Kürkçüoğlu, Seta

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Kurkcuoglu, Seta
Seta KÜRKÇÜOĞLU
S., Kürkçüoğlu
Kürkçüoğlu, Seta
Kürkçüoğlu Seta
Seta, Kürkçüoğlu
KÜRKÇÜOĞLU Seta
Seta Kürkçüoğlu
Kurkcuoglu Seta
Seta KURKCUOGLU
KURKCUOGLU Seta
Seta Kurkcuoglu
Kurkcuoglu, S.
Kürkçüoğlu, S.
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
seta.kurkcuoglu@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

16

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

13

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Article
    Citation Count: 0
    DoctorVox Aleti ile Uygulanan Temel Ses Egzersizlerinin Performansa Katkısı
    (2023) Kürkçüoğlu, Seta; Turgay, N. Özgül; Kılıç, M. Akif; Özelkan, M. Güney; Müzik / Music
    Bu çalışmada, ilk kez DoctorVox aletiyle Türk ve Batı müziği alanlarında farklı formant örüntülerini kullanan eğitmen-icracı katılımcılar tarafından karşılaştırmalı bir araştırma uygulanmıştır. DoctorVox aleti kullanılarak çıkıcı-inici seçilmiş tonal egzersizleri uygulamış, çalışmadan önce 0. haftada ve çalışma sonunda 8. haftada değişmeyen stüdyo ortamındaki glissando egzersizi ve [a], [e], [i], [o] vokalleri kayıt altına alınmıştır. Ölçümlerinden elde edilen veriler belirlenen parametreler doğrul- tusunda Özelleştirilmiş Praat Programında analiz edilmiş böylece sonuçlar ortaya konulmuştur. Çalışmada; ölçülen Temel Frekans(F0), Jitter, Shimmer, Harmonik Gürültü Oranı, perde değerlerinin ve maksimum fonasyon süresi ile ses genişliği, objektif ölçüm değerlerinin tümünde ses kalitesinde olumlu gelişmeyi işaret eden değişiklikler sap- tanmıştır. Sübjektif ölçüm sonuçlarındaysa, katılımcıların ses ve nefes sağlıklarının yerinde olduğu, kondisyonlarının geliştiği, seslerinin hızla açıldığı, tiz notalarda kendilerini konforlu hissettikleri, bedensel ve mental bağ kurmanın kolaylaştığı ve güvenlerinin arttığı görülmüştür. Katılımcılarda motivasyon yükselmiş, konser verme ve repertuvarlarına yeni parça ekleme gibi mesleki hedefler artmıştır. Çalışmada seçilen tonal ses egzersizlerinin, ses eğitim yöntemi olarak kullanılmasıyla elde edilen sportif kazanımların özellikle Türk makam müziği ses eğitiminde, bilimsel verilerle yöntemsel olarak desteklenen (Batı) ses egzersizlerinin kullanımı yönünde var olan olumsuz düşüncelerin ortadan kalkmasına yardımcı olacağı ve yapılacak ses çalışmaları için güncel literatüre katkı sağlanacağı düşünülmektedir.
