Uzuntepe, Fatma Sebla

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Uzuntepe, Sebla
F. S. UZUNTEPE
Uzuntepe Fatma Sebla
Fatma Sebla Uzuntepe
UZUNTEPE Fatma Sebla
Fatma Sebla, Uzuntepe
F. S. Uzuntepe
Uzuntepe, S.
Uzuntepe, Fatma Sebla
F. Sebla Uzuntepe
Uzuntepe, Fatma
Fatma Sebla UZUNTEPE
Uzuntepe, F.
Fatma S. Uzuntepe
Uzuntepe, Sebla
Uzuntepe, Sebla
Job Title
Dr.Öğr.Üyesi
Email Address
sebla.uzuntepe@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

2

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Master Thesis
    Ürdün üniversitelerindeki yükseköğretim öğrencilerinde yaratıcılık ve yeniliklerin girişimcilik üzerindeki etkisi
    (2023) Uzuntepe, Fatma Sebla; Uzuntepe, Fatma Sebla; İşletme / Business Administration
    Yaratıcılık çok önemlidir ve yeniliğin gerçekleşmesi için bir ön koşuldur. Yaratıcılık yeni fikirler yaratır, inovasyon bu fikirleri gerçekleştirir ve bunları pazarlanabilir bir ürün veya hizmete dönüştürür. Bu çalışmada öncelikle yaratıcılık kavramı tanıtılmış, ardından inovasyon kavramı, ardından yaratıcılık ve inovasyon arasındaki ilişki daha sonra yaratıcılık, inovasyon ve girişimcilik arasındaki ilişkiye açıklık getirilmiştir. Son olarak, yaratıcılığın aracı rolü ve yenilikçilik ile girişimcilik arasındaki ilişki üzerindeki etkisi. Bu çalışma, yaratıcılığın ve yenilikçiliğin girişimcilik üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır..inovasyon ve girişimcilik ilişkisinde yaratıcılığın aracı rolünün bilinmesi Yarmouk Üniversitesi ve Jadara Üniversitesi'ndeki lisansüstü öğrenciler arasında. Araştırma, anket analizi metodolojisini benimsemiş ve nicel veriler, 37 maddeden oluşan elektronik bir anket dağıtılarak toplanmıştır. Çalışma, Yarmouk Üniversitesi ve Jadara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde okuyan 216 katılımcıdan veri topladı. Toplanan verileri istatistiksel olarak analiz etmek için çoklu doğrusal regresyon analizi, Pearson katsayısı ve Cronbach's alfa testi ile SPSS programı aracılığıyla yapılan diğer analizlere ek olarak, bu analizler yaratıcılık ve yenilikçilik boyutlarının girişimcilik üzerinde net ve olumlu bir etkisi olduğunu gösterdiği için kullanılmıştır.
  • Doctoral Thesis
    Kitlesel fonlama ve fon sağlayanların katılım niyetine etki eden faktörler : Türkiye örneği
    (2018) Uzuntepe, Fatma Sebla; Saatçı, Ezgi Yıldırım; İşletme / Business Administration
    Bilgi ve telekomünikasyon devriminin tüm dünyaya yayılması; fon sağlayan, fon talep eden, finansal aracılar, finansal araçlar ve yasal düzenlemeler gibi unsurlardan oluşan finansal sistemi çok karmaşık bir yapıya dönüştürmüştür. Finansal sistemin geleneksel yapısından kaynaklanan zorluklar, 'Kitle Fonlaması' olarak adlandırılan yeni bir alternatif finansman modelinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. İnternet ve sosyal ağların yaygın kullanımıyla birlikte girişimciler, bu modeli kullanarak, kitlesel fonlama platformları aracılığıyla projelerini geniş kitlelere sunarak, yaratıcı iş fikirleri için finansal kaynaklara doğrudan ulaşma fırsatı elde etmektedirler. 'Kitlesel Fonlama' yenilikçi bir iş fikrine sahip olan ve bu fikri hayata geçirmek üzere maddi desteğe ihtiyaç duyan girişimciler için; çok sayıda insandan, küçük miktarlarda toplanan paralarla, gerekli fonu yaratmanın bir yolu olarak ifade edilebilir. Kitle fonlaması sadece girişimcilerin ihtiyaç duyduğu fonları temin etmekle kalmamakta, aynı zamanda insanların yeni ürünlerin sunulduğu bu projelere olan ilgisini araştırma olanağı da sağlamaktadır. Girişimcilerin projelerini gerçekleştirmek adına ihtiyaç duydukları sermeyeyi başarıyla temin edebilmeleri için, yatırımcıların nasıl finansal destekte bulunmaya karar verdiklerini ve motive olduklarını anlamak çok önemlidir. Bu çalışmada, Türkiye'deki kitlesel fonlama yöntemiyle gerçekleştirilen faaliyetlerde, destekçilerin kararlarında etkili olan faktörlerin ve motivasyonlarının anlaşılmasına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Tümdengelim araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada, projelere destek veren kişilerin karar verme kriterlerine açıklık getirmeye çalışan kavramsal model, ilgili literatür incelenerek geliştirilmiştir. Araştırma Türkiye'de faaliyet gösteren kitlesel fonlama platformlarına üye olan örneklem üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu modelde geliştirilen faktörler, online anket kullanılarak araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ölçeğe ilk olarak açıklayıcı faktör analizi uygulanarak faktörler belirlenmiş, sonra yapısal eşitlik modeli çerçevesinde doğrulayıcı faktör analizi ile modelin uygunluğu test edilerek yol analizi uygulanmıştır. Bu çalışmada bir çok faktörün, katılımcıların kitlesel fonlamaya katılma niyeti ile ilgili olacağını varsaymakla beraber, bu faktörlerin kişilerin katılım için güçlü motivasyonlara sahip olduğu durumlarda daha belirgin olacağı öne sürülmüştür. Öz belirleme Kuramına göre içsel motivasyon ile kişiler ilginç buldukları görevleri, dışsal motivasyon ile ise bireyin somut ya da sözlü ödüllere ulaşmak için görevleri yerine getirme eğilimine işaret eder. Girişimciler, kitle fonlama platformlarının yöneticileri ve politika yapıcılar, yatırımcıların yatırım kararlarını etkileyen motivasyonları doğru anladıklarında, bu faktörleri kitle fonlaması kampanyalarında başarıyla kaynak yaratmak için kullanabilirler. Böylece yaratıcı ve yenilikçi projeler için gerekli finansmanın başarılı bir şekilde elde etmelerini sağlayabilir.
  • Article
    Citation Count: 0
    Untitled
    (2024) Uzuntepe, Fatma Sebla; Saatçi, Ezgi Yıldırım; İşletme / Business Administration
    İnternetin ve sosyal ağların yaygın kullanımı, projeleri için finansman arayan girişimciler için alternatif olarak, kitlesel fonlama platformlarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışma Türkiye’de kitle fonlaması faaliyetlerinde, yatırımcıların kararlarını etkileyen faktörlerin ve motivasyonların anlaşılma- sına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Öz belirleme kuramına dayanan bu çalışmada, ilk olarak açıklayıcı faktör analizi uygulanmış, sonra- sında yapısal eşitlik modeli çerçevesinde doğrulayıcı faktör analizi ile modelin uygunluğu test edilerek yol analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları destekçilerin yardımseverlik, keyif alma, akran etkisi, ödül gibi motivasyonlar- dan beklenen tatmini elde ettiklerinde, tarafsız bilgi, kendini sunum ve ağ algılarını güçlendirdiğini göstermektedir.