Madanoğlu, Naci

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Madanoğlu, Naci
MADANOĞLU Naci
Naci Madanoglu
Naci MADANOGLU
Naci MADANOĞLU
Madanoglu Naci
Naci Madanoğlu
Naci, Madanoğlu
N., Madanoğlu
Madanoglu, Naci
Madanoglu, N.
MADANOGLU Naci
Madanoğlu Naci
Madanoğlu, N.
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
naci.madanoglu@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

15

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

13

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Master Thesis
    Güzel sanatlar liseleri keman eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan keman rapsodisinin icrasına yönelik model bir çalışma önerisi
    (2023) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzik Yüksek Lisans Programı'nda gerçekleştirilmiş olan bu araştırmada öncelikle müzik ve keman eğitimi tanımları açıklanmıştır. Araştırmada, Türk sanat müziği ve Türk halk müziği ses yapısı yanı sıra Türk müziğinin çok seslendirilmesi hakkındaki bilgilere yer verilmiştir. Rapsodi tanımı yapılarak, kemanda kullanılan yay tekniklerinden (legato, staccato, martele, detache, spiccato, loure, portato) ve sol el tekniklerinden; glissando, flagolet, pozisyonlar ve pozisyon geçişleri ele alınarak güzel sanatlar lisesi keman öğrencilerinin seviyesine uygun olarak örnek bir çalışma önerisi hazırlanmıştır.
  • Master Thesis
    Güzel sanatlar liseleri keman eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan çok sesli beş halk türküsünün icrasına yönelik model bir çalışma önerisi
    (2021) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzik Yüksek Lisans Programı'nda gerçekleştirilen bu çalışmada ilk olarak müzik eğitiminin amacından bahsedilmiş ve tanımı ele alınmıştır. Çalışmanın devamında Türkiye'deki müzik eğitiminden, çalgı eğitiminden, güzel sanatlar liselerinin kuruluşundan, keman eğitiminden ve Halk müziklerinin çok seslendirilmesinden bahsedilmiş ve bilgiler verilmiştir. Bu çalışmada yer alan parçalarda çok seslendirilen beş halk türküsünün keman icrasına yönelik yay tekniklerinin (legato, staccato, detache, sul tasto, sul ponticello, pizzicato), sol el tekniklerinin (glissando) ve pozisyon becerilerinin (başta ve sıklıkla birinci pozisyon olmak üzere; ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, sekizinci) geliştirilip ileriki seviyelere hazırlanması doğrultusunda çalışmalara yer verilmiştir. Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin dönem seviyelerine uygun olarak çok seslendirilmiş beş halk türküsünden oluşan parçalar, bu çeşitli müzikal becerilere göre hazırlanmış ve düzenlenmiştir.
  • Master Thesis
    Klasik gitar için 6 makamsal ezginin model bir çok seslendirme çalışması
    (2020) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Bu çalışmada klasik gitarda 6 makamsal ezginin model bir çok seslendirme çalışması yapılmıştır. Amacımız klasik gitar repertuvarına çok seslendirilmiş halk müziği ve makamsal ezgiler kazandırmak ve bunların icrasını sağlamaktır. Bu çalışmadaki çok seslendirmeler icra edilirken klasik gitarda sağ ve sol el teknikleri kullanılmaktadır. Bu teknikler arasında bare, legato, arpej, tirando, legato vb. teknikler kullanılmıştır. Düzenlemelerde iki türlü çok seslendirme yoluna gidilmiştir . Birincisi üçlü armoni sistemi esas alınarak yapılan çok seslendirme. İkincisi ise Türk makam müziğinin doğasına uygun üst üste dörtlülerin oluşturduğu dörtlü armoni sistemi düşünülerek yapılan çok seslendirme. Dörtlü armoni sisteminin uygulandığı ve makamın mikro tonal seslerinin belirtilmesine ihtiyaç duyulan çalışmalarda (Dolana Yar Dolana, Aman Aman Nalbandım) mikro tonal sesleri göstermek için gitar klavyesine ek perdeler takılmıştır. Klasik gitar eğitimi almış birçok kişinin rahatça icra edebileceği çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmaları icra eden kişinin aynı zamanda icra ettiği makamsal diziler üzerine belli bir fikri de oluşacaktır. Çalışmanın klasik gitar ile ilgilenen kişilere kaynak olması, halk müziğinin ve makamsal ezgilerin klasik gitarda çalınması temel amaçlar arasındadır.
