Özkut, Uğur Tarık

Loading...
Profile Picture
Name Variants
ÖZKUT Uğur Tarık
Ugur Tarik Ozkut
Özkut T., Özkut U.T.
OZKUT Ugur Tarik
U. T. OZKUT
Uğur Tarık ÖZKUT
Ugur Tarik OZKUT
Ozkut Ugur Tarik
U. Tarık Özkut
U. T. Ozkut
Özkut, Tarık
Ozkut, U.
Ozkut, Tarik
Ozkut, Ugur
Uğur Tarık Özkut
Özkut, Uğur
U. T. ÖZKUT
Uğur T. Özkut
Özkut, T.
Özkut, Uğur Tarık
Uğur Tarık, Özkut
U. Tarik Ozkut
U. T. Özkut
Özkut Uğur Tarık
Ugur T. Ozkut
Ozkut, T.
Özkut, U.
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
tarik.ozkut@okan.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

9

Articles

1

Citation Count

8

Supervised Theses

8

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Article
    Citation Count: 8
    Exploring the Relationship Between Corporate Social Responsibility, Trust, Corporate Reputation, and Brand Equity
    (Frontiers Media Sa, 2021) Zhao, Yan; Özkut, Uğur Tarık; Abbas, Manzir; Samma, Madeeha; Ozkut, Tarik; Munir, Mubbasher; Rasool, Samma Faiz; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    The purpose of this study is to investigate the relationship between corporate social responsibility (CSR), corporate reputation (CR), and brand equity (BE). Building on the resource-based theory of the firm, this study proposes a theoretical framework. In this framework, CSR is theorized to strengthen CR and brand equity, directly and indirectly, through consumer trust. We used a questionnaire survey approach. In the questionnaire, 17 items were used with a 5-point Likert-Scale (1 stands for "strongly disagree," and 5 stands for "strongly agree"). Data were collected from the consumers of the banking sector in the vicinity of Lahore, Pakistan. To estimate the proposed relationships in the conceptual model, we use structural equation modeling (SEM) through Smart PLS 3.2. The outcomes of this study confirm that CSR significantly impacts CR and brand equity. It is also demonstrated that trust mediates positively and significantly in the relationship between CSR, CR, and BE. Results of the present study have several implications for the senior management, marketing expert, administrators, and policymakers. This study expresses how CSR boosts BE and CR. Moreover, this study also indicates that trust is an important factor that enhances BE and CR.
  • Master Thesis
    Radyoloji çalışanlarının sağlık okur yazarlığı düzeylerinin belirlenmesi
    (2023) Özkut, Uğur Tarık; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Toplumun her kesiminde sağlık okuryazarlığı düzeyinin belirlenmesi, sağlık hizmetlerinin sunumunda önem kazanmaktadır. Sağlık çalışanlarının sağlık okuryazarlık düzeyleri de toplumun tüm kesimlerini etkilemektedir. Bu amaçla sağlık kuruluşlarında çalışan hekimlerin sağlık okuryazarlık düzeylerinin artırılması gerekmektedir. Radyoloji bölümünde çalışan sağlık personelinin sağlık okur yazarlığı algılarının belirlenmesi amacıyla yapılan bu çalışmada Radyoloji bölümü çalışanlarının sağlık okur yazarlığı düzeylerinin bilgi düzeyleri ve farkındalıkları belirlenip değerlendirilmiştir. Araştırma Bursa ilinde bulunan üniversite hastanesinin radyoloji bölümünde çalışan 135 sağlık personelinin değerlendirilmeye alınmasıyla gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılara, yaş, medeni durum, cinsiyet, eğitim durumu, gelir durumu, meslek grubu ve sosyal güvenlik sorularının yer aldığı sosyo-demografik bilgi formu ve Okyay ve arkadaşları tarafından geliştirilen Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32 (TSOY-32) uygulanmıştır. Bu çalışma, radyoloji personelinin sağlık okuryazarlık düzeylerini belirlemeyi, eksik bir disiplin olarak kabul edilen eksiklikleri gidermeyi, çözüm önerilerini ve gelecekteki araştırmalara bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
