Madanoğlu, Naci

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Madanoğlu, Naci
MADANOĞLU Naci
Naci Madanoglu
Naci MADANOGLU
Naci MADANOĞLU
Madanoglu Naci
Naci Madanoğlu
Naci, Madanoğlu
N., Madanoğlu
Madanoglu, Naci
Madanoglu, N.
MADANOGLU Naci
Madanoğlu Naci
Madanoğlu, N.
Job Title
Doç.Dr.
Email Address
naci.madanoglu@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

14

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

12

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • proficiency-in-art-theses.listelement.badge
    Çanakkale türkülerinin flüt eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik bir inceleme
    (2023) Çokamay, Merve; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Geçmişten günümüze çalgı eğitimi genelinde, flüt eğitimi özelinde birçok yöntem izlenmiştir. Bu çeşitlilik, evrenselden yerele geniş bir yelpazede çalgı eğitimi alan bireyin önüne sunulmuştur. 19. yüzyılda ulusal akımların da etkisiyle yerel olandan yararlanma ve folklorik öğelerden beslenme, bestecilik, icra, eğitim gibi müziğin alt alanlarında yer almıştır. Orta Asya'dan Anadolu'ya geniş bir coğrafyayı kapsayan Türk müziği de bu faydalanmada kullanılmıştır. Özellikle son yıllarda yapılan çalışmalarda çalgı eğitiminde, bireyin yaşadığı yörenin müziklerini çalmasının, ya da bu müzikleri soyut veya somut müzikal öğelerle birleştirmesinin, eğitim sürecini olumlu yönde etkileyebileceğine dair ciddi sonuçlara varılmıştır. Bu çalışmada da, zengin bir müzik kültürüne sahip olan Çanakkale yöresine ait türkülerin flüt çalgısı eğitiminde kullanıldığında, öğrencinin başarısını arttıracağı varsayımından yola çıkılmıştır. Çalışma için flüt eğitiminin her evresinde kullanılabilecek on adet Çanakkale türküsü seçilmiştir. Farklı makam, usul ve ezgisel özelliklerdeki on türküye, flüt eğitiminde kullanılabilir olması için çeşitli müzikal dinamikler eklenmiş, artikülâsyonlarla icra kapasitesi arttırılmıştır. Ayrıca çalışmaya esas alınan türküler flüt için çok seslendirilerek Türk müziği içerikli flüt repertuarına eserler kazandırılması da amaçlanmıştır.
  • Master Thesis
    Güzel sanatlar liseleri keman eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan keman rapsodisinin icrasına yönelik model bir çalışma önerisi
    (2023) Nogayoğlu, Nilüfer; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzik Yüksek Lisans Programı'nda gerçekleştirilmiş olan bu araştırmada öncelikle müzik ve keman eğitimi tanımları açıklanmıştır. Araştırmada, Türk sanat müziği ve Türk halk müziği ses yapısı yanı sıra Türk müziğinin çok seslendirilmesi hakkındaki bilgilere yer verilmiştir. Rapsodi tanımı yapılarak, kemanda kullanılan yay tekniklerinden (legato, staccato, martele, detache, spiccato, loure, portato) ve sol el tekniklerinden; glissando, flagolet, pozisyonlar ve pozisyon geçişleri ele alınarak güzel sanatlar lisesi keman öğrencilerinin seviyesine uygun olarak örnek bir çalışma önerisi hazırlanmıştır.
  • Master Thesis
    Güzel sanatlar liseleri keman eğitiminde kullanılmak üzere oluşturulan çok sesli beş halk türküsünün icrasına yönelik model bir çalışma önerisi
    (2021) Yılmaz, Cemre; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    İstanbul Okan Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müzik Yüksek Lisans Programı'nda gerçekleştirilen bu çalışmada ilk olarak müzik eğitiminin amacından bahsedilmiş ve tanımı ele alınmıştır. Çalışmanın devamında Türkiye'deki müzik eğitiminden, çalgı eğitiminden, güzel sanatlar liselerinin kuruluşundan, keman eğitiminden ve Halk müziklerinin çok seslendirilmesinden bahsedilmiş ve bilgiler verilmiştir. Bu çalışmada yer alan parçalarda çok seslendirilen beş halk türküsünün keman icrasına yönelik yay tekniklerinin (legato, staccato, detache, sul tasto, sul ponticello, pizzicato), sol el tekniklerinin (glissando) ve pozisyon becerilerinin (başta ve sıklıkla birinci pozisyon olmak üzere; ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, sekizinci) geliştirilip ileriki seviyelere hazırlanması doğrultusunda çalışmalara yer verilmiştir. Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin dönem seviyelerine uygun olarak çok seslendirilmiş beş halk türküsünden oluşan parçalar, bu çeşitli müzikal becerilere göre hazırlanmış ve düzenlenmiştir.