  • Master Thesis
    Pyotr İlyiç Çaykovski'nin Pıque Dame-Maça Kızı Operasının incelenmesi
    (2023) Çalhan, Ecem; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    Bu çalışmanın konusu olan Maça Kızı/Pique Dame Operası, Pyotr İlyiç Çaykovski'nin önemli eserleri arasında ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Bu opera hem Romantik dönem müziğini hem de dönemin sosyo-kültürel yapısını bir arada sunmaktadır. Avrupa'da sıklıkla sahnelenen nadir Rus eserlerinden biridir. Bu opera hakkında yapılan bilimsel araştırmaların sayısı oldukça azdır. Ülkemizde de yapılmış hiçbir bilimsel çalışmanın bulunmayışı, operanın bu araştırmaya konu olma sebeplerinden biridir. Bu araştırmanın amacı Pyotr İlyiç Çaykovski'nin hayatından ve eserlerinden yola çıkarak Maça Kızı/Pique Dame Operası'nın müzik dünyasındaki önemini belirlemektir. Bu amaçla tezin ikinci bölümünde Çaykovski'nin hayatı ele alınarak hem kişiliği hem de müzik dili ve tekniği incelenmiştir. Kompozisyonları ve bestecinin kendi ruh dünyası arasındaki paralellikler ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde ise Maça Kızı/Pique Dame Operası'nın Rus müziğindeki yeri ve önemi irdelenmiştir. Operanın konusunun alındığı Puşkin'in öyküsü ile librettonun farklılıkları saptanmış ve karakterlerin yapısı derinlemesine incelenmiştir. Sahnelenmiş operalar izlenerek karakterlerin ses analizi ve müzikalin içinde barındırdığı orkestranın uyumu arasında bağlantılar saptanmıştır. Sonuç: Bu tez çalışmasında besteci P.İ. Çaykovski'nin hayatı, kişiliği, müzik tarihindeki yeri, genel müzik anlayışı ortaya konmuş ve Puşkin'in operaya konu olan öyküsü, Maça Kızı/Pique Dame operasının librettosu ile karşılaştırılmış, bestecinin karakter yapısı ile operadaki karakterler arasındaki ince benzerlikler tespit edilmiş, eserin müzikal ve vokal yapısı ayrıntılı bir biçimde incelenmiştir.
  • Master Thesis
    Bariton ses karakterinin seçilen opera eserleri içerisinde yer alan rollere hazırlanmasına yönelik geliştirici ses egzersiz önerileri
    (2019) Şen, Engin; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    Bu çalışmada, opera literatürünün en büyük eserlerinden olan Don Carlos ve Carmen operalarında yer alan bariton karakterlere icra bakımından hazırlanılmasına yönelik nefes ve ses egzersiz önerileri yapılmıştır. Öncelikle sesin oluşumuna katkıda bulunan bütün mekanizmalar tüm yönleriyle anlatılmış, görsellerle detaylandırılmıştır. Tanıtılan mekanizmaların ardından erkek ve kadın sesinin karakterleri ele alınmıştır. Bu çalışmada, bariton bir ses icracısının, seçilen operalara hazırlanırken amaca yönelik yazılmış olan egzersizlerle hangi registeri nasıl geliştireceğini ve bu gelişim sürecinin seste ne gibi pozitif etkilere yol açabileceği incelenmiştir. Her önerilen egzersiz, sese nasıl bir katkıda bulunur nedenleriyle birlikte açıklanmıştır. Bu tezde yer alan egzersiz önerileriyle, seçilen operaların bariton karakterlerini seslendirecek olan icracıların seslerinin elastikiyetinin arttırılması, kas güçlerinin geliştirilmesi ve homojen bir tonda vokal partileri seslendirecek donanıma sahip olmaları hedeflemiştir. Anahtar Kelimeler: Opera, Bariton, Egzersiz, Ses Eğitimi, Gırtlak Anatomisi Tarih: Mayıs 2019
  • Master Thesis
    Cemal Reşid Rey ve 'Mistik' eseri örnekleminde Tanzimat Dönemi'nden Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarına kadar çoksesli müziğin gelişimi
