Feridunoğlu, Zeynep Lale

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Z. Lale Feridunoğlu
Feridunoglu, Zeynep
Zeynep Lale, Feridunoğlu
Zeynep Lale Feridunoğlu
Z. Lale Feridunoglu
Feridunoglu, Z.
Z. L. Feridunoglu
Z. L. FERiDUNOGLU
Z. L. FERIDUNOĞLU
Z. L. Feridunoğlu
Feridunoğlu, Lale
Feridunoğlu, Zeynep
Zeynep Lale FERiDUNOGLU
Feridunoglu, L.
Feridunoğlu, Zeynep Lale
Zeynep Lale Feridunoglu
Feridunoğlu, L.
FERIDUNOĞLU Zeynep Lale
Zeynep Lale FERIDUNOĞLU
Feridunoglu Zeynep Lale
Zeynep L. Feridunoglu
Feridunoğlu Zeynep Lale
FERiDUNOGLU Zeynep Lale
Feridunoglu, Lale
Feridunoğlu, Z.
Zeynep L. Feridunoğlu
Feridunoğlu, Z. Lale
Job Title
Prof.Dr.
Email Address
zeynep.feridunoglu@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

6

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

4

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • proficiency-in-art-theses.listelement.badge
    Frédéric Chopin'in si bemol minör sonatı ile Franz Liszt'in si minör sonatının stil ve virtüozite açısından karşılaştırılması
    (2022) Çevik, Elif Candaş; Feridunoğlu, Z. Lale; Müzik / Music
    Bu sanatta yeterlik tezinde, Frédéric Chopin ve Franz Liszt'in stil ve virtüozite açısından karşılaştırmasının detaylı bir şekilde araştırma ve incelemesi yapılmaktadır. Romantik dönemin bu en önemli iki bestecisinin hayatları ve sanatsal gelişimleri ele alınarak müziğe yaptıkları büyük katkıları incelenmiştir. Romantizmin tüm Avrupa'da egemen olduğu dönemde besteler yapmış ve her ikisi de çok iyi piyanist ve besteci olmalarına rağmen, aralarında stil (üslup) ve virtüozite (çalgıda ustalık) bakımından önemli farklar mevcuttur. Mevzu bahis bu farkları tespit etmeye yönelik olarak, belli başlı eserleri arasından en önemlileri olan Chopin'in Si bemol minör no. 2 ve Liszt'in Si minör sonatlarının müziksel analizleri yapılmıştır. Chopin; genel olarak piyano müziğine yoğunlaşmış tek besteci olarak orkestrasyonu daha arka planda bırakmıştır. Ayrıca kendisi modern piyano tekniğinin kurucusu olarak anılmanın ötesinde, şahsına has rubatosu olan ve süs notalarını ezgi ile bütünleştiren ilk besteci ve piyanisttir. Liszt ise; piyano virtüozlerinin en parlağı olarak, piyanoyu sanki tek başına bir orkestra imiş gibi ele alarak orkestranın tüm renklerini piyanoda arayan besteci olarak bilinmektedir. Bunun dışında, 'senfonik şiir' adını alan yeni bir türü orkestra müziğine kazandırmıştır. Daha da ileri giderek, orkestranın bulunmadığı yerlerde halka orkestra eserlerini tanıtmak için bu eserleri solo piyanoya uyarlamıştır.
  • Master Thesis
    Don Kişot balesi müziklerinin konservatuvarların ortaokul seviyesindeki klasik bale derslerinde kullanılmak üzere uyarlanması
    (2021) Mutlu, Ayhan; Feridunoğlu, Zeynep Lale; Müzik / Music
    Giriş: Konservatuvarlarda klasik bale derslerinde müzik eşliği için sınırlı sayıda repertuar mevcuttur. Bale derslerinde, klasikleşmiş balelerden uyarlanmış melodilerin çalınması, öğrencilerin bu eserlerin müziklerine aşina olmaları açısından önemlidir. Ancak, belirli bir bale eseri için yazılmış bu partisyonlar bir koreografiye uyacak şeklinde yapılmış olduğu için doğrudan derslerde eğitime eşlik amacı ile kullanılmaları pek mümkün olmamaktadır. Bu nedenle; bale piyanistlerinin klasikleşmiş eserlerin uyarlamalarını yapmaları, bale müziği literatürüne katkıda bulunarak, uzun vadede bir bilgi birikimi oluşmasını sağlayacaktır. Bu çalışma; bale sanatçısı adayı olan öğrencilerin, klasik bale repertuarında oldukça önemli bir yere sahip eserlerinden biri olan Don Kişot balesinin müziklerini daha iyi tanımalarını sağlamak, bu müzikleri, konservatuvarlardaki klasik bale derslerinde kullanılabilecek hale getirmek amacıyla yapılmıştır. Metod: Bu tez çalışmasında, Don Kişot balesinin 1940 yılına ait versiyonunun notaları esas alınmıştır. Bu cildin tamamı gözden geçirilmiş, piyanoda