  • Master Thesis
    Klasik gitar için 6 makamsal ezginin model bir çok seslendirme çalışması
    (2020) Pala, İlkan; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Bu çalışmada klasik gitarda 6 makamsal ezginin model bir çok seslendirme çalışması yapılmıştır. Amacımız klasik gitar repertuvarına çok seslendirilmiş halk müziği ve makamsal ezgiler kazandırmak ve bunların icrasını sağlamaktır. Bu çalışmadaki çok seslendirmeler icra edilirken klasik gitarda sağ ve sol el teknikleri kullanılmaktadır. Bu teknikler arasında bare, legato, arpej, tirando, legato vb. teknikler kullanılmıştır. Düzenlemelerde iki türlü çok seslendirme yoluna gidilmiştir . Birincisi üçlü armoni sistemi esas alınarak yapılan çok seslendirme. İkincisi ise Türk makam müziğinin doğasına uygun üst üste dörtlülerin oluşturduğu dörtlü armoni sistemi düşünülerek yapılan çok seslendirme. Dörtlü armoni sisteminin uygulandığı ve makamın mikro tonal seslerinin belirtilmesine ihtiyaç duyulan çalışmalarda (Dolana Yar Dolana, Aman Aman Nalbandım) mikro tonal sesleri göstermek için gitar klavyesine ek perdeler takılmıştır. Klasik gitar eğitimi almış birçok kişinin rahatça icra edebileceği çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmaları icra eden kişinin aynı zamanda icra ettiği makamsal diziler üzerine belli bir fikri de oluşacaktır. Çalışmanın klasik gitar ile ilgilenen kişilere kaynak olması, halk müziğinin ve makamsal ezgilerin klasik gitarda çalınması temel amaçlar arasındadır.
  • Master Thesis
    Zeytin Çekirdekleri Derneği'nin Ayvalık bölgesindeki faaliyetleri
    (2021) Güney, Hande; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Bu tezde Cumhuriyet dönemi öncesinden günümüze değin sosyal sorumluluk projelerinden, sivil toplum kuruluşlarından ve bunların gelişiminden yola çıkılarak, günümüzde 54 ülkede 250 şubesi ile yüzlerce çocuğa ve gence ulaşmış ve onların sanatsal açıdan farklı bir noktaya gelmelerini sağlamış 'El Sistema' ve bu ilhamla oluşturulan Zeytin Çekirdekleri Derneğine ve çalışma prensiplerine değinilmiştir. Sivil Toplum Kuruluşları kamu yarına çalışan, kâr amacı olmayan, toplumsal amaçlara ulaşmak için gönüllülük esasına dayanan bir oluşumdur. Cumhuriyet öncesi dönemde lonca ve vakıf gibi müesseseler toplumun ihtiyaçlarına yönelik çalışmalarda bulunmuşlardır. Cumhuriyet dönemi modernleşme sürecinde siyasi partiler, vakıflar, medreseler, kadın hareketleri, işçi hareketleri, dernekler gibi sivil toplum kuruluşları da gelişim göstermiştir. Türkiye'de sivil oluşumlar dernek ve vakıf olarak yoğunlaşmıştır. Bu dernek ve vakıflar günümüze kadar gelişimlerini sürdürmüş olup, eğitim alanında faaliyet gösteren dernek ve vakıfların sayılarının arttığı gözlemlenmiştir. Aynı dönemler incelendiğinde müzik eğitimi kurumları olan, Enderun Mektebi, Mızıka-yı Hümayun, Darülelhan ve Musiki Muallim Mektebi gibi kurumlar toplumun müzikal anlamda gelişimini sağlamak için çalışmalar yapmıştır ki bu hareket, günümüzde müzikal eğitimin akademik olarak dünya standartlarında gerçekleştirildiği konservatuvarların öncüleri olmuştur. Böylelikle Zeytin Çekirdekleri dernek olarak bir sivil toplum kuruluşu olduğu gibi, sanatsal anlamda eğitim veren ve kitlelere ulaşan örnek bir kurum olmuştur. Yapılan bu araştırmada, dünya çapında örnek bir topluluk hareketi olan 'El Sistema'nın örnek alınarak oluşturulduğu ve tam bir usta çırak ilişkisi ile eğitim verilen Zeytin Çekirdekleri Derneğinin, çalışma esasları ve sonuçları anlatılmıştır. vi Anahtar Kelimeler: Zeytin Çekirdekleri, Müzik Eğitimi, Sosyal Sorumluluk, Gönüllülük, Çocuklar, Gençler
  • Master Thesis
    Küreselleşme ve dijital dönüşüm çağında müzik eseri sahibinin mali haklarının korunması
