde 18 yaş üstü 205 tüketiciye online anket uygulanarak veriler toplanmıştır. Çalışma sonunda elde edilen tüm veriler ilk olarak korelasyon analizi, daha sonra basit doğrusal regresyon ve nihayetinde ise hiyerarşik regresyon analizi uygulanarak sonuçlar irdelenmiştir. Analiz sonuçları, MYK Hediye ve Sanat Atölyesi firmasının özel günlerde sunduğu ürünlerin, özel indirimlerle sunulması halinde tüketicilerin satın alma niyetleri ile satın alma davranışları arasında anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğu çıkarımını yapmamıza ışık tutuyor.
  • Master Thesis
    Nöropazarlama süreçleri ve müşterilerin araç kiralama süreçlerindeki satın alma tercihlerini inceleyen araştırma
    (2019) Tunç, Fatma Yonca; Tunç, Fatma Yonca; Spor Yöneticiliği / Sports Management
    Nöropazarlamanın günümüz dünyasında çok önemli bir yeri vardır. Geleneksel pazarlama faaliyetlerinin artık günümüzde büyük şirketler tarafından tüketicilere duygusal ve algısal olarak ulaşmak istediğinde yeterli olmadığı görülmektedir. Bu noktada nörobilim ile pazarlama birleşerek nöropazarlama faaliyetleri içerisinde insan beynindeki tüm elektriksel hareketlerin incelenerek bilinç altı davranışlarının ortaya çıkartılması ve daha rasyonel çalışmaların yapılması muhtemel olmuştur. Nöropazarlama insan beynindeki bilinç altı davranışlara ulaşarak insanların satın alma kararlarının nedenlerini somut olarak ortaya çıkarmaya başlamıştır. Bu nedenle nöropazarlama süreçlerinin özetle tanımlanarak nöropazarlamanın araştırma yönü olan satın alma faaliyeti konusunu ortaya çıkardık. Bu araştırmanın temel amacı, araç kiralama süreçlerinde marka algısına bağlı olarak satın alma ifadelerinin ortaya çıkartılmasıdır. Bu bağlamda markanın reklam ve marka bilinirliği çalışmaları tüketicilerin araç kiralama süreçlerindeki satın alma tercihlerinin neden ve sonuçlarını ortaya çıkarmaktadır. Burada satın alma kararlarını etkileyen en önemli unsurlardan bir tanesi de markanın pazarlama faaliyetleri içerisindeki reklam çalışmalarıdır. Eğer bir firma günümüz rekabet ortamında reklam çalışmalarına ne kadar önem verirse marka bilinirliğinin ve marka reklam çalışmasının tüketicilerde oluşturduğu duygusal algılar bir o kadar pozitif yönde artabilmektedir. Araştırmada 250 kişilik katılımcı grubuna anket formu uygulanmıştır. Uygulanan anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler ise kişisel bilgi formu, araç kiralama, marka reklam algısı, mobil reklamlara yönelik algı hareketleri, marka bilinirliği ve satın alma süreçlerine ilişkin sorulardan oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen verilere göre araç kiralamaya yönelik reklam algısı, marka bilinirliği, marka iletişimi, bilgi toplama, seçeneklerin değerlendirilmesi, satın alma kararı, arasında korelasyon analizleri incelendiğinde anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır.
  • Master Thesis
    Sosyal medya reklamlarının tüketici satın alma davranışlarına olan etkisi
    (2020) Tunç, Fatma Yonca; Tunç, Fatma Yonca; Spor Yöneticiliği / Sports Management
    Sosyal medya, sanal ağların ve toplulukların oluşturulması yoluyla fikirlerin, düşüncelerin ve bilgilerin paylaşılmasını kolaylaştıran bilgisayar tabanlı bir teknolojidir. İşletmeler için sosyal medya vazgeçilmez bir araçtır. Şirketler platformu müşteri bulmak ve onlarla etkileşim kurmak, reklam ve tanıtım yoluyla satışları artırmak, tüketici eğilimlerini ölçmek ve müşteri hizmetleri veya destek sunmak için kullanmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya reklamlarının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkilerinin ne düzeyde olduğu belirlemektir. Ayrıca çalışmada sosyal medyanın kavramsal çerçevesine, sosyal medyada reklam boyutuna, tüketicilere sağladığı faydalara ve tüketici davranışına etki eden faktörlere ayrıntılı bir biçimde değinmeye çalışılmıştır. Araştırma evrenini İstanbul ilindeki tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise anketin araştırmacı açısından uygulanma kolaylığı dikkate alınarak belirlen 300 tüketici oluşturmuştur. Tüketicilerin sosyal medya reklamları ve satın alma davranışlarına ilişkin görüşlerinde; cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu gibi değişkenlerin etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Tüketicilerin sosyal medya kullanım amaçlarına göre sosyal medya reklamlarında tüketici algısı ve satın alma davranışlarına ilişkin görüşlerinde farklılık gösterip göstermeme durumları da ele alınmıştır. Anket sonucunda elde edilen verilerin SPSS analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tüketiciler, sosyal medya reklamları hakkında pozitif bir algıya sahiptir ve sosyal medya reklamları, tüketici satın alma davranışlarını olumlu yönde etkilemektedir.
  • Master Thesis
    Sosyal medyada müşteri ilişkileri yönetimi havayolu sektörü üzerine bir örnek çalışma
    (2018) Tunç, Fatma Yonca; Tunç, Fatma Yonca; Spor Yöneticiliği / Sports Management
    Sosyal medyanın etkisini günden güne arttırdığı günümüzde Facebook, Twitter ve Instagram gibi kanalların müşteri ilişkileri yönetimini de hiç olmadığı kadar değiştirerek dönüştürdüğü bilinen bir gerçektir. İşte böyle bir ortamda gelişen sosyal medya ve etkileşimli kanallar müşteri ilişkileri yönetim sürecini nasıl etkilemektedir? Müşterilerin bu platformlardan beklentileri neler ve beklentilerine nasıl karşılık bulabiliyorlar? Araştırmada, genel olarak iki farklı havayolu şirketinin karşılaştırması yapılarak bu sorulara yanıt aranacaktır.