  • Doctoral Thesis
    Libya petrol şirketlerinde sosyal sorumluluk algılarının araştırılması
    (2022) Özkut, Uğur Tarık; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Libya ekonomisinin en büyük kısmı petrol alanından gelmektedir. Libya, Petrol ürünlerinin madenciliği ve aranması açısından oldukça zenginleşmiştir ve kurumsal alan, ülkenin ekonomik sistemini canlandırmada rol oynamaktadır. Ayrıca Libya, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nün (OPEC) en kritik üyesidir. Sosyal görev kavramı, dış zemin nedeniyle iç gerekçelerde de anlamlı bir şekilde anlaşılabilmektedir. Bu Araştırmanın amacı, Libya'da petrol üretiminin kurumsal sosyal sorumluluğunun (KSS) çevresel etkilerini bahsetmektir. Libya'da beş petrol şirketinin sosyal sorumluluk departmanından 209 katılımcıya dağıtılan bir anket kullanıldı ve ardından bir dizi istatistiksel test yapıldı. Tüm sosyal etkinlikler ve üretkenliklerin, çevresel etkenler ile makul bir ilişkisine sahip olduğu açıklandı, Yani KSS, Libya'nın çevresini önemli ölçüde etkiler. Libya petrol şirketlerinin kurumsal sosyal performansının çevre üzerindeki daha önemli etkileri, işçiler arasında daha yüksek eğitim seviyeleri ile ilişkili değildi. Bu araştırma, Libya'daki petrol şirketlerinde sosyal sorumluluğun önemini doğruladı ve Libya veya başka bir gelişmekte olan ülkedeki mevcut ve potansiyel yatırımcıların, karar vericilerin ve diğer ilgili yapıların çalışmanın yararlılığı konusunda bilgi vermesi beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), Çevresel Etkiler, Libya, Petrol Endüstrileri, Sosyal Faaliyetler, Sosyal Performans.
  • Master Thesis
    Bazı Afrika üniversitelerinde sürdürülebilirlik uygulamalarının uygulanması üzerine bir içerik analizi
    (2022) Özkut, Uğur Tarık; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Üniversiteler, tüm toplumun temel değerlerine ve refahına önemli katkılarda bulundukları için sürdürülebilirlik araştırmalarının öğretimi, eğitimi ve yürütülmesinde temel bir rol oynamaktadır. Afrika üniversiteleri, kıta ekonomisinin önemli bir parçasıdır çünkü onlar, sistematik olarak hükümet ve hükümet dışı kurumlarda çalışan ve yöneten geleceğin profesyonellerini yetiştirirler, sürdürülebilir bir toplumun başarısını artırmak için konumlandırılmışlardır. Sonuç olarak, üniversitelerin kurumlarında sürdürülebilirlik uygulamalarını hayata geçirmeleri yönünde yüksek talepler bulunmaktadır. Bu araştırmada bazı Afrika Üniversitelerinin sürdürülebilirlik uygulamaları incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma, CORE (Müfredat, İşlem, Araştırma ve Eğitim) sistemini bir kriter olarak kullanarak sürdürülebilirlik uygulamalarını ne ölçüde uyguladıklarını değerlendirmek için UI GreenMetric sıralama endeksi web sitelerini ve Üniversitelerin sürdürülebilirlik yıllık raporlarını kullanan bir içerik analizidir. Bu sıralama endeksi, göstergeleri iklim değişikliği ve enerji kullanımı, su tasarrufu, atık azaltma, ortam ve altyapı, Eğitim ve ulaşım olduğu için seçildi. Yukarıda belirtilenler, ekonomi, çevre ve toplumdan oluşan sürdürülebilirliğin üç ayağını kapsamaktadır. İncelenen ve değerlendirilen toplam örneklem ve popülasyon, UI GreenMetric sıralama Endeksine göre sürdürülebilirlik uygulayan yirmi iki Afrikalı idi. Analiz, Müfredat, Araştırma ve Katılım uygulamalarında ilerleme olduğunu, ancak çalışma örneğinde uygulanmaya başlayan sürdürülebilirlik odaklı uygulamaların CORE sisteminin İşleyişinde daha az ilerleme olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırma çalışması, sürdürülebilirlik uygulamalarının uygulanması yoluyla yönetim sistemlerini geliştirmek isteyen herhangi bir Afrika üniversitesine yardımcı olabilir. Anahtar Söicükler: Sürdürülebilirlik, Müfredat, Araştırma, GreenMetrıc rankıng Index.
