Palacı, Havva

Loading...
Profile Picture
Name Variants
PALACI Havva
Palaci Havva
Havva PALACI
Havva PALACi
Palacı, Havva
Palacı, H.
Palaci, H.
Palaci, Havva
H., Palacı
Havva Palaci
PALACi Havva
Havva Palacı
Havva, Palacı
Palacı Havva
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
havva.palaci@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

5

Articles

2

Citation Count

3

Supervised Theses

3

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Article
    Citation Count: 2
    Türkiye’ deki Radyasyon Güvenliği ve Koruma Eğitiminin Değerlendirilmesi
    (2018) Onur YARAR; Havva PALACI; Osman GÜNAY; Ağız ve Diş Sağlığı / Mouth and Dental Health; Tıbbi Görüntüleme Teknikleri / Medical Imaging Techniques
    Günümüzde, tıbbi görüntüleme teknikerleri (TGT), tıbbi radyasyon uygulaması esnasında çok gelişmiş teknik ekipmanlar kullanarak,pek çok çekim modalitesi için (bilgisayarlı tomografi, mamografi, konvansiyonel röntgen, dental radyoloji vb.) birbirinden farklı çekimuygulamalarını güvenli ve etkin biçimde gerçekleştirmektedirler.Radyasyondan korunmaya ilişkin bilgi ve beceri düzeyi hasta ve çalışanların radyasyondan korunması açısından tıbbi görüntülemealanında en öncelikli konudur. Bu nedenle radyasyon korunması eğitiminde belirli standartların oluşturulması için Avrupa Birliğitarafından radyasyon güvenliği ve koruma eğitim rehberi yayınlanmıştır. Bu rehberde, üniversitelerdeki eğitim için radyasyondankorunma ile ilgili müfredat ve ders içerikleri belirlenmiştir.Bu çalışma, Türkiye’ deki üniversitelerde radyasyon güvenliği ve korunması eğitim müfredatı ve ders içeriklerinin, Avrupa Birliğirehberinde belirtilen kriterlere göre karşılaştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonuçlarının üniversitelerdeki radyasyongüvenliği ve korunmasıyla ilgili olan müfredatın hazırlanması, geliştirilmesine ve belirli bir standart getirilmesine katkı sağlayacaktır.Bu çalışmanın sonucunda, Türkiye'deki radyasyon güvenliği ve koruması eğitimi, Avrupa Birliği standartlarından daha düşük seviyede olduğu bulunmuştur.
  • Article
    Citation Count: 1
    Bilgisayarlı tomografilerde hastanın aldığı efektif radyasyon dozunun belirlenmesi
    (2019) Onur YARAR; Lütfi İhsan KURU; Havva PALACI; Osman GÜNAY; Ağız ve Diş Sağlığı / Mouth and Dental Health; Tıbbi Görüntüleme Teknikleri / Medical Imaging Techniques
    Son yıllarda bilgisayarlı tomografi (BT) kullanımı hastalara tanı koyabilme açısından vazgeçilmez bir görüntüleme teknolojisi olduğu tüm otoritelerce kabul edilmekle birlikte BT kullanımının aşırıya kaçtığı da kabul edilmektedir. Çok hızlı olan çok kesitli BT cihazlarının kullanıma girmesi ile çocuk hastalarda anestezi uygulamasına gerek kalmadan tetkikleri yapılabilmiştir. Bu durum da çocuk hastalarda BT kullanımında aşırı artışa sebep olmuştur. Yetişkinlerde ise aşırı artışın büyük bir bölümünü asemptomatik hastalarda BT kolonoskopi, kardiyak anjiyo ve tüm vücut tarama gibi tetkikler oluşturmaktadır. BT kullanımının bu kadar aşırı olması da beraberinde radyasyona maruz kalma riskini artırmaktadır. Bu çalışmada, BT tetkiklerinde hastanın maruz kaldığı gerçek radyasyon dozunun ortaya konması amacıyla BT cihazından okunan değer ile gerçekte hastanın aldığı radyasyon dozunun karşılaştırılması yapılmıştır. Bunun için 25 hasta üzerine termolüminesans (TLD) detektörleri yerleştirilmiştir. BT cihazından okunan radyasyon dozu ile TLD kristallerinden okunan radyasyon dozu arasında %4 farklılık olduğu bulunmuştur.
