Gümüşeli, Ali İlker
Loading...
Name Variants
Gümuseli A.
Gümüşeli Ali İlker
Gumuseli Ali Ilker
Gumuseli Ali İlker
Gumuseli, İ.
Gumuseli, Ilker
Gümüşeli, İ.
A. İ. Gumuseli
Ali İlker, Gümüşeli
Ali İlker Gümüşeli
A. İ. GÜMÜŞELI
Gümüşeli, İlker
Ali Ilker Gumuseli
Gümüşeli A.
Ali İlker Gumuseli
Ali Ilker GUMUSELi
Ali İ. Gümüşeli
GUMUSELi Ali İlker
Ali I. Gumuseli
Ali İlker GUMUSELi
Gumuseli, A.
Ali İ. Gumuseli
Gumuseli, Ali
A. I. GUMUSELi
A. İlker Gumuseli
A. İlker Gümüşeli
Gümüşeli, A.
Gumuseli, I.
Gümüşeli, Ali İLker
Ali İlker GÜMÜŞELI
Gümüşeli, Ali
A. Ilker Gumuseli
A. İ. Gümüşeli
A. I. Gumuseli
GUMUSELi Ali Ilker
Gumuseli A.
A. İ. GUMUSELi
Gumuseli, İlker
GÜMÜŞELI Ali İlker
Ali İlker GÜMÜŞELİ
Gümüşeli, Ali İlker
Gümüşeli, Ali Ilker
Gümüşeli Ali İlker
Gumuseli Ali Ilker
Gumuseli Ali İlker
Gumuseli, İ.
Gumuseli, Ilker
Gümüşeli, İ.
A. İ. Gumuseli
Ali İlker, Gümüşeli
Ali İlker Gümüşeli
A. İ. GÜMÜŞELI
Gümüşeli, İlker
Ali Ilker Gumuseli
Gümüşeli A.
Ali İlker Gumuseli
Ali Ilker GUMUSELi
Ali İ. Gümüşeli
GUMUSELi Ali İlker
Ali I. Gumuseli
Ali İlker GUMUSELi
Gumuseli, A.
Ali İ. Gumuseli
Gumuseli, Ali
A. I. GUMUSELi
A. İlker Gumuseli
A. İlker Gümüşeli
Gümüşeli, A.
Gumuseli, I.
Gümüşeli, Ali İLker
Ali İlker GÜMÜŞELI
Gümüşeli, Ali
A. Ilker Gumuseli
A. İ. Gümüşeli
A. I. Gumuseli
GUMUSELi Ali Ilker
Gumuseli A.
A. İ. GUMUSELi
Gumuseli, İlker
GÜMÜŞELI Ali İlker
Ali İlker GÜMÜŞELİ
Gümüşeli, Ali İlker
Gümüşeli, Ali Ilker
Job Title
Prof.Dr.
Email Address
ilker.gumuseli@okan.edu.tr
Main Affiliation
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And Economics
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
24
Articles
4
Citation Count
0
Supervised Theses
20
24 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 24
Master Thesis Vakıf ve özel ilkokullarda farklılaşan veli beklentileri ve bu beklentilerin karşılanmasında yaşanan güçlüklere çözüm önerileri(2019) Uzun, Işıl; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsAraştırma İstanbul'daki özel ve vakıf okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin beklentilerine göre, vakıf okullarında ve özel ilkokullarda farklılaşan veli beklentileri ve bu beklentilerin karşılanmasında yaşanan güçlüklere çözüm önerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. İstanbul ili, Sarıyer ilçesine bağlı özel ve vakıf ilkokullarında çalışan toplam 15 öğretmen ve yönetici ile görüşme yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul'daki özel ve vakıf okullarında çalışan 15 öğretmen ve yönetici oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formunda yer alan, açık uçlu sorularla, yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak bireysel ve yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmış ve betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan bu tez araştırması sonucunda, özel ve vakıf ilkokullarında farklı alanlarda değişen veli beklentileri olduğu tespit edilmiştir. En belirgin değişimlerin velilerin akademik alanda beklentilerinin oldukça azalıp daha çok çocuklarının mutluluğuna önem vermesi, öğretmen ve yöneticilere her türlü durumda ve her an ulaşma talebi, iletişim yolunda ve üslubunda sınır tanımamaları olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, bu alanlarda yaşanan güçlüklere karşı öğretmen ve yöneticilerin uygulayabilecekleri çözüm önerileri tespit edilmiştir. Bu çözüm önerilerinden en çok göze çarpanlar: iletişim yolunda açık olmak, kurum çalışanlarının tümünün ortak dil kullanmaları, velilerin işleyişle ilgili gerekli alanlarda bilgilendirilmesi, okulun tüm veliler için değişmez sınırlarının olması ve bu sınırların velilere açık bir şekilde belirtilmesidir. Aynı alanda farklı okul düzeylerinde veli beklentilerinin farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Örneğin yemek alanında 1 ve 2. sınıflar düzeyinde