  • Master Thesis
    COVID-19'a karşı ülkelerin aldığı önlemler ve etkinliklerinin karşılaştırılması
    (2022) Özkut, Uğur Tarık; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Salgın hastalıklar insanlık tarihini farklı zamanlarda meşgul etmiştir. Tarihte görülen diğer bir çok örnek gibi 2019-nCoV / SARS-CoV 2'de 2019 yılında salgın olarak görüldü. Ülkeler farklı yöntemler kullanarak, vatandaşlarını bu hastalıktan korumaya ve hastalığa yakalanan vatandaşlarını tedavi etmeye odaklandı. Ülkelerin kullandığı yöntemler arasından seçimler yaparak, etkin bir mücadele yöntemi belirlemek, salgının kontrol altına alınmasını sağlayabilmekte ve ileride oluşabilecek salgınlarla mücadele için yol gösterici olabilmektedir. Bu çalışmada Organisation for Economic Co-operation and Development'a (OECD) raporlama yapan ülkelerden karantina önlemlerini düzenli ilan eden bazı ülkelerin (İtalya, İngiltere, İspanya, Japonya, Güney Kore, Yeni Zelanda, Yunanistan, Türkiye, Norveç, İsviçre, Almanya, Fransa, İsrail ve Avustralya) mevcut salgına karşı tutumları, karantina ve kısıtlama tedbirlerinin etkinliği karşılaştırıldı. Ocak 2020 – Aralık 2020 arasında hasta sayıları ve ölüm oranlarını temel alarak hastalığın yayılmasına karşı ülkelerin aldıkları önlemlerin başarısı tartışıldı. World Health Organization, Organisation for Economic Co-operation and Development, European Centre for Disease Prevention and Control, U.S. Food and Drug Administration Central Intelligence Agency ve Hopkins Üniversitesi'nden bu çalışma için veriler toplandı. Verilerden tablolar hazırlandı. Ülke yöneticilerinin tutumu, vaka ölüm sayısı gibi özellikli bilgiler ve grafikler baz alınarak ülkelerin içinde bulundukları durumlar tespit edildi. Değerlendirilen ülkelerin sağlık çalışanlarının, nüfusa oranı, sağlık harcamaları, hastane yatak kapasiteleri karşılaştırıldı. Vaka/ölüm oranına bakılarak sağlık sistemlerinin başarısı tartışıldı. Salgın ile mücadele için ideal yöntemin bulunması hedeflendi. Uluslararası dolaşım durdurulmadan salgın ile mücadelede başarıya ulaşamayacağı anlaşıldı. Kapanma süresinin, hastalığın iyileşme süresi ve kuluçka süresi kadar olması gerektiği görüldü. Tam kapanma yönteminin uygulanması gerektiği anlaşıldı. Acil eylem planlarının hazır olmasının müdahale hızını arttırdığı ve hastalığın çabuk kontrol altına alınmasına fayda sağladığı tespit edildi.
  • Master Thesis
    Sağlık kurumlarında uygulanan toplam kalite yönetiminin çalışan performansı üzerindeki etkisi
    (2023) Özkut, Uğur Tarık; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Kalite kavramı yıllardır süre gelen ve hemen hemen her sektörde uygulamada yer alan bir kavram olarak hayatımızda bulunmaktadır. Sektörlere göre yapılan tanımlar farklılık gösterse dahi temel olarak kalite kavramı, bireylerin ihtiyaçlarının uygun koşullarda ve şartlarda en iyi olacak şekilde karşılanmasına denmektedir. Uygulama bakımından aslında zor olan bu kavram, bazı araştırmacılar tarafından lüks olarak ifade edilirken bazı araştırmacılar tarafından da müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan bir yöntem olarak kabul edilmektedir. Toplam kalite yönetimi, yeni ilkeler ve yönetim yapısı ile süreç içerisinde sektörde yer almaya başlamıştır. İşletmelerin ve kurumların kalite seviyelerini ve verimliliklerini belli temel ilkelere dayalı olarak artırmayı hedefleyen bu yönetim şekli rekabet piyasasına da etkilerde bulunmaktadır. Sağlık alanı içerisinde de uygulamaya dâhil edilen toplam kalite yönetimi, sağlık personeli, süreçler, hastalar, hastaneler ve maliyetler gibi birçok unsur ile beraberinde temelden değişmiş ve gelişmiştir. Sağlık