    (2022) Çetinkaya, Ayşe Pınar; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Dünyada son dönemde dijital teknolojilerde yaşanan gelişmeler pek çok alanda olduğu gibi müzik alanında da önemli değişimlere neden olmuş, müzik endüstrisinde yeni bir dönemi başlatmıştır. Verilerin dijital ortama aktarılması, insan uygarlığının daha önce deneyimlemediği, yeni bir durumdur. Dijital dönüşüm, müzik alanına ilişkin veriler dâhil, dijital (sayısal) ortama aktarılan tüm verilerin işlenmesi, güvenlik ve özgünlüğünün korunması ve paylaşımının sağlanması alanlarında kendine özgü bir gündeme ve yeteneğe sahiptir. Mevcut teknolojik gelişmeler gözetildiğinde, şimdilerde veri yönetimi ve sesli ve görüntülü haberleşme gibi alanlarda yaşanmakta olan dijital dönüşümün, yakın zamanda müzik alanında yaşanacağı, müzik üretiminin, saklanmasının, kontrol ve iletiminin küresel ölçekte otomatikleştirilmiş bir dijital ortamda gerçekleşeceği anlaşılmaktadır. Bu yaşam ortamında, bireyin hususiyetlerini taşıyan müzik eserlerinin özgünlüğünün ve eser sahibinin haklarının korunması meselesinin günün değişen teknolojik koşullarına uygun olarak yeniden ele alınması gerekeceği açıktır. Araştırma, müzik endüstrisinin yakın geleceğine ilişkin anılan beklentiler ışığında şimdiden yapılacak hazırlıklara, oluşturulabilecek yaklaşımlara ilişkin farkındalık ve öneriler getirmeyi hedeflemektedir. Araştırmada iki aşama halinde, müzik eseri sahiplerinin ve yeri geldikçe bağlantılı hak sahiplerinin mali haklarına ilişkin mevcut (ve geleneksel) Fikri Mülkiyet Hukuku düzenlemeleri ve yakın gelecekte yaşanması beklenen gelişmelerin yaratabileceği olası etkiler alınmıştır. Müzik eseri sahibinin mali hakları dâhil, Türkiye'deki tüm eser sahiplerinin tüm haklarını en etkin şekilde korumak için çağa ayak uydurulmalı, fikir ve sanat ürünleri artırılmalı ve en gelişmiş dijital teknolojilerden yararlanılmalıdır. Bu nedenle dijital dönüşüm çağı yakalanabilirse Türk Toplumunun Fikri Mülkiyet konularında yakınan ve direnen bir toplumdan fikir ve sanat alanlarında yenilik ve gelişimlere dost bir topluma dönüşebileceği ifade edilmiştir.
  • Master Thesis
    9-15 yaş arası piyano eğitimi alan çocukların müzikal özgüven düzeylerinin incelenmesi
    (2019) Sevilla, Leri; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Bu araştırma amatör (özengen) piyano eğitimi alan 9–15 yaş arası öğrencilerin müzikal özgüven düzeylerini ölçüp, öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile arasındaki bağıntıların hangi koşullar halinde farklılıklar gösterebileceğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada psikoloji alanının özgüven boyutundan faydalılmıştır. Bu çalışma, bir alan araştırmasıdır. Araştırmada Survey (tarama) yöntemi kullanılmıştır. Örneklemini Alternatif Atölye LTD de farklı yaşlarda amatör piyano eğitimi almakta olan toplam 83 kişi (n=63 kız, n=20 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada 2 temel veri toplama aracı kullanılmıştır. İlki, örnekleme kalıtan öğrencilerin demografik özelliklerini tespit etmek için oluşturulan 'Öğrenci Bilgi Formu'dur. Bu formda belirlenmiş 8 adet soru bulunmaktadır. İkincisi ise Schmitt (1979)'in 'Müzikal Özgüven Ölçeği'dir. Bu ölçekte 43 adet yönerge bulunmaktadır. Araştırma, 'Müzikal Özgüven' ölçeğinin, İstanbul'da amatör (özengen) piyano eğitimi alan n=9 ile n=15 yaş arasındaki öğrenciler için ilk kez uygulanması bakımından önem arz etmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre, amatör (özengen) piyano eğitimi alan 9-15 yaş arası öğrencilerin müzikal özgüven düzeylerinin bazı demografik özelliklerine göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
  • Master Thesis
    Türk müziğinin çok seslendirilmesi bağlamında beş halk türküsünün vokal ile piyano düzenlemesi ve şan icra önerileri
    (2021) Ata, Hazal; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Cumhuriyetimizin kuruluş dönemi içerisinde her alanda olduğu gibi, sanat alanında da pek çok yenilikler yapılmış, hem çok seslilik hem de yurdumuzun bağrından çıkan halk müziği eserleri derlenmiştir. Bu eserlerin bir kısmı Türk bestecileri tarafından çok seslendirilmiştir. Bu araştırmada, Türk müziği ve onun önemli bir kolu olan Türk halk müziği kronolojik bir bakış açısıyla ele alınarak bu müziklerin ezgi, makam ve ses sistemleri incelenmiştir. Bu incelemeyle birlikte, Türk halk müziğinin çok seslendirilmesine yönelik yöntem ve çalışmalar doğrultusunda beş eser seçilmiş, seçilen bu eserler piyano eşlikli çok seslendirilmiştir. Ayrıca bu türkülerin icrasını kolaylaştıracak nefes ve ses egzersiz önerileri verilerek, bu yönden icracıya yönerge sunulmaya çalışılmıştır.