çalınarak derslerde kullanılmaya uygun görülen bölümler not edilmiştir. Seçilen bu kısımların, okulda yapılan egzersizlerin karakterlerine uygun, sürelerinin bu hareketler için yeterli uzunlukta olmasına dikkat edilmiştir. Tartışma ve Sonuç: Bu tezde Don Kişot balesinin uygun bölümleri bale derslerinde kullanıma uygun şekilde uyarlanmıştır. Bale derslerinin işleniş sırasına göre ve çalışılacak harekete göre önerilen uyarlanmış parçalar belirtilmiştir. Böylece klasik bale repertuarında oldukça önemli bir yere sahip eserlerinden biri olan Don Kişot balesinin müzikleri, konservatuvarlardaki klasik bale derslerinde kullanılabilecek hale getirilmiştir. Bale eşlikçisi piyanistler için kaynak olarak kullanılabilecektir.
  • Master Thesis
    Okul öncesi müzik eğitimi bağlamında model bir çocuk şarkısı besteleme çalışması
    (2021) Yaşar, Afranur; Feridunoğlu, Zeynep Lale; Müzik / Music
    Bu araştırmada okul öncesi müzik eğitimi bağlamında model bir çocuk şarkısı besteleme çalışması ortaya koymak istenmiştir. Bu doğrultuda, El Ele Verelim, Benim Küçük Köpeğim, Annem, Zıp Zıp ve El Salla eserleri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Toplamda bestelenen bu 5 çocuk şarkısı tema, müzik biçimi, ton, prozodi ve etkinlik boyutlarında incelenmiş ayrıca bu eserlerin okul öncesi müzik eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik ders planları hazırlanmış ve eserler profesyonel stüdyo ortamında ses kaydına alınmıştır. Bu ders planlarının geçerlilik ve güvenirliliğini sağlamak adına var olan ses kayıtlarıyla birlikte 4 müzik eğitimi uzmanı ve bir de Türk dili uzmanının görüşlerine başvurulmuştur. Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi mensubu Uzmanlardan sağlanan veriler ve elden edilen bulgular her bir ders planının altında tartışılmıştır. Araştırmanın sonucunda eserlerin müzikal ve prozodik açıdan uygun olduğu uzmanlar tarafından saptanmış ve gerekli düzenlemeler yapılarak eserler araştırmanın ekler bölümünde son halini almıştır.
  • Master Thesis
    İlk piyano eğitimi ve güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerine metod, teknik çalışma ve repertuvar bağlamında öneriler
    (2021) Sözmen, Nihan; Feridunoğlu, Zeynep Lale; Müzik / Music
    Bu tez çalışması, öğrencilerin piyano eğitimine doğru temel bilgiler ile başlamalarını ve çalım becerilerinin gelişmesini sağlayan teknik çalışmaları bilinçli bir şekilde yaparak, seviyelerine uygun bir repertuvar oluşturmalarını ele almıştır. Bu çalışmanın amacı, piyano eğitimi süreci ve bu sürecin ilerlemesiyle ilgili yeterli bilgiye sahip olmayan öğrencilerin, yaptıkları çalışmalar hakkında fikir sahibi olmalarını ve bu çalışmalardan verim alarak, hedeflerine ulaşmalarını amaçlamıştır. Öğrencilerin, ilk piyano dersinden itibaren doğru temel ve teknik bilgilerle ilerlemelerini ve çalım düzeylerinin gelişmesini sağlayan teknik çalışmaları, eserler üzerinde deneyimleyerek, uygulayabilmelerini sağlayan bu tez çalışmasında, literatür taraması yapılmıştır. Bu taramada, sadece piyanoda teknik egzersizler ele alınmış ancak bu teknik çalışmaları destekleyen bir piyano repertuvarı yer almamaktadır. Piyanoya başlangıç, teknik çalışma ve repertuvar bölümlerinden oluşan bu tez çalışmasının sonucunda, öğrenciler piyano eğitiminin üzerlerindeki fiziksel, zihinsel ve sosyal açıdan etkisini fark ederek, bu eğitim süreci içerisinde daha bilinçli ve ciddi bir şekilde ilerleme olanağı bulmuşlardır. Bu çalışmanın ışığında, piyano eğitiminin gerektirdiği temel bilgileri doğru bir şekilde öğrenen öğrenciler, bu bilgileri parçalar üzerinde uygulayarak, sağlam bir temel oluşturmuşlardır. Bu tez çalışmasının sonucunda, teknik egzersizler hakkında fikir sahibi olan öğrenciler, bu çalışmaları kazanıma dönüştürerek, müzikal ve çalım becerilerini geliştirmişlerdir. Ayrıca bu tez çalışması sayesinde deşifre becerilerini nasıl geliştireceklerini öğrenen öğrenciler kendi seviyelerine uygun olan eserleri doğru bir şekilde deşifre ve icra edip, piyano repertuvarlarını geliştirmişlerdir.