  • Master Thesis
    Ürdün hastanelerinde dijital pazarlamanın medikal turizme etkisi
    (2023) Alkhatib, Wala'a Farid Saleh; Palacı, Havva; Tıbbi Görüntüleme Teknikleri / Medical Imaging Techniques
    Bu araştırmanın amacı dijital pazarlamanın Ürdün hastanelerinde medikal turizm üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Dijital pazarlama kavramı, medikal turizmin tanımı, dijital pazarlamanın etkisi ve Ürdün'deki mevcut durum incelenmiştir. Çalışmada hastanelerin sosyal medya ve diğer dijital platformlar aracılığıyla elde edilen olumlu ve olumsuz pazarlama örneklerini ve Ürdün'de tedavi gören yurt dışı hastaların görüşlerini içermektedir. Günümüzde dijital pazarlama tüm sektörlerde olduğu gibi medikal turizm açısından da gerekli ve vaz geçilmez bir öğe haline gelmiştir. Literatürde hastane sektöründe yapılan çalışmaların sayısı kısıtlı olduğundan bu çalışma, dijital pazarlamanın Ürdün'de ve Ürdün'de medikal turizm üzerindeki etkisi üzerine derinlemesine bilgi edinmek amacını taşımaktadır. Tezin birinci bölümünde dijital pazarlamanın tanımı ve önemi tanıtılmış, dijital pazarlama adı altında yer alan sosyal medya, web sitesi vb. pazarlamada kullanılan yöntemlerden bahsedilmiştir. Ardından medikal turizm ve genel olarak dünyaya ve özel olarak Ürdün'de medikal turizmin ekonomik durumu açıklanmıştır. Ürdün'deki hastane ve doktor sayılarına ilişkin veriler ile medikal turizm açısından mevcut potansiyelin ortaya konması hedeflenmiştir. İkinci bölümde, dijital pazarlamanın her bir tanımı ve örüntü olarak altında yatan kavramlar ile medikal turizm ve küreselleşme tanımları daha net bir şekilde açıklığa kavuşturulmuştur. Bu değişkenlerin ilişkileri ve birbirleriyle olan bağlantıları daha fazla açıklanmış ve etkilerinin yanı sıra, bu tür pazarlamanın tüm artıları ve eksileri de belirtilmiştir. Dijital pazarlamanın uluslararası medikal turizm ile bağlantılarını, alaka düzeyini ve kapsamını açıklığa kavuşturmak için Okan Üniversitesi'nin elektronik kütüphanesindeki bibliyometrik analiz kullanılarak literatürde karşılaştırma yapılabilecek benzer çalışmalar ve sonuçları incelenmiştir. Üçüncü bölümde, dijital pazarlamanın medikal turizm üzerindeki etkisini temel bir şekilde analiz ederken, her bir değişkenle ilgili ikincil hedefleri ve medikal turizm üzerindeki etkisini de dikkate alan araştırma amacına bağlı bölüm tanımlanmıştır. Bu bölüm, arasındaki bağlantıyı araştıracağımız yaklaşımı tanımlayarak araştırma planını içermektedir. Çalışmadaki değişkenler tanımlayıcı olarak analiz edilmiş ve Google formlarını kullanarak dünya çapındaki hastalara bir anket anketi uygulayarak ölçüm aracını netleştirmek için nicel bir araştırma tekniği kullanılmıştır. Ölçek geçerliliğini test etmek üzere EFA analizi kullanılmış ve veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre ankete katılan hastaların dijital pazarlama uygulamalarını orta düzeyde değerlendirdiğini göstermiştir. Ardından dijital pazarlama bağımsız değişkeni -sosyal medya, web siteleri, e-posta ve telefon- bağımlı değişken ise medikal turizm yer almıştır. Araştırmanın hipotezi ve metodolojisi ile veri toplama örneklemi bu bölümde açıklanmıştır. Hipotezlerin test edilmesi sonucunda sosyal medya ve web sitesinin medikal turizme olumlu etkisinin olduğu ve e-posta pazarlamasının olumlu ve telefon pazarlamasının ise çok zayıf olumlu etkisi olduğu şeklindedir. . Dördüncü