hizmetlerinin insanlara yönelik bir uygulama olmasından dolayı sağlık sektöründe hataya asla yer yoktur. Toplam kalite yönetim ilkesinde yer alan sıfır hata, müşteri memnuniyeti, liderlik, sürekli gelişme, çalışan motivasyonu ve sürekli eğitim ilkeleriyle sağlık alanında büyük yenilikler ve sağlıkta kalite anlayışları yer almaya başlamıştır. Toplam kalite yönetim anlayışına, hastanelerin ve sağlık personelinin sürece dâhil olmasıyla birlikte, hedefleri doğrultusunda hasta ve hasta yakınlarını memnun etmeye ve onlara en iyi hizmetleri sunmaya çalışmışlardır. Bu bakımdan hastanelerde uygulanmakta olan toplam kalite yönetim anlayışlarının hem personele hem de hastalara fayda sağlamış olduğu aşikârdır. Anahtar sözcükler: Sağlık Kurumları, Sağlık Personeli, Performans, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri
  • Master Thesis
    Stratejik uyumun örgütsel performans üzerindeki etkisi
    (2021) Özkut, Uğur Tarık; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Bu çalışma, Union Bank of Irak'ta (UBI) çalışan bireylerin bakış açısıyla Stratejik Uyumun Örgütsel Performansa Etkisi çalışması kapsamındadır. Araştırma evreni için (UBI)'nin Irak Cumhuriyeti'nde faaliyet gösteren tüm şubeleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın evrenini bu branşlarda çalışan toplam (340) kişi oluşturmaktadır. Bu çalışmanın evreninden seçilen (UBI)'nin tüm şubelerinin üst, orta ve alt yönetimlerinde görev yapan toplam (142) kişi tesadüfi örneklem olarak belirlenmiştir. Çalışmanın amacına ulaşabilmek için çoklu regresyon analizi başta olmak üzere birçok istatistiksel araçtan yararlanılarak betimsel-analitik yöntem kullanılmıştır. Çalışma, Stratejik Hizalamanın; İş Stratejisi, Bilgi Teknolojisi Süreçleri, Strateji ve İş Altyapısı; Union Bank of Irak'ın Örgütsel Performansı (Öğrenme ve Büyüme, Eğitim ve Gelişim, İş Tatmini, Finansal Yetenek) üzerinde önemli bir etkiye sahiptir (α  0.05). Ancak Bilgi Teknolojisi Süreçlerinin ve Yapısının Union Bank of Irak'ın Örgütsel Performansı (Öğrenme ve Büyüme, Eğitim ve Gelişim, İş Doyumu, Finansal Yetenek) üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı (α  0,05) belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre şu önermelerde bulunulabilir; 1. Union Bank of Irak'taki karar vericiler, bütüncül bir bakış açısıyla, bankanın örgütsel performansını yansıtacak stratejik önceliklerin belirlenmesinde stratejik bir uyum yaklaşımı benimsemenin önemli olduğuna ikna edilmelidir. 2. Banka yöneticileri, stratejik uyum stratejisi ve süreçleri üzerinde olumlu düşünmek için araştırma ve geliştirmede bilgi teknolojisinin kullanımına ilişkin en iyi uygulamaları gözden geçirmelidir.
  • Master Thesis
    satın alma stratejilerinin tedarikçilere yönelik etkisinin incelenmesi
    (2023) Özkut, Uğur Tarık; Özkut, Uğur Tarık; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Günümüzde globalleşmenin etkisini gösterdiği rekabetçi ortamda, artan pazarlama hızla gelişmektedir. Pazarlamanın hızla gelişmesi, satın alma sektöründe alternatif yaratarak, geleneksel satın alma davranışını değiştirmiş, alternatif seçimler için kriter belirlemeye sevk etmiştir. Bu gelişim sırasında satın alma stratejileri süreci ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışmasında, satın alma stratejilerin tedarikçilere etkisi ele alınmıştır. Çalışmada satın alma personelinin algısı ve algısına yönelik tedarikçi seçimi öğrenilmek istenmiştir. Günümüzde satın alma, şirketlerin kurumsal performanslarını ve stratejik yapılandırmalarını şekillendirecek bir yapı kazanmış ve yapısı itibariyle satınalma bölümü, gelir artışı kadar maliyet etkisi yaklaşımlarını, ön plana çıkarabilecek çözümlerle dikkat çekmektedir. Satın alma faaliyetinin özü, kesintisiz ve