  • proficiency-in-art-theses.listelement.badge
    Çanakkale türkülerinin flüt eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik bir inceleme
    (2023) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Geçmişten günümüze çalgı eğitimi genelinde, flüt eğitimi özelinde birçok yöntem izlenmiştir. Bu çeşitlilik, evrenselden yerele geniş bir yelpazede çalgı eğitimi alan bireyin önüne sunulmuştur. 19. yüzyılda ulusal akımların da etkisiyle yerel olandan yararlanma ve folklorik öğelerden beslenme, bestecilik, icra, eğitim gibi müziğin alt alanlarında yer almıştır. Orta Asya'dan Anadolu'ya geniş bir coğrafyayı kapsayan Türk müziği de bu faydalanmada kullanılmıştır. Özellikle son yıllarda yapılan çalışmalarda çalgı eğitiminde, bireyin yaşadığı yörenin müziklerini çalmasının, ya da bu müzikleri soyut veya somut müzikal öğelerle birleştirmesinin, eğitim sürecini olumlu yönde etkileyebileceğine dair ciddi sonuçlara varılmıştır. Bu çalışmada da, zengin bir müzik kültürüne sahip olan Çanakkale yöresine ait türkülerin flüt çalgısı eğitiminde kullanıldığında, öğrencinin başarısını arttıracağı varsayımından yola çıkılmıştır. Çalışma için flüt eğitiminin her evresinde kullanılabilecek on adet Çanakkale türküsü seçilmiştir. Farklı makam, usul ve ezgisel özelliklerdeki on türküye, flüt eğitiminde kullanılabilir olması için çeşitli müzikal dinamikler eklenmiş, artikülâsyonlarla icra kapasitesi arttırılmıştır. Ayrıca çalışmaya esas alınan türküler flüt için çok seslendirilerek Türk müziği içerikli flüt repertuarına eserler kazandırılması da amaçlanmıştır.
  • Master Thesis
    9-15 yaş arası piyano eğitimi alan çocukların müzikal özgüven düzeylerinin incelenmesi
    (2019) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Bu araştırma amatör (özengen) piyano eğitimi alan 9–15 yaş arası öğrencilerin müzikal özgüven düzeylerini ölçüp, öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile arasındaki bağıntıların hangi koşullar halinde farklılıklar gösterebileceğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada psikoloji alanının özgüven boyutundan faydalılmıştır. Bu çalışma, bir alan araştırmasıdır. Araştırmada Survey (tarama) yöntemi kullanılmıştır. Örneklemini Alternatif Atölye LTD de farklı yaşlarda amatör piyano eğitimi almakta olan toplam 83 kişi (n=63 kız, n=20 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada 2 temel veri toplama aracı kullanılmıştır. İlki, örnekleme kalıtan öğrencilerin demografik özelliklerini tespit etmek için oluşturulan 'Öğrenci Bilgi Formu'dur. Bu formda belirlenmiş 8 adet soru bulunmaktadır. İkincisi ise Schmitt (1979)'in 'Müzikal Özgüven Ölçeği'dir. Bu ölçekte 43 adet yönerge bulunmaktadır. Araştırma, 'Müzikal Özgüven' ölçeğinin, İstanbul'da amatör (özengen) piyano eğitimi alan n=9 ile n=15 yaş arasındaki öğrenciler için ilk kez uygulanması bakımından önem arz etmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre, amatör (özengen) piyano eğitimi alan 9-15 yaş arası öğrencilerin müzikal özgüven düzeylerinin bazı demografik özelliklerine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
  • Master Thesis
    Türk müziğinin çok seslendirilmesi bağlamında beş halk türküsünün vokal ile piyano düzenlemesi ve şan icra önerileri
    (2021) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Cumhuriyetimizin kuruluş dönemi içerisinde her alanda olduğu gibi, sanat alanında da pek çok yenilikler yapılmış, hem çok seslilik hem de yurdumuzun bağrından çıkan halk müziği eserleri derlenmiştir. Bu eserlerin bir kısmı Türk bestecileri tarafından çok seslendirilmiştir. Bu araştırmada, Türk müziği ve onun önemli bir kolu olan Türk halk müziği kronolojik bir bakış açısıyla ele alınarak bu müziklerin ezgi, makam ve ses sistemleri incelenmiştir. Bu incelemeyle birlikte, Türk halk müziğinin çok seslendirilmesine yönelik yöntem ve çalışmalar doğrultusunda beş eser seçilmiş, seçilen bu eserler piyano eşlikli çok seslendirilmiştir. Ayrıca bu türkülerin icrasını kolaylaştıracak nefes ve ses egzersiz önerileri verilerek, bu yönden icracıya yönerge sunulmaya çalışılmıştır.