bölüm olan son bölümde, üçüncü bölümdeki verilere dayanılarak çıkarım ve öneriler belirtilmiştir. Ürdün hastanelerine dijital pazarlama aktivitelerine daha çok yatırım yapmaları önerilmiştir. Ayrıca medikal turizm üzerindeki liyakat, etkinlik ve etki temelinde ve dijital pazarlama aktivitelerinin düzeyini korumak için daha fazla çaba sarf edilmesi gereği vurgulanmıştır. Dijital pazarlama hastanelerin üst düzeyde ilgi göstermesi gereken bir alan olarak önemlidir ayrıca dijital pazarlamadaki sürekli gelişmelere ayak uydurmak için çaba gösterilmelidir. Araştırmada, hastanedeki hizmet alıcılara bir anket dağıtılmış ve elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Anket aracılığıyla dijital pazarlamaya ait her bir değişkeni ve bu değişkenin etkisinin boyutu incelenmiştir. Medikal turizmi bağımlı değişken üzerinde ve daha sonra her bir değişkeni ayrı ayrı içeren (web sitesi, sosyal medya, e-posta ve telefon) alt değişkenleri incelenmiştir. Araştırma sonuçları dijital pazarlamanın Ürdün hastanelerinin medikal turizm faaliyetleri üzerinde net bir etkiye sahip olduğunu göstermekte ve her bir değişken ile etki düzeyini açıklamaktadır. Sonuçta dijital pazarlama uygulamasında kullanılan hastanelerin web sitesi medikal turizm açısından en yüksek etki değerine sahip olarak görülürken, telefon pazarlamasının etkisinin ise düşük olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: dijital pazarlama, web sitesi, sosyal medya, e-posta, telefon, medikal turizm, hastane, Ürdün.
  • Master Thesis
    Bağdat özel hastane personeli perspektifinden e-pazarlamanın müşteri hizmet kalite değerlendirmelerine etkisi
    (2022) Hamzah, Dıyar Alı Hamzah; Palacı, Havva; Tıbbi Görüntüleme Teknikleri / Medical Imaging Techniques
    Bu çalışma e-pazarlama ve hizmet kalitesi arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Bağdat özel hastanelerinde görev yapan yöneticilerin e pazarlama uygulamalarının verilen hizmetlerin kalitesine etkisine yönelik değerlendirmeleri alınmıştır. Araştırmanın evrenini Bağdat'ta bulunun özel hastanelerin kalite güvence departmanı, pazarlama departmanı ve halkla ilişkiler departmanlarında görev yapan üst ve orta düzey yöneticiler oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla e- pazarlama ve hastane hizmet kalitesine yönelik bir anket oluşturulmuştur. Basit rastgele örneklem yöntemi kullanılarak toplam 217 istatistiksel analiz için geçerli anket elde edilmiştir. Sosyal bilimler için istatistik paketi (SPSS) v.26, istatistiksel analizi tamamlamak için kullanılmıştır ve ana başlıkları ile elde edilen sonuçlar şöyledir: Anket yapılan hastanelerde e-pazarlama uygulama düzeyleri orta düzeydedir. Yöneticilerin Bağdat özel hastaneleri tarafından sağlanan hizmetlerin kalitesine yönelik genel değerlendirmeleri orta düzeydedir. Bağdat özel hastaneleri tarafından sağlanan hizmetlerin kalitesine ilişkin müşteri izlenimini geliştirmede e-pazarlama boyutunun önemli bir etkisi olduğuna yönelik sonuçlara ulaşılmıştır [R2= %36,7]. Elde edilen verilerin ışığında araştırma sonucunda alana yönelik öneriler şöyle sıralanabilir: 1. Bağdat'taki özel hastanelerin müdürleri, e-pazarlamanın genel uygulaması orta seviyelerde bulunduğundan, e-pazarlamayı daha iyi seviyelerde tutmak için daha fazla çaba göstermelidir. 2. Bağdat'taki özel hastanelerin yöneticileri, hastaların [müşterilerinin] sundukları hizmetlere yönelik izlenimlerini geliştirmek için daha fazla çaba göstermelidirler, özellikle şu durumlarda. 3. Bağdat'taki özel hastanelerin yöneticileri, regresyon modellerinin önemli etkiler bildirdiği gibi, e-Pazarlamanın müşterilerin hizmetlerin kalitesine ilişkin izlenimlerini iyileştirmedeki önemli rolünün farkında olmalıdır. Anahtar Kelimeler: e-Pazarlama, hizmet kalitesi, özel hastane, Bağdat.
