Koçer Durmaz, Canan
Loading...
Name Variants
Durmaz, K.
C.,Koçer Durmaz
Canan Kocer DURMAZ
DURMAZ Canan Koçer
Canan K. Durmaz
Koçer Durmaz, Canan
Durmaz, C.
Durmaz Canan Kocer
Durmaz Canan Koçer
C., Koçer Durmaz
C. K. Durmaz
Canan, Koçer Durmaz
Canan Kocer Durmaz
C. Koçer Durmaz
Canan Koçer Durmaz
C. K. DURMAZ
Durmaz, Koçer
Canan Koçer DURMAZ
DURMAZ Canan Kocer
C. Kocer Durmaz
Durmaz, Canan
Durmaz, Kocer
Durmaz, Canan Koçer
C.,Koçer Durmaz
Canan Kocer DURMAZ
DURMAZ Canan Koçer
Canan K. Durmaz
Koçer Durmaz, Canan
Durmaz, C.
Durmaz Canan Kocer
Durmaz Canan Koçer
C., Koçer Durmaz
C. K. Durmaz
Canan, Koçer Durmaz
Canan Kocer Durmaz
C. Koçer Durmaz
Canan Koçer Durmaz
C. K. DURMAZ
Durmaz, Koçer
Canan Koçer DURMAZ
DURMAZ Canan Kocer
C. Kocer Durmaz
Durmaz, Canan
Durmaz, Kocer
Durmaz, Canan Koçer
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
canan.kocer@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
7
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
7
7 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 7 of 7
Doctoral Thesis Liderlik tarzlarının algılanan örgütsel performans ve örgütsel etkililik üzerindeki etkisi: Lübnan sanayi sektöründe inovasyon kültürünün aracılık rolü(2024) Alameddıne, Ashraf; Durmaz, Canan Koçer; İşletme / Business AdministrationŞirketlerin etkinlik ve performanslarını sürekli olarak artırmaları son derece önemlidir. Rekabetçi piyasada karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek için işletmelerin performanslarını sürekli olarak yükseltmeye çalışmaları gerekmektedir. Doğru insanların doğru zamanlarda doğru görevlerle stratejik olarak uyumlu hale getirilmesi hayati önem taşır. Bu çalışma, liderlik tarzları ile algılanan örgütsel performans ve örgütsel etkililik arasındaki arabuluculuk rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, Lübnan endüstriyel sektöründe bir vaka çalışması seçilmiştir, bu da özellikle Lübnan'ın şu anda ciddi ekonomik endişelerle karşı karşıya olduğu göz önüne alındığında, bu sektörün verimliliğinin geliştirilmesine yardımcı olabilir. Bu çalışma, karizma, ilham verici motivasyon, entelektüel uyarılma ve bireysel düşünme gibi dönüşümcü liderlik özellikleri ile yönetim-by-exception ve koşullu ödül gibi dönüşümcü olmayan liderlik bileşenleri arasındaki karmaşık ilişkileri keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu ilişkilerin örgütsel performans ve etkililik üzerindeki toplu etkilerini ayırt etmek amacıyla. Bu çalışma, Lübnan Gümrük Genel Müdürlüğü'nde çalışan 384 Lübnan firmasının çalışanları üzerinde uygulanan nicel çıkarımsal bir araştırmadır. Bu örneklem, Lübnan endüstriyel sektörünü temsil eder ve 4.700'den fazla şirketi ve 318.000 çalışanı kapsar ve GSYİH'nın yaklaşık %8'ini (4,2 milyar ABD doları) oluşturur ve yerel işgücünün %20'sini istihdam eder. Bu araştırmanın sonuçları, bu çalışmada incelenen dönüşümcü liderlik ve dönüşümcü olmayan liderlik değişkenlerinin, organizasyonun yenilik kapasitesini önemli ölçüde teşvik etme ve uzun vadeli performansı ve etkililiği artırma potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir. Yenilik kültürü, bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkiyi arabulucu olarak kabul edilir ve algılanan örgütsel performansı ve örgütsel etkililiği şekillendirerek ve sağlamlaştırarak ortaya çıkar. Çalışmanın bulguları, yenilik kültürünün, dönüşümcü liderlik ve dönüşümcü olmayan liderlik faktörlerinin, Lübnan endüstriyel sektöründe yüksek performansı ve etkililiği teşvik etmede önemli etkilerinin altını çizmektedir, bu da onları ihtiyaç duyanlar için kolayca erişilebilir kılmaktadır.Master Thesis Telekomünikasyon sektöründe, calışan adanmışlığının çalışanı elde tutma üzerine etkisi: MTN Nijerya örneği(2022) Olugbaro, Aderinsola Comfort; Durmaz, Canan Koçer; İşletme / Business AdministrationBu araştırma, çalışan Adanmışlığı onları elde tutma üzerindeki etkilerini belirlemeye yöneliktir. Bu çalışmada, çalışan Adanmışlığı onları elde tutmayı nasıl etkilediğini