  • Master Thesis
    Müzikalin tarihsel gelişim süreci ve ilk Türk müzikali 'Hisseli Harikalar Kumpanyası'
    (2021) Bahtiyar, Metin; Madanoğlu, Naci; Müzik / Music
    Müzikal, popüler kültür unsurlarından faydalanarak oluşturulan bir sahne sanatıdır. Müziği, tiyatroyu ve dansı birleştiren üç bacaklı form olarak tanımlanabilir. Müzikal tarihi Antik Yunan tiyatrosuna kadar uzanmaktadır. Rönesans çağında oluşan Antik Yunan'a dönüş fikri bu oyunları tekrar gündeme getirmiş ve opera sanat formu ortaya çıkmıştır. Müzikali etkileyen bir diğer sahne sanatı operet ise 19.yy'da Herve' in eserleri ile başlamıştır. Yine bu yüzyılda 'Black Crook' gibi müzikal denemeleri olsa da bilinen ilk entegre müzikalin 1943 yılında yazılan 'Oklahoma' adlı eser olduğu görülmektedir. Osmanlı Tarihi'nde ise batılılaşma hareketlerinin sonucu olarak kurulan muzika-i hümayun ve başına getirilen Donizetti Paşa ile birlikte ilk batı müziği örneklerinin verildiği söylenebilir. Özellikle Ermeni topluluklarının oynadığı tiyatro oyunları müzikli olup, bunların arasında Dikran Çuhaciyan adlı bestecinin operet örnekleri bu alanda yapılan ilk çalışmalar olarak not edilebilir. Melih Kibar'ın bestelediği ve Haldun Dormen'in yazıp yönettiği 'Hisseli Harikalar Kumpanyası' müzikali, müzikal açıdan tampere sisteme uyarlanmış Türk makamsal ezgileri barındırmaktadır. Popüler müziğin etkin kullanımı ve Egemen Bostancı'nın prodüktörlüğü oyunu açıkça bir müzikal olarak nitelendirmemizi sağlar. İlk kez Amerika Tarihinde gördüğümüz entegre müzikal anlayışını ülkemizde tam anlamıyla karşılayan ilk müzikal 'Hisseli Harikalar Kumpanyası' dır.
  • Master Thesis
    Güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi gitar ders kitaplarındaki klasik dönem etüt ve eserlerin incelenmesi
    (2020) Şahin, Caner; Madanoğlu, Naci; Küçümen, Fazıl Cem; Müzik / Music
    Bu araştırma kapsamında Güzel Sanatlar Lisesi çalgı eğitimi gitar dersi kitaplarındaki Klasik Dönem etüt ve eserlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Güzel Sanatlar Liseleri için Milli Eğitim Bakanlığı'nca hazırlanmış olan klasik gitar eğitimi kitapları araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi gitar dersi kitabı 9-10-11 ve Güzel Sanatlar Lisesi 12 Türk ve Batı Müziği Çalgıları gitar dersi kitabındaki Klasik Dönem etüt ve eserleri oluşturmuştur. Araştırmada yöntem olarak tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Güzel Sanatlar Liseleri 2018-2019 eğitim-öğretim yılı gitar ders kitaplarından faydalanılmıştır. Analize başlamadan önce Klasik Dönemin stil özellikleri, gitarın bu dönemdeki gelişimi ve seçilen eser ve etütlerin bestecileri hakkında araştırmalar sonucu elde edilen verilere kuramsal çerçeve başlığı altında yer verilmiştir. Daha sonra kitaplarda belirlenen etüt ve eserler, kullanılan gitar teknikleri, armonik ve form yapıları açısından analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, bu etüt ve eserleri çalışırken dikkat edilecek noktalar belirtilerek, öğrenciler için daha bilinçli bir çalışma ön hazırlığı, öğretmenler için ise eserler hakkında detaylı bilgiler içeren bir öğretim rehberi ortaya çıkarılmıştır.