  • Master Thesis
    İçerik pazarlama ilişkisi, güvenilirlik, değer ve çekicilik özelliklerinin marka imajı ve marka sadakati ile ilişkisi: Türk hava yolları örneği
    (2024) Altalouzy, Khader Zeyad Salem; Palacı, Havva; Tıbbi Görüntüleme Teknikleri / Medical Imaging Techniques
    This study aimed to achieve the main objective, which is to examine the relationship of content marketing's relevance, credibility, value and attractiveness features to brand image and brand loyalty among Turkish Airlines customers. To achieve the study's objectives descriptive-analytical approach used to analyze and classify the data. Data were collected through a comprehensive survey distributed to Turkish Airlines' customers, with a total of 385 respondents. All 385 surveys were collected and subsequently statistically analyzed using statistical software, in line with the study's predefined questions and hypotheses. The study arrived at several conclusions, including the high level of content marketing, brand image, and brand loyalty were all at high levels. Strong positive correlations were found between content marketing and both brand image and brand loyalty. The literature confirmed the significant role of content marketing in enhancing and improving brand image and loyalty. Therefore, the study emphasized the necessity for Turkish Airlines' management should make efforts to maintain the high level of content marketing as the overall average was high and Conduct a comparative study between Turkish Airlines and other international airlines on brand loyalty and content marketing levels to gain a competitive advantage within the same industry. Bu çalışma, amacı, Türk Hava Yolları müşterileri arasında içerik pazarlamasının ilgililik, güvenilirlik, değer ve çekicilik özellikleri ile marka imajı ve marka sadakati arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmade verileri analiz etmek ve sınıflandırmak için betimsel-analitik bir yaklaşım kullanmıştır. Veriler, toplam 385 katılımcı ile Türk Hava Yolları müşterilerine dağıtılan kapsamlı bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan 385 anket, çalışmanın önceden tanımlanmış soruları ve hipotezleri doğrultusunda istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışmada içerik pazarlamasının marka marka imajı ve marka sadakati üzerinde etkisinin olduğuna dair sonuçlar elde edilmiştir. İçerik pazarlamasının güvenilirlik, uygunluk, yaratıcılık, çekicilik ve değer gibi özelliklerinin hem marka imajı hem de marka sadakati arasında güçlü pozitif korelasyonlar bulunmuştur. Literatür, içerik pazarlamasının marka imajını ve sadakatini artırmakta ve geliştirmekte oynadığı önemli rolü doğrulamıştır. Bu nedenle, çalışma Türk Hava Yolları yönetiminin, genel ortalamanın yüksek olduğu içerik pazarlamasının yüksek seviyesini korumak için çaba göstermesi ve marka sadakati ve içerik pazarlama seviyeleri açısından Türk Hava Yolları ile diğer uluslararası havayolları arasında karşılaştırmalı bir çalışma yaparak aynı endüstri içinde rekabet avantajı elde etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.