    (2018) Balcı, Doğan; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    Osmanlı İmparatorluğu, kurulduğu 14. yüzyıldan itibaren 600 yıldan fazla süre boyunca Anadolu'da egemenliği sağlamış, Fatih Sultan Mehmet ile başlayan Osmanlı'da Yükselme Devri, Sokullu Mehmet Paşa'nın ölümüyle Gerileme Dönemi'ne girmiş, imparatorluğun egemenliği Sultan VI. Mehmed Vahideddin Dönemi'nde son bulmuştur. Gerileme Dönemi'nden itibaren siyasi çıkmaza giren imparatorluk, toprak kaybetmeye başlamış, varlığını korumak, gelişimini sağlamak için yeni arayışlara girmiş; böylece Osmanlı İmparatorluğu'nda reform süreci başlamıştır. Askeri alanda başlayan reform hareketleri pek çok alana yayılmış, imparatorlukta Avrupai bir kültür etkisi görülmeye başlanmıştır. Bu kültürel etki, müzik alanında da kendini göstermiş, çoksesli klasik müzik eserleri icra edilmeye başlanmıştır. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün Cumhuriyeti kurmasıyla birlikte çoksesli müziğin gelişimi daha da fazla hız kazanmıştır. Bu alanda yetenekli öğrenciler çoksesli müzik eğitimi görmek için yurt dışına gönderilmiş, eğitimini tamamlayan müzisyen öğrenciler ise yurda geri döndüklerinde ulusal müziğin yaratılmasına büyük katkılarda bulunmuşlardır. Yine Avrupa'dan önemli müzik adamları getirtilmiş, ulusal çoksesli müziğin gelişmesi adına, sanat okullarının, konservatuvarların kurulmasına yönelik çalışmalar yapılmıştır. Cemal Reşid Rey, bu bağlamda ulusal çoksesli müziğin gelişimine katkı sağlayan en önemli isimlerden biri olmuştur. Yurda döndüğünde Halk Türküleri ile çok sesli müziği sentezlemenin yanı sıra özgün eserler de bestelemiştir. 1930'lu yılların ortalarında tasavvufa yönelen Cemal Reşid Rey, bu dönem eserlerinde Anadolu kültürü yerine, mistik konuları işlemiş, bazı eserlerinde de Mevlâna, Yunus Emre gibi mutasavvıfların dizelerini konu olarak seçmiştir. Yapılan bu çalışmada, Osmanlı İmparatorluğu ve Cumhuriyet Dönemi içerisinde çoksesli müzik hareketleri incelenmiş, besteci Cemal Reşid Rey'in hayatı ve mistisizme olan ilgisi ele alınmış, bir diğer ismi 'Mevlâna'nın Mesnevi Mukaddimesi' olan 'Mistik' eseri metin ve müzik bakımından incelenmiş, Mevlâna'nın kısaca hayatı ele alınmıştır. Eser, beste yönünden armonik olarak genel bir analizle incelenmiştir.
  • Master Thesis
    Edward Albee'nin tiyatro eserinden uyarlanan 'Kim Korkar Virginia Woolf'tan?' filminin müzikal bakış açısıyla değerlendirilmesi
    (2021) Gholızadeh, Omıd Zafar; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    u çalışmada, Edward Albee'nin tiyatro oyunu olarak yazdığı ve Mike Nichols'ın sinema filmine aldığı 'Who's Afraid of Virginia Woolf' ' (Kim Korkar Virginia Woolf'tan) filmi müzikal açıdan incelenmiştir. Filmin müzikal olarak ele alınması birkaç genel nedenden dolayı mümkündür. Bu filmde 'sinema ve müzik' sanatlarını birleştirmek, aşağıdaki üç madde üzerinden ele alınacak olunursa iyi bir karşılaştırma alanı sayılabilir; 1 - İzleyiciyle özel bir ilişki kurabilecek diyalogları içermesi ve sinema tarihinde en çok diyaloğa sahip olan film olması, 2 – Karşılaştırmayı kolaylaştıran az sayıda oyuncu olması ve eserin ana etkisini müzikal bir bakış açısından anlamaya yardımcı olması, 3 - Karşılaştırma için iyi bir platform olan filmin türü, atmosferi ve üç bölümden oluşması sebebiyledir. Bu çalışmada, filmdeki görsel alandaki mevcut formlar ve modellere, batı klasik müziği açısından bakılmış ve klasik müzik yapısı ile karşılaştırılmıştır. Antonio Vivaldi, George F. Handel, Johann Sebastian Bach, Richard Wagner gibi bestecilerin tarzı ve devamında 20.yy Klasik müziği, Atonal müzik ve Arnold Schoenberg müziği üzerinden ele alınmıştır. Bu büyük bestecilerin