  • Master Thesis
    Türkiye'de Güzel Sanatlar liselerinde kullanılmak üzere Stradella Bas (Piyano Klavye) Akordeon metot önerisi
    (2024) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Körüklü çalgılar ailesinden Akordeon çalgısının ülkemizde yaygın kullanılan türü Standart Bas olarak da bilinen Stradella Bas (Piyano Klavye) Akordeon' dur. Coğrafyadan coğrafyaya ve ülkemize kültürel birikimini taşıyarak, birçok çeşidiyle yaygın kullanılmasına rağmen, mesleki müzik eğitimimizde kalıcı olamamıştır. Mesleki müzik eğitiminin ve müzik eğitimcisi yetiştiren kurumların önemli bir basamağı olan Güzel Sanatlar Liseleri'nin, çalgı eğitimi derslerinde akordeon bulunmamaktadır. Akordeon eğitiminin bu kurumlarda başlayıp gelişmesine bir adım olma amacıyla hazırladığımız bu çalışma, 2016 ve 2022 Piyano dersi öğretim programları ve uluslararası akordeon eğitiminde kullanılmakta olup tez konusu ve evrenine hitap ettiği tespit edilen metotlar incelenerek hazırlanmıştır. Bu çalışmada, öncelikle tez konusu evreni olan Güzel Sanatlar Liseleri ve önemi, daha sonra tez konusu akordeon çeşidinin körüklü çalgılar ailesi içerisindeki yeri ve son bölüm olan 4. Bölümde ise Güzel Sanatlar Liseleri' nin 9. Sınıfları için hazırlanmış Akordeon eğitimi metot önerisi bulunmaktadır. Metot önerisinin içeriğinde her bir konu başlığı için örnek etüt veya çalışma parçaları şeklinde nitelendirilebilecek, öz bir çalışma yapılmıştır. Ana dilimizdeki detaylı kaynak kısıtlılığı ve akordeon adına ülkemizde yapılan bilimsel araştırmaların azlığı nedeniyle ilk ünitede mümkün olduğunca detaylandırmaya gidilmiştir.