  • proficiency-in-art-theses.listelement.badge
    Johannes Brahms op.38 çello piyano sonatına piyanistik açıdan yorum önerisi
    (2022) Kazancıoğlu, Didem; Feridunoğlu, Zeynep Lale; Müzik / Music
    Johannes Brahms Romantik Dönem'in en önemli bestecilerinden biridir. Çello piyano için yazılmış olan op.38 no'lu sonatı bestecinin baş yapıtlarından sayılır. Bu sonat, piyanonun da ön plana çıkarıldığı, Oda müziği geleneğine farklı bir bakış açısı getirmiş sonatları arasındadır. Araştırma için geniş bir literatür taraması yapılmıştır. Buna ek olarak, sonatın her bölümü müzikal olarak incelenmiştir. İncelemeler form açısından ve armonik açıdan yapılmış, nüanslar, tempolar belirtilmiş, her iki enstrümanın her bölüm içinde nasıl öne çıkarıldığına değinilmiştir. Bu belirlemelerin ışığında bestecinin piyanoyu çello kadar önemsediği, her iki enstrümanı eşit ağırlıklı düşünerek tasarladığı ve sonatı Barok, Klasik ve Romantik dönemlerin form ve armonik özellikleri göz önünde bulundurarak yazdığı sonucuna varılmıştır. Bu çalışmada piyanonun eşlik enstrüman olmanın dışında, solistik özellikler içeren yanlarına dikkat çekilmiştir. Bu tezde sonat analiz edildikten sonra bir piyanistin nasıl yorumlayacağına dair gerekli ve faydalı öneriler sunulmuştur. Yorum önerileri yapılırken; parmak numaraları, artikülasyon ve nüansların önemine değinilmiş, edisyonda yazan işaretlerin ne şekilde yorumlanması gerektiği belirtilirken, edisyonda yazmayan ancak pratikte kolaylık sağladığı gözlemlenen öneriler de eklenmiştir. Op. 38 no'lu Çello Piyano Sonatı'nın incelenmesine ek olarak, sonatın performans kaydı da tezle beraber sunulmuştur. Sonatı icra ederken pratikte piyanistlerin karşısına çıkan sorunları gidermek için çözümler üretilmiş, böylece önerilerden faydalanmak isteyen meslektaşlarım, performans kaydını da dinleyerek yapılan önerilerin icra esnasında nasıl sonuç verdiğini gözlemleyebileceklerdir.
  • Master Thesis
    Chopin etütlerinin piyano tekniğine getirdiği yenilikler ve bu açıdan op. 10 etütlerinin incelenmesi
    (2022) Okay, Mehmed Osman; Feridunoğlu, Zeynep Lale; Müzik / Music
    Etütler müzik eğitiminin vazgeçilmez unsurlarıdır. Bir müzik enstrümanını ideal biçimde çalabilmek için sadece melodik parçalar değil, onları hatasız çalabilmeye yol gösterici olan etütleri de çalabilmek gerekir. Bir müzik enstrümanı olan piyano eğitiminde de pek çok ünlü bestecinin etüd çalışmaları öğrencilere yol gösterici olmuştur. Bu tez çalışmasında da romantik dönem bestecilerinden Chopin'in etütleri bu amaç doğrultusunda incelenmiştir. Konu araştırılırken ilk önce Chopin'in hayatı ve eserleri ele alınmıştır. Bundaki amaç Chopin'in hayatında yaşadığı her türlü olayın başta etütleri olmak üzere eserlerine nasıl yansıdığını incelemektir. Milliyetçi bir Polonyalı olan Chopin, ülkesinin Rusya tarafından işgal edilişine çok üzülmüş ve içinde bulunduğu bu psikolojik durum o dönem bestelediği parçalara da yansımıştır. Daha sonra piyano çalım tekniği kavramı genel olarak incelenmiş ve tarihsel gelişimi ele alınmıştır. Etüt kavramı ile ilgili araştırmalar yapılmış ve okuyucuya sunulmuştur. Piyano ile ilgili on yedi farklı bestecinin etütleri incelenmiş ve bunların tarihsel gelişimi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Örneğin ilk etütler sadece eğitim amaçlı parçalar olurken, romantik döneme gelindiğinde artık konser parçası olabilecek kadar etkileyici etütlere rastlamak mümkündür. Çalışmanın son aşamasında Chopin etütleri ele alınmış ve önce genel bir değerlendirme altında anlatılmıştır. Daha sonra bestecinin Op. 10 etütleri her yönü ile çok detaylı olarak teker teker incelenmiş ve müzik dünyasına getirdiği bütün yenilikler vurgulanmıştır.