farklılaşan beklentiler varken 3 ve 4. sınıflarda herhangi bir farklılık tespit edilmemiştir. Bununla birlikte farklı okullarda beklentilerin benzerlik gösterdiği tespit edilmiştir.Master Thesis İstanbul'daki lise müdürlerinin öğretim liderliği görevlerini yerine getirme düzeylerine ilişkin öğretmen algıları (Kadıköy ilçesi örneği)(2019) Uzlar, Burcu; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu araştırma, okul müdürlerinin öğretim liderliği görevlerini yerine getirme düzeylerine ilişkin öğretmen algılarını belirlemeye yöneliktir. Bu araştırmanın evrenini İstanbul ili Kadıköy ilçesindeki özel ve devlet liseleri oluşturmaktadır. Çalışma evreni olarak araştırmanın örneklemini belirlemek için Kadıköy ilçesinde bulunan 4 özel ve 20 resmi lise tesadüfi olarak seçilmiştir. Bu liselerde görev yapan öğretmenler tarafından okul müdürlerinin öğretim liderliği boyutlarının ne düzeyde algılandığı araştırılmıştır. Gümüşeli'nin (1996) anketi izin alınarak kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında, SPSS programı kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. ANOVA testi sonucu istatistiksel anlamlı bulunan (p<0,05) değişkenlerin iki grup karşılaştırmaları Tukey testi ile yapılmıştır. Devlet lisesi öğretmenleri okul müdürlerinin öğretim liderliği ile ilgili tüm görevleri çoğunlukla, özel lise öğretmenleri de 'öğrencileri öğrenmeye özendirme' ve 'okulun amaçlarının paydaşlar ile paylaşılması' görevlerini her zaman diğer görevlerini ise çoğunlukla yaptıklarını belirtmişlerdir. Kadın ve erkek öğretmenler okul müdürlerinin tüm görevlerini çoğunlukla yaptıklarını belirtmişlerdir. Sözel dersler, yabancı diller ve uygulamalı dersler öğretmenleri okul müdürlerinin 'öğrencileri öğrenmeye özendirme' görevini her zaman diğer görevlerini ise çoğunlukla yaptığını belirtmişlerdir. Sözel, sayısal ve uygulamalı dersler ile yabancı diller branşlarındaki öğretmenler de okul müdürlerinin tüm görevlerini çoğunlukla yaptıklarını belirtmişlerdir. Sayısal dersler branşlarındaki öğretmenler okul müdürlerinin görevlerini çoğunlukla yerine getirdiğni ifade etmiştir. 6-10 ve 21 yıl ve üzeri yıl kıdeme sahip öğretmenlere göre okul müdürleri 'öğrencileri öğrenmeye özendirme' görevini her zaman yerine getirken diğer görevlerini çoğunlukla yerine getirirler.1-5 yıl kıdeme sahip öğretmenlere göre okul müdürleri 'öğretmenlerin mesleki gelişimini sağlama' görevini ara sıra yerine getirirken diğer görevlerini çoğunlukla yaparlar. 11-15 yıl kıdeme sahip öğretmenlere göre okul müdürleri tüm görevlerini çoğunlukla yaparlar. Lise ve/veya önlisans mezunu öğretmenlere göre okul 'okulun amaçlarının paydaşlar ile paylaşılması', 'öğretimi denetleme ve değerlendirme', eğitim programını eşgüdümleme', 'öğrenci ilerlemesizi izleme', 'varlığını hissettirme', 'öğretmenlere özendirici ödüller verme' ve 'öğretmenlerin mesleki gelişimlerini' sağlama görevlerini ara sıra diğer görevlerini ise çoğunlukla yaparlar. Eğitim fakültesi mezunu öğretmenlere göre okul müdürleri tüm görevlerini çoğunlukla yaparlar. Diğer lisans ve lisansüstü mezunları öğretmenlere göre okul müdürleri 'öğrencileri öğrenmeye özendirme' görevini her zaman yaparken diğer görevlerini çoğunlukla yaparlar. Öğretmenlerin görüşleri genel olarak okul müdürlerininin öğretim liderliği görevlerini yerine getirmede olumludur. Anahtar Kelimeler: Liderlik, öğretim liderliği, okul müdürü, öğretmen Tarih: Ağustos 2019Article Citation - WoS: 0Student Teachers' Perceptions of Bullying in Schools(Kamla-raj Enterprises, 2014) Gumuseli, Ali Ilke; Hacifazlioglu, Ozge; Cakmak, Esra; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsThe purpose of the study is to investigate and provide insights into the problems concerning school bullying. The objective of the research was to investigate the following issues