sürekli güncel bilgi toplama ve toplanan bu bilgileri süratle analiz ederek değerlendirme ve uygun çözümler için stratejiler geliştirerek bu çözümlerin işletme içinde koordineli olarak uygulanmasının gerçekleştirilmesini sağlamaktır. Satın alma, bu bilgi toplama sürecinde öncelikle faaliyet alanına konu olan işletme içi verileri ve bilgileri toplama sorumluluğunu taşır. Tedarikçi değerlendirme ve seçimi kararını birçok değişken, nicel ve nitel ölçüt içermesi, yöneticilerin tecrübelerini, sezgisel yaklaşımlarını ve sorgulama yeteneklerini gerektirmekte ve süreci çok boyutlu karmaşık bir yapıya dönüştürmektedir. Son yıllarda bu kararın iyileştirilmesi için tedarikçi kriterleri belirlemek işletmeler için strateji haline gelmiştir. Bu çalışmada Vakıf Üniversitesinde görev yapmakta olan satın alma personelinin tedarikçi seçme ve değerlendirmede kullanacağı küçük ölçekli sorular yorulla bir araç oluşturulmaya çalışılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Satın Alma, Tedarik Zinciri, Karar Verme
  • Doctoral Thesis
    Uluslararası akreditasyon almış özel hastanelerin stratejik yönetim sistemlerinin incelenmesi
    (2018) Özkut, Uğur Tarık; Kıyak, Mithat; Kıyak, Mithat; Sağlık Yönetimi / Healthcare Management
    Kurumsallaşma ve işletme ölçeği büyüdükçe stratejik yönetim uygulamaları hastane sektöründe de kullanılmaktadır. Sağlık alanında uluslararası değerlendirme kuruluşu olan JCI (Joint Commission International) hastanelerdeki stratejik yönetim uygulamalarını denetleyerek akredite etmektedir. Hastane kurumunun kendine has özellikleri ve karmaşıklığı, üretilen hizmetlerin çeşitliliği ve çok sayıda üretim biriminin bir arada olması, ayrıca hızla değişen dış çevre koşulları hastanelerde stratejik yönetimi zorlaştıran unsurlardır. Bu çalışma, özel hastanelerde stratejik yönetim uygulamalarının ne düzeyde olduğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada, öncelikle stratejik yönetim ile sağlıkta uluslararası akreditasyon ve stratejik yönetim konularındaki literatür incelenmiştir. Literatüre dayalı olarak belirlenen stratejik yönetim formatında oluşturulan sorularla, JCI tarafından akredite edilmiş, İstanbul ve Gebze'de konuşlu 11 hastane veya hastane grubunun üst yönetimde bulunmuş veya halen yönetimde olan 19 yöneticisi ile yüz yüze derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Hastane sektörünün; hizmetlerin ve kullanılan insan kaynağının oldukça karmaşık oluşu, hızla değişen teknoloji ve Türkiye'deki sağlık otoriteleri uygulamalarını da içeren dış çevresi nedeniyle birçok önemli kararın pragmatik olarak alındığı bir üretim sistemi olduğu kanısına varılmıştır. Araştırmaya katılan hastane yöneticileri, özel hastanelerde stratejik sağlık yönetimi uygulamalarının hayata geçirilmesinin zorlukları üzerinde birleşmişlerdir. Hastane kuruluşunda ve stratejik gelişimde yatırımcı değerlendirmesinin esas alındığı belirlenmiştir. JCI denetiminden geçmesine rağmen stratejik yönetimin hastanelerinde tam olarak uygulanamadığı, genellikle SWOT analizine dayalı bir stratejik planları olmakla beraber, daha çok bunu JCI denetimlerinin bir koşulu olarak yerine getirdikleri belirtilmiştir. Sağlık turizmi, onkoloji, üniversite hastanesi olma perspektifi, personelin niteliği ve teknolojik yetkinlik olumlu olarak gözükürken, devletin sık değişen düzenlemeleri ve fiyat baskısı, hekimlerin yönetilmesindeki güçlükler ise olumsuzluklar olarak değerlendirilmiştir. Hastanelerde stratejik yönetim daha kısa dönemli olmalı, vizyon-misyon-temel değerler net ve kısa olmalı, çalışanlarca benimsenerek uygulanmalı, personelin sürekli eğitim ve gelişimi gözetilmelidir. Anahtar sözcükler: Hastanelerde stratejik yönetim, Hastane yönetimi, Akreditasyon, Stratejik yönetim.