  • Master Thesis
    Necil Kazım Akses'in '10 Piyano Parçası' eserinin incelenmesi
    (2024) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Batı Müziği ile Osmanlı zamanından tanışmış olan Türkiye Cumhuriyeti, 1923 'te Cumhuriyet rejiminin ilanı ile bunu örgün eğitim sistemi haline getirmeyi başarmıştır. Geleneği ve yerleşmiş kalıplarıyla icra ve kompozisyon açısından evrensel ve akademik bir değer taşıması sebebiyle müzikteki ilerleme bu eğitimle sağlanacaktır. 1. Kuşak Türk bestecilerimizin önderliği ile atılımı gerçekleşen yeni müzik sistemimiz, Avrupa ile adaptasyonu sağlamakla birlikte yerel kültürümüzün benzersiz özelliklerini de en iyi biçimde şekillendirmeye çalışmıştır. 'Türk Beşleri' olarak tarihimize geçen isimlerin sonuncusu, üretken bir besteci ve bir kültür adamı olan Necil Kazım Akses, hayatının her döneminde, ülkenin çoksesli müziği içine sindirmesi, anlayıp yüceltmesi ve devamlılığının gelmesi adına çalışmıştır. Döneminin, yapıtları en çok basılan ve seslendirilen sanatçısı olarak eserleri yurtdışında da ses getirmiştir. Necil Kazım Akses' in piyano repertuvarlarında oldukça seyrek yer alması ve gerektiği kadar tanınmaması sebebiyle besteci kimliğinin ve müzikal değerinin ortaya konması önemlidir. '10 parça' bestecinin olgunluk dönemini temsil eden, müziğinin, estetiğinin ve tarzının bir özeti gibidir. Piyano, geniş olanakları ile müzisyenlerin, zengin repertuvarı ile dinleyicilerin daima ilgi gösterdiği bir enstrümandır. Yeni yetişen icracıların ve dinleyici kitlesinin kendi özüne yabancılaşmadan müziği kavraması önemlidir. Bu bağlamda Akses'in '10 Piyano Parçası' evrensel boyutu olan kılavuz niteliğinde bir eserdir.
  • Master Thesis
    Viyolonsel eğitiminde kullanılmak üzere tasarlanan sekiz makamsal etüt çalışması
    (2019) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Bu çalışmada yer alan etütlerde sol el ile ilgili makam, pozisyon becerilerinin kazanılması sağ elde ise viyolonselde yay tekniklerinin uygulanarak teknik kullanımlarının geliştirilmesi viyolonsel çalgısında Türk müziği uygulamaları, icralarının gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Viyolonselde makamsal müzik icrasının nasıl uygulandığı, bu uygulamanın bütün boyutlarıyla nasıl geliştirilebileceğine yönelik olan bu etütler içerisinde viyolonselde temel olan 1.pozisyon başta olmak üzere 2,3,4. pozisyonların konumlarını, geçişlerini çalıştırmaya yönelik etütlerden oluşmaktadır. Batı müziği eğitimi almış viyolonselcilerin de kolaylıkla makamları ve makam dizilerini kavrayarak icra etmelerine olanak sağlanmıştır. Çalışmada yer alan Makamsal ses sisteminde yazılmış etüt ve egzersizlerin viyolonsel eğitimi sürecinde faydalı bir öğretim materyali olarak kullanılabileceği etütlerden oluşmaktadır.
  • Master Thesis
    J. S. Bach'ın BWV1006 keman partitası ile BWV1006a Lavta Süiti'nin orijinal el yazmaları üzerinden karşılaştırılması
    (2020) Madanoğlu, Naci; Madanoğlu, Naci; Küçümen, Gör. Fazıl Cem; Müzik / Music
    Bu çalışmada, J.S. Bach'ın orijinal el yazmaları esas alınarak, BWV1006 Keman Partitası ile BWV1006a Lavta Süiti'nin notasal açıdan karşılaştırılması incelenmektedir. Bu karşılaştırmayı yaparken, tezin bir bütünlük içerisinde kavranabilmesi için eserin bestecisi Johann Sebastian Bach'ın hayatı ve eserleri, Barok Süit Formu'nun gelişimi ve süiti oluşturan temel bölümler hakkında bilgiler verilmiş, lavta çalgısının tarihsel gelişimi, yapısı ve akordu ile J.S. Bach'ın Lavta Süitleri ele alınmıştır. J.S. Bach'ın BWV1006 Keman Partitası ile BWV1006a Lavta Süitinin el yazmaları, nota yazılım programıyla edisyon haline getirilirken, orijinal el yazmalarındaki nota grafiklerine birebir sadık kalınmıştır. Bölümlerin karşılaştırılmalarının sonuçları tablo haline getirilip, detaylı bir şekilde açıklanmış ve farklılıklar, nota üzerinde renkli işaretlerle gösterilmiştir. Bu çalışmanın, gitarist, gitar öğrencileri ve araştırmacılara fayda sağlaması amaçlanmıştır.