like What kinds of behaviors are defined as bullying by student teachers?, How frequently do students engage in bullying behaviors?, Where do these behaviors most commonly take place in a typical school environment?, and How do student teachers deal with incidents of bullying? The present study applies a quantitative research design. To formulate availability sampling, student teachers were selected from the teaching certificate program in Yildiz Technical University. A total of 400 student teachers participated in the study. The study explored that verbal bullying appeared the Most often perceived by the student teachers followed by emotional bullying as compared to physical bullying, and finally sexual bullying, was the least observed type of bullying.Article ÜNİVERSİTE BÖLÜM BAŞKANLARININ ÇATIŞMA YÖNETİMİ STİLLERİ İLE AKADEMİK PERSONELİN İŞ DOYUM DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ(2023) Seda DONAT; Ali İlker GÜMÜŞELİ; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu çalışmada, üniversitelerdeki akademik personelin bölüm başkanlarının kullandıkları çatışma yönetimi stillerine ilişkin algıları ile iş doyum düzeyleri belirlenmiş ve bölüm başkanlarının kullandıkları çatışma yönetimi stilleri ile akademik personelin iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki, devlet ve vakıf üniversiteleri bazında incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul ilinde bünyesinde fakülte barındıran 13 devlet 44 vakıf üniversitesinde görevli akademisyenlerin tamamı; örneklemini ise, oranlı küme örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 2 devlet 6 vakıf üniversitesi akademisyenleri oluşturmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre, hem devlet hem de vakıf üniversitelerinde görevli akademik personelin çatışma yönetimi stillerinden tümleştirme, ödün verme, kaçınma ve uzlaşma algısı arttıkça iç, dış ve genel iş doyumu düzeylerinin arttığı; buna karşın hükmetme algısı arttıkça iç, dış ve genel iş doyumu düzeylerinin azalmakta olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan devlet ve vakıf üniversitelerinde görevli akademisyenlerin, bölüm başkanlarının tercih ettiği çatışma yönetimi stilleri algıları arasında istatistiksel olarak manidar bir farklılık olmadığı görülmüş, söz konusu stillere ilişkin algıların benzer olduğu saptanmıştır. Aynı durum iş doyumu algılarında da tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, hem çatışma yönetimi stilleri hem de iş doyumu algılarında bağlı bulunulan yükseköğretim kurumunun türü ile ilgili istatistiksel bakımdan anlamlı bir farklılık olmadığını ortaya çıkarmıştır.Master Thesis Özel okullarda öğretmenlere yönelik yetenek yönetimi uygulamaları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi(2019) Cebeci, Yeşim; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsÖzel okullarda uygulanan yetenek yönetimi uygulamalarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisini belirlemek amacıyla yapılan bu tez çalışmasında, İstanbul iline bağlı özel okullarda çalışan toplam 177 öğretmene ölçek uygulama çalışması yapılmıştır. Bu araştırmada özel okullarda öğretmenlerin yetenek yönetimi uygulamaları ilişkin algıları ve bunun iş doyumu ile olan ilişkisi ele alınmıştır. Özel okullar öğretmen seçiminde oldukça özenli davranarak alanında uzman, deneyimli, etkin ve bilgi teknolojilerini en iyi şekilde kullanabilen kişileri seçmeye özen gösterirler. Farklı yeteneklere sahip öğretmenlerin seçilmesi, yeteneklerine göre yönetilmeleri, geliştirilmeleri ve bunun iş doyumu ile olan ilişkisi alan için önem taşımaktadır. İş doyumu, örgütlerin başarıyı yakalamasında, daha güçlü çalışan takımı oluşturmasında ve örgüte bağlılılarının artmasında yetenek yönetimine yardımcı olan bir etkendir. Bu iki boyutun birbiriyle yakından ilişkili