müzik eserlerinin yapısı, bu filmdeki görsel alanda (hareketli) nasıl görünmektedir karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu bestecilerin seçilmesinin nedeni, öncelikle özel stillerinin sayısız besteciye öncü olmasından kaynaklanmakta yanı sıra bu bestecilerin seçilen eserlerinin dinleyicilere verdiği duygu, izleyicilerin bu filmi izlerken aldığı duygu ile eşleşmektedir. iv Tez konusu olarak seçilen 'Kim Korkar Virginia Woolf'tan' filmi ile sinema ve müzik arasında farklı bir bakış açısıyla bir köprü kurulmak istenmiş ve farklı sanatlar arasında disiplinlerarası bir vizyon geliştirilmek amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Kim Korkar Virginia Woolf'tan Filmi, Klasik müzik, Opera, Sinema, Tiyatro, Tiyatro Müziği
  • Master Thesis
    Restoran ve kafelerde çalınan müziğin satın almaya etkisi
    (2020) Bilsel, Can; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    İnsanlığın dili bir iletişim aracı olarak kullandığı dönemlerden beri müzik, duygu ve düşünceler üzerinde etkili olmuş, sanatsal bir ifade aracı olarak önem kazanmıştır. Zamanla insanın varolduğu her alanına nüfuz etmiş, vazgeçilmez bir unsur halini almıştır. Böylece tüm yaşam alanlarında, sosyalleşme mekanlarında müzik ortamın bir parçası halini almıştır. Günümüzde, kafeler ve restoranlarda müziğin etkileri aynı zamanda tüketimin şeklini de olumlu ya da olumsuz etkilemektedir. Bu etkinin nasıl ve ne oranda olduğu bu çalışmanın konusudur. Bu bakımdan restoran ve kafelerin tarihçeleri ve müzikli mekanların neden tercih edildikleri, dolayısıyla müziğin restoran ve kafelerde tüketim üzerindeki genel etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla seçilen mekanlarda müşterilerin ortamda kalma süreleri, memnuniyetleri ve harcama miktarlarına müziğin etkisinin nasıl ve ne oranda etkili olduğunu anlamak için, bu konuda yazılan tezlere, kitaplara ve internet üzerinden makalelere başvurulmuştur. Araştırılan tezlerdeki kaynakçalara başvurulmuş ve konunun uzmanları tarafından yapılan deney, gözlem ve araştırmalardan faydalanılarak, müziğin türlerinin, temposunun, mekanın ses seviyesinin, müziğin ritminin, müziğe aşinalığın, mekanda bulunan müşteri üzerindeki psikolojik etkileri olduğu görülmüştür. Arka planda çalınan müziğin farkında olarak ya da olmayarak müşterilerin beğenileri üzerinde yaptığı etki neticesinde müşterilerin memnuniyetlerinin azaldığı veya çoğaldığı görülmüştür. Bu durumda müşterilerin mekanda uzun kalıp kalmamaya, yemek ve içki tüketimlerinin artıp azalmasına karar vermelerine yol açtığı anlaşılmıştır. Müziğin insan üzerinde yaptığı etkiyi bilinçli bir şekilde kullanan mekan sahiplerinin bulundukları semte ve müşteri profillerine göre seçtikleri müziklerle, hem mekanlarına gelen müşterin miktarını ve hem de bu müşterilerin tüketimlerini arttırdıkları görülmüştür. Bu durumu araştırmak için müzik çalınan mekanlarda mekan sahipleri ile ve müzik çalınan mekanlara giden müşteriler ile anket yapılmış; neticesinde insanların kültür, yaş ve maddi durumlarına göre müzik seçtikleri ve beğendikleri müziğin olduğu mekanlarda daha uzun kaldıkları ve tüketimlerinin de bu duruma göre arttığı anlaşılmıştır. Sonuç olarak yapılan tüm araştırmaların neticesinde müziğin insan duyularını harekete geçirdiği, doğru ve bilinçli bir şekilde seçilip çalınan müziğin rahatlatıcı, stres azaltıcı özellikleri kullanılarak bilinç altında insanların bulundukları ortamdan keyif almalarının sağlandığı ve buna bağlı olarak yemek tüketimlerinin artırıldığı yönünde sonuca varılmıştır.