açıklamak amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Nijerya'daki Telekomünikasyon sektöründe çalışan katılımcılara anket yapılmıştır. Çalışan Adanmışlığı ve çalışanı elde tutmanın demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Bu çalışmada ikiden fazla grup arasındaki farklılıkları belirlemek için ANOVA, farkı hangi grubun etkilediğini belirlemek için Post-Hoc testi, iki grup arasındaki farklılıkları belirlemek için T-testi kullanılmış ve analiz istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Moment Korelasyon testi kullanılmıştır. Analiz, çalışan bağlılığının cinsiyet hariç eğitim düzeyi, iş deneyimi, yönetim düzeyi ve departman düzeyinde değişiklik gösterdiğini tespit etmiştir. Ayrıca, çalışanların elde tutulması, cinsiyet dışında eğitim düzeyi, iş deneyimi, yönetim düzeyi ve departman düzeyine göre değişkenlik göstermektedir. Kuruluşlar, çalışanlarını kuruluşla olduğu kadar işle de meşgul tutmak için yakınlık, etkileme ve Adanmışlığı gibi etkinliklere önem vermelidir. Bu çalışma ayrıca, kuruluşların farklı seviyelerdeki çalışanları etkinliklere dahil ettiğinde veya çalışan bağlılığını ölçmek için bir kıstas olarak kullanıldığında eğitim seviyesini, departman seviyesini ve iş deneyimini hesaba katmalarını önerir. Anahtar Kelimeler: Çalışan Adanmışlığı, Çalışanı Elde Tutma.Master Thesis Sosyal medya kullanımının iş yeri yalnızlığı ve iş performansı üzerindeki etkisi: Hizmet sektöründe Z kuşağı çalışanları üzerine bir araştırma(2023) Ounı, Rakha; Durmaz, Canan Koçer; İşletme / Business AdministrationDünyada inovasyon ve sürekli yaşanan gelişmeler ile birlikte sosyal medyanın önemi hayatımızda kritik bir rol üstlenmektedir. İşletmeler, faaliyetlerini sosyal medya gibi yeni teknolojilere adapte etmeye başlamışlardır çünkü çalışanlarının yalnızca işle ilgili değil aynı zamanda sosyal ve keyif veren oluşumlara erişimini sağlayarak, iş performanslarının artacağına ve verimliliğin yükseleceğine inanmaktadırlar. Ancak, yeni teknolojilerin çalışan iş performansı ve çalışan yalnızlığı üzerindeki etkileri hakkında hala yetersiz düzeyde bilgi bulunmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, işyerinde sosyal medyanın kullanımının bir yandan işyerindeki yalnızlığı nasıl etkilediğini, diğer yandan iş performansı üzerindeki etkilerini göstermektir. Bu çalışma özellikle hizmet sektörüne ve Z jenerasyonu çalışanlarına odaklanmaktadır, çünkü bu jenerasyon sosyal medya platformlarının gelişimi ve ortaya çıkmasıyla doğup büyüyen jenerasyondur. Bu araştırmada, birincil araştırma yöntemlerinden olan veri toplama yöntemi kullanmıştır; veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. Bu araştırma için 119 çalışan üzerinden inceleme yapılmıştır. İlgili hipotezler, SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) yazılımı kullanılarak incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Ayrıca, ölçeklerin ölçüm özelliklerini test etmek ve veri analizini güçlendirmek için uygun testler kullanılmıştır. İlgili ölçeklerin güvenilirlik ve geçerlilik analizi de gerçekleştirilmiştir. Sosyal medya kullanımı, işyeri yalnızlığı ve iş performansının demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için T-testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında ikiden farklı grup arasındaki farkları belirlemek için ANOVA analizi kullanıldı ve aynı zamanda iki grup arasındaki farkı belirlemek için T-testi kullanıldı. Analiz sonuçlarına göre istatistiksel 12 olarak anlamlı bir farklılık gözlemlenmedi. Ayrıca, değişkenler arasındaki ilişkiyi kontrol etmek için Pearson Moment Korelasyon testi yapıldı. Değişkenler arasındaki etkiyi test etmek için regresyon analizi yapıldı. Bu çalışmanın sonucunda, yapısal ve ölçüm modellerinin veriyi yeterince açıkladığı tespit edildi. Sosyal medya kullanımı ile iş yeri yalnızlığı, iş yeri yalnızlığı ile iş performansı arasında anlamlı bir ilişki bulundu. Ayrıca sosyal medya kullanımının iş performansı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu ve iş yerindeki yalnızlık üzerinde de istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu saptandı. Bu çalışma iş yeri çalışanlarının iş yerinde sosyal medya kullanımının yalnızlık hislerini ve böylelikle işlerinde ne kadar iyi performans gösterdiklerini etkileyebileceği varsayımı ile sosyal medyayı nasıl kullandıklarına daha fazla dikkat etmeleri gerektiğine vurgu yapmaktadır.Master Thesis Organizasyonel öğrenme kültürü ve çalışan performans: Endüstriyel üzerine bir vaka çalışması Nijerya'daki şirketler(2021) Akınwale, Ifedayo Mayowa; Durmaz, Canan Koçer; İşletme / Business AdministrationBu çalışmanın amacı, öğrenen örgüt kültürünün çalışan performansına olan etkisini belirlemektir. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini, Nijerya'da bulunan endüstriyel şirketlerde yönetsel ve yönetsel görevi olmayan çalışanlar oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma kapsamında 384 anket geçerli kabul edilmiş ve uygun olarak değerlendirilmiştir. İlgili hipotezler SPSS (Statistical Package for Social Science) yazılımı kullanılarak test edilmiştir. Ayrıca yazarlarca geliştirilen örgütsel öğrenme kültürü ölçeği ve çalışan performansı ölçeği kullanılmıştır. Buna ek olarak ilgili ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik analizleri de yapılmıştır. Örgütsel öğrenme kültürünün ve çalışan performansının demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için T-testi ve ANOVA analizi yapılmıştır. İkiden fazla grup arasındaki farklılıkları belirlemek için ANOVA, hangi grubun farklılığa neden olduğunu belirlemek için post-Hoc testi, iki grup arasındaki farkı belirlemek için t testi kullanılmıştır ve analize göre demografik özelliklere göre farklılıklara ilişkin istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar gözlenmiştir. Ayrıca her iki değişken arasındaki ilişkiyi kontrol etmek için Pearson Moment Korelasyon analizi yapılmıştır. Katılımcıların örgütsel öğrenme kültürü cinsiyete, yaşa, eğitim durumuna, iş deneyimine ve yönetim düzeyine göre değişiklik gösterirken, çalışan performansı yönetim düzeyi dışındaki tüm faktörlere göre farklılık göstermektedir. Çalışmanın amacına ulaşmak için yapılan analiz sonucunda örgütsel öğrenme kültürünün sürekli öğrenme, diyalog ve sorgulama, takım halinde öğrenme ve işbirliği, güçlendirme, sistemin bütünleşikliği, sistemin bağlantısallığı ve stratejik liderlik alt boyutlarının çalışan performansı üzerindeki etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu çalışma ayrıca, örgütsel öğrenme kültürünün çalışanlarının performansını etkilemesinin bir yolu olduğu varsayımı ile kuruluşların öğrenme kültürüne daha fazla dikkat etmesi gerektiğini önermektedir. Anahtar Kelimeler: Çalışan Performansı, Örgütsel Öğrenme KültürüMaster Thesis Bilinçli farkındalıklı tüketim davranışı ile marka sadakati arasındaki ilişki: Vakıf üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma(2022) Bezzına, Semeh; Durmaz, Canan Koçer; İşletme / Business AdministrationBilinçli Farkındalıklı Tüketim Davranışı ile Marka Sadakati Arasındaki İlişki: Vakıf Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma Araştırma bilinçli farkındalıklı tüketim davranışı ile marka sadakati arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla vakıf üniversitesi öğrencileri üzerine gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, literatürdeki boşluğa doldurmaya çalışmaktadır. Spesifik olarak, dikkatli tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati hakkında kapsamlı bir görünüm sağlamayı ve etkilenen faktörleri sunmayı amaçlar. Bu çalışma özellikle bilinçli farkındalıklı tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati hakkında kapsamlı bir bakış açısı sunmayı ve ilgili faktörleri açıklamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, verilerin anket aracı aracılığıyla elde edildiği birincil veri toplama yöntemini kullanmıştır. Özellikle bu çalışma için 118 katılımcının verisi kullanılmıştır. İlgili hipotezler SPSS (Statistical Package for Social Science) yazılımı kullanılarak test edilmiştir. Ayrıca ilgili ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik analizleri de yapılmıştır. Bilinçli farkındalıklı tüketim ve marka sadakatinin demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için T-testi ve ANOVA kullanılmıştır. İkiden fazla grup arasındaki farkları belirlemek için ANOVA, iki grup arasındaki farkın belirlenmesinde t testi uygulanmış ve yapılan analizlere göre istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç gözlenmiştir. Ayrıca her iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Moment Korelasyon testi yapılmıştır. Araştırma, bilinçli tüketim ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Bilinçli farkındalıklı tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati.Master Thesis Performans yönetimi ile çalışan bağlılığı arasındaki ilişki(2023) Arkawazı, Suhaır Sarteb Mohammed; Durmaz, Canan Koçer; İşletme / Business AdministrationPerformans yönetimi ve çalışan adanmışlığı, organizasyonlardaki ve şirketlerdeki çalışan performansını etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Performans yönetimi ve çalışan katılımı arasındaki ilişki, çalışan performansını nasıl ölçebileceğimizi ve geliştirebileceğimizi, onların iş ortamına olan entegrasyonunu artırabileceğimizi açıklar. Performans yönetimi, çalışan performansını geliştirmek ve kurumsal hedeflere ulaşmayı amaçlayan bir süreçtir. Bu, hedefler belirleme, görevleri dağıtma, performansı değerlendirme, çalışanları yönlendirme ve yeteneklerini geliştirme gibi unsurları içerir. Bu çalışma, performans yönetimi sürecine çalışan katılımını ve her aşamada çalışan katılımının ana etkenlerini içeren yeni bir yaklaşımı tanımlar. Bu çalışma, çalışan katılımı ve performans yönetiminin demografik faktörlere göre değişebileceği ve çalışan katılımı ile performans yönetimi arasında anlamlı bir ilişki bulunduğunu belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, organizasyon içinde performans yönetimini etkileyebilecek faktörlere dair değerli görüşler sunmuştur. Anahtar Kelimeler: performans yönetimi, çalışan adanmışlığı.Master Thesis Liderlerin yapay zeka algısı ve dijital liderlik becerilerine etkisi(2023) Saleh, Muhammad Ally; Durmaz, Canan Koçer; İşletme / Business AdministrationBu çalışmanın amacı, liderlerin yapay zekaya (AI) yönelik algılarını ve bunun dijital liderliğe etkisini belirlemektir. Bu nedenle, araştırma ağırlıklı olarak çalışanlardan (yönetici ve yönetici olmayan) oluşmaktadır. Teknolojik alanda yaşanan hızlı değişimler yönetim uygulamalarını da etkilemekte ve yeni kavramlar ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, liderin yapay zeka algısı ile dijital liderlik becerileri üzerindeki etkileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. 249 anket değerlendirilerek geçerli kabul edilmiştir. İlgili hipotezler SPSS (Statistical Package for Social Science) programı kullanılarak test edilmiş ve analiz edilmiştir. Ayrıca literatürde geliştirilmiş olan Liderin Yapay Zeka Algısı ve Dijital Liderlik Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca ilgili ölçeğin güvenilirlik ve geçerlilik araştırması yapılmıştır. İki değişken arasındaki ilişkiyi incelemek için bir Pearson moment korelasyon testi yapılmıştır. Bu çalışmada, katılımcıların yapay zeka (AI) yetenekleri ile bilgi edinme ve iletişim becerileri dahil olmak üzere dijital liderliğin çeşitli yönleri arasındaki ilişkiye dair derinlemesine bir regresyon analizi kullanıldı. İlgi çekici bir şekilde, medeni durum, eğitim seviyesi ve sektör gibi demografik faktörler, AI uzmanlığı ve dijital liderlik yeteneklerinin etkili belirleyicileri olarak ortaya çıktı. Çalışma, organizasyon içinde AI beceri gelişimine öncelik verilmesi ve çeşitliliğin teşvik edilmesi ile sürekli öğrenme üzerinde durulmasını önermektedir. Bu eylemler dijital liderlik etkinliğini güçlendirebilir, böylece başarılı ve uyarlanabilir dijital dönüşümlere imkan tanıyabilir.