olduğu düşünülmektedir. Çalışmada öncelikle yetenek yönetimi kavramı ele alınmış, tarihsel gelişimi, uygulama aşamaları ve eğitim örgütlerinde yetenek yönetimi kavramı incelenmiştir. Daha sonra iş doyumu kavramı incelenerek yetenek yönetimi açısından önemi belirtilmiştir. Özel okullardaki yetenek yönetimi uygulamalarının iş doyumu ile ilişkisini incelemek üzere ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Örneklem olarak seçilen grubun benzer özellikler taşıyan (kuruluş yılı, akademik birimlerin benzerliği, öğrenci ve öğretmen sayısı ve profili vs) gibi etmenlerin ortak olduğu köklü geçmişe sahip özel okullardan seçilmesine özen gösterilmiştir. Bunun nedeni ise özellikle araştırmada kullanılan ölçeklerde yer alan sorulara benzer koşullarda çalışan kişiler tarafından yanıtlanmasının sağlanmasıdır. Ölçeklerin yapılması için özel olarak belirli bir bölüm öğretmenleri değil, farklı bölümlerde çalışan öğretmenlerden basit tesadüfi yöntemle belirlenen bir gruptan veri toplanması amaçlanmıştır. Çalışma gönüllülük esasına dayanarak yapılmıştır. Öğretmenlerin okullarındaki yetenek yönetimi uygulamalarına ilişkin algıları için betimsel istatistik analizleri (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) yapılmıştır. Yetenek yönetimine ilişkin algılarının cinsiyet değişkeni için bağımsız gruplar t-testi, diğer değişkenler için tek yönlü varyans analizi (anova) kullanılmış, verilen normal dağılım göstermediği durumlarda non-parametrik eşdeğerleri yapılmıştır. Öğretmenlerin iş doyumları görüşleri için betimsel istatistik analizleri yapılmıştır. Okullardaki yetenek uygulamalarının öğretmenlerin iş doyumunun yordayacısı olup olmadığına ilişkin yanıtı bulmak için verilerin analizinde basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri kullanılmıştır. Bu bağlamda ve yetenek yönetimi uygulamalarının iş doyumunun önemli yordayıcısı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yetenek yönetimi, özel okullar, iş doyumu Tarih: Mayıs, 2019Article Citation - WoS: 0ORGANIZATIONAL AND PERSONAL FACTORS AFFECTING THE CAREER DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION ADMINISTRATORS: FOUNDATION UNIVERSITY SAMPLE(inst Federal Educacao, Ciencia & Tecnologia Sao Paulo, 2022) Avci, Begum; Gumuseli, Ali Ilker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsStudies about higher education management tend to ignore the analysis of career development of higher education administrators and the factors affecting their decision to accept or not to accept the position. However; the factors affecting the administrators to accept the position not only determine their management styles but also affect the quality of education. The purpose of this study is to examine the organizational and personal factors affecting the career development of higher education administrators. Organizational factors include economic and political/ideological factors whereas personal factors include educational, sociological and physiological/psychological factors. Qualitative research design was chosen in conducting this study. An interview form with 5 related questions was used Within this context, 14 head of department from 3 foundation universities in Turkey who worked during 2017-2018 school year constituted the study group, interviews were made. According to results revealed by the study, while political/ideological, educational and physiological/psychological factors affect the career development of higher education administrators, economical and sociological factors do not affect their career development.Master Thesis Öğretmenlerin kadın yöneticilerin dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algıları(2018) Şar, Elif; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu araştırmanın genel amacı; öğretmenlerin kadın