  • Master Thesis
    Opera, operet ve müzikal tiyatronun tarihsel gelişimi ve seçme klasik müzikal tiyatro eserlerinin seçme operetlerle karşılaştırılarak incelenmesi
    (2021) Attepe, İsmihan; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    Sahne sanatları düşünüldüğünde ilk akla gelen Opera ve Müzikal Tiyatro formları günümüzde de popülerliğini korumakta, yeni eserler ile külliyatını genişletmektedir. İçinde birçok sanat türünü barındıran (dans, resim, edebiyat, tiyatro vb.) Opera Sanatını, kendisinden sonra gelişen ve biçim benzerlikleriyle temelde uyuşan Operet ve Müzikal Tiyatro takip etmektedir. Sahne sanatları ailesinin bu dalları, birbirlerinden çok etkilenmiş hatta zaman zaman aynı konuları tema olarak kullanmışlardır. Örnek olarak Elton John'un bestelediği fakat konusunu ve genel temasını tamamen Giuseppe Verdi'nin aynı isimli operasından alan 'Aida' müzikali düşünülebilir. Ancak sadece konu olarak değil, zaman zaman form olarak da birbirlerine yaklaştıkları söylenebilir. Bu türlerin temelinde elbette klasik algı yatmaktadır. Fakat zaman içerisinde Opera gibi özellikle Müzikal Tiyatro gelişerek ve dönüşerek günümüze kadar evrilmiştir. Bu çalışmada, Opera Sanatı'ndan itibaren Operet ve Müzikal Titayro'ya kadar tarihsel süreç ele alınmış, Operet ve Opera özellikleri gösteren Müzikal'lerden seçme eserlerin konuları anlatılarak, icra teknikleri bakımından karşılaştırılmalarına yer verilmiştir. Araştırma konusu olarak seçilen eserler; Operetlerden 'Die Fledermaus (Yarasa Opereti)' ve 'Die Csárdásfürstin (Çardaş Prensesi)' Müzikallerden ise 'My Fair Lady (Benim Güzel Meleğim)' ve 'Phantom of The Opera (Operadaki Hayalet)' tir. Bu tez çalışmasında kaynak taraması yapılmış, özellikle Müzikal alanında Türkçe kaynakların azlığından ötürü yabancı kaynaklar incelenmiştir. Toplanan verilerin ışığında ilgili alan üzerine çalışma yürüten meslektaşlarımıza kaynak teşkil etmek amaçlanmıştır.
  • Master Thesis
    Türk bestecilerinden Esim Ertüzün Can'ın '6 Miniatur' eserinin incelenmesi ve gitar eğitiminde kullanılabilirliğinin araştırılması
    (2020) Gültekin, Doğan Volkan; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    Bu araştırmanın amacı Türk gitar besteci ve gitaristlerinden Esim Ertüzün Can'ın 6 Miniatur eserini form ve armonik açıdan incelemek, gitar için beste yaparken armoniyi ne şekilde tercih ettiğini ortaya koymaktır. Bununla birlikte, Yüksek Öğretim Kurumu'na bağlı Konservatuvar ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde çalışan alan uzmanlıkları gitar olan eğitimcilerin, Türk gitar bestecilerinden Esim Ertüzün Can'ın 6 Miniatur eserinin gitar eğitiminde kullanılabilirliği hakkında görüşlerinin tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada; Cumhuriyet Dönemi Türkiye'de Klasik Gitar Eğitimi, Türkiye'de konservatuar öncesi gitar eğitiminde yetkin olan kişiler hakkında bilgiler yer almaktadır. Bununla birlikte araştırmaya konu olan Esim Ertüzün Can'ın 6 Miniatur Eserinin form ve armonik analizi incelenip, 6 Miniatur eserin gitar eğitiminde kullanılabilirliğinin araştırılmasına yönelik uzman görüşlerine yer verilmiştir. Eserlerin klasik gitar icrasında ve müzikal fikir olarak gitaristlere farklı bakış açıları kazandıracağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Esim Ertüzün Can, Minyatür, Gitar, Gitar Eğitimi, Türk Klasik Gitar Edebiyatı, Türk Gitar Bestecileri
  • Master Thesis
    Igor Stravinsky'nin the Rake's Progress (Hovardanın Sonu) operasının incelenmesi