yöneticilerin dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algılarını belirlemek ve öğretmenlerin bireysel özelliklerine göre dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algılarının farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul ili Avrupa Yakasında 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılındayöneticisi kadın olan ilkokullarda görev yapan 1168 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen Bağcılar, Zeytinburnu, Fatih ve Küçükçekmece ilçelerinde görev yapan 184 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada Podsakoff ve diğerleri (1990) tarafından geliştirilen dönüşümcü liderlik ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçe uyarlaması İşcan (2002) tarafından yapılmıştır.Elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) ve T- Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin kadın yöneticilerin dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algıları ''kararsızım'' düzeyindebulunmuştur. Dönüşümcü liderliğin boyutları açısından bakıldığında,öğretmenlerin kadın yöneticilerde en yüksek algıladıkları boyut yüksek başarı beklentisine sahip olma, bunu ikinci sırada grup amaçlarının kabulünü sağlama, üçüncü sırada vizyon ilham sağlama ve uygun rol modeli olma, dördüncü sırada bireysel ilgi gösterme boyutu izlemektedir. En düşük algılanan dönüşümcü liderlik boyutu ise entelektüel teşvikte bulunmadır. Öğretmenlerin algılarında cinsiyet, yaş ve kıdem yılı değişkenine göre farkların anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Bunun yanında medeni durum ve öğrenim durumu değişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Liderlik, Dönüşümcü Liderlik, Öğretmen, Okul, Kadın YöneticiMaster Thesis İstanbul ili Beyoğlu ilçesi özel ortaöğretim okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(2022) Hadımoğlu, Deniz; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu araştırmada, İstanbul ili Beyoğlu ilçesinde bulunan özel ortaöğretim kurumları okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerine çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Beyoğlu ilçesindeki liselerdeki öğretmenler, Çalışma evrenini ise bu ilçedeki özel liselerde çalışan 513 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma çalışma evreni üzerinde yapılmış, araştırmaya katılmayı kabul eden 403 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizi geriye dönen 304 ölçek üzerinden yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Dönüşümcü Liderlik Ölçeği ile Öğretmenlere Göre İşin Anlamlılığı Ölçeklerinden yararlanılmıştır. Ölçeklerden elede edşlen veriler SPSS program kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü ANOVA teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi ve analizi sonucunda; öğretmenlerin okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini 'kesinlikle katılıyorum' düzeyinde algıladıkları belirlenmiştir. Öte yandan okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik düzeylerinin farklı alt boyutlarına yönelik algılarında yaş değişkeni hariç; cinsiyet, kıdem, eğitim düzeyi, medeni durum ve okul türü değişkenlerinde öğretmen algıları arasında istatistiksel bakımdan anlamlı farklılık bulunmuştur. İşin anlamlılığı değişkeni için yapılan betimsel analizler neticesinde tüm öğretmenlerin işlerini anlamlı buldukları ve Tanınma boyutu hariç diğer tüm boyutlarda işlerini anlamlı bulma bakımından 'Tamamen Katılıyorum' düzeyinde görüş belirttikleri, Tanınma boyutunda ise 'Büyük Ölçüde Katılıyorum' görüşünde oldukları görülmüştür. Demografik değişkenler bakımından iş anlamlılığına ilişkin öğretmen algıları arasında istatistiksel bakımdan anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemeye yönelik yapılan analizler sonucunda; farklı alt boyutlara ilişkin algılar arasında tüm demografik özellikler