    (2021) Dalkılıç, Berk; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olan Igor Stravinsky, Rus Halk Müziği ezgileri içeren Ulusalcı eserleri ile başlayan müzik hayatını, Neo-Klasik yapıtlarla sürdürmüş ardından, çok uzun bir süre kayıtsız kaldığı on iki ton müziğine yönelmiştir. Bu çalışmada ele alınan 'The Rake's Progress - Hovardanın Sonu' Operası, bestecinin Neo-Klasik eserleri arasında yer almaktadır. Bu opera, bestecinin en uzun operalarından biri olup, bu çalışmanın ikinci bölümünde Igor Stravinsky'nin yaşamının ilk yarısında gelişen önemli müzik olayları ve opera dünyasında olan önemli gelişmelere yer verilmiş, 20. Yüzyıl müziği ve 12 ton müzik tekniği hakkında detaylı açıklamalarda bulunulmuştur. 20. Yüzyıl Opera Sanatını daha iyi anlamak adına dönemin operalarından örnekler sunulmuş, konularına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde Hovardanın Sonu operasının bestecisi Igor Stravinsky'nin Hayatı ve Eserleri ele alınmış, bestecinin yaratı dönemlerine, ayrıca önemli eserlerine yer verilmiştir. Dördüncü bölümde operanın konusu, eserin bestelenme sürecine ve sahnelenme aşamasına yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise eserin müzikal yapısı ele alınmış, seçilen bazı arialar vokal teknik ve yorum açısından ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Çalışmanın sonucunun ortaya konmasının yanı sıra, ekler kısmında eserin İngilizce-Türkçe libretto çevirisi de sunulmuştur. Bu çalışmada, kaynak tarama yöntemi uygulanmış, ülkemizde sahnelenecek en son gösterimi pandemi sebebiyle ertelenen bu eser hakkında akademisyenlere, sanatçılar ve öğrencilere Türkçe kaynak sağlamak amaçlanmıştır.
  • Master Thesis
    Hâfızlıktan Münir Nurettin Selçuk ekolüne Türk müziği vokal tekniğinin incelenmesi icrada yaşanan temel sorunlar, eğitim ve egzersiz önerileri
    (2020) Kırankaya, Seda; Kürkçüoğlu, Seta; Müzik / Music
    Bu tezde, Cumhuriyet dönemi öncesinde çoğunlukla meşk geleneği ile öğretilen, Cumhuriyet sonrasında ise konservatuvarlar dahilindeki şan dersleriyle öğretimine devam edilen Türk müziği vokal tekniği incelenmiş, şan eğitiminin gereklilikleri ve temel sorunlarına değinilmiştir. Bu inceleme dahilinde, hafızlık geleneğinden gelen Münir Nurettin Selçuk'un Paris Konservatuvarı'nda almış olduğu Klasik Batı müziği eğitiminin ardından ortaya koyduğu yeni icra stili ortaya çıkarılmış ve yetiştirmiş olduğu öğrenciler ile yapılan görüşmelerden edinilen bilgiler kullanılmıştır. Hafızlık geleneğinden, konservatuvarlarda başlayan eğitime ve ardından 'Münir Nurettin Selçuk Ekolü' olarak tanımlanan ekol ile günümüze ulaşan süreci inceleyen bu çalışmanın amacı; meşk sistemine dayanan ve hafızlık geleneğinden etkilenerek günümüzdeki icra biçimine ulaşan Türk müziğinin, yaşayan önemli isimlerinden edinilen bilgiler referans alınarak ses kullanımı hakkında yazılı bir veri oluşturmak ve gelecek nesillerdeki ses sanâtkarları için önerilerini yazılı hale getirmektir. Bu isimler Münir Nurettin Selçuk ile bire bir çalışma fırsatına erişmiş olan devlet sanatçısı İnci Çayırlı, Türk müziğinin önemli ses sanatkârlarından Tülin Yakarçelik, Doğan Dikmen ve Dr. Öğr. Üyesi Çetin Körükçü'den oluşmaktadır. Ayrıca, ses sanatçısı olmanın yanı sıra akademik kariyerlerinde de önemli görevler üstlenmiş olan bu değerli sanatçıların ses egzersizlerine de yer verilerek, Türk müziği vokal kullanım alanında faydası bu değerli isimlerce onaylanmış egzersizler yazılı hale getirilmiştir. Yapılan bu araştırmada, meşk geleneği, hafızlıkta ses kullanımının incelenmesi, insan sesinin oluşumu, Türk müziğinde ses kullanımı ve Batı müziğinde ses kullanımı üzerine incelemelerde de bulunularak ortak bir paydanın olup olmadığı araştırılmıştır. Son olarak ise değerli ses sanatkarlarının Türk müziğinin günümüzdeki durumu üzerine görüşleri alınarak, hem eğitim hem de icra ile ilgili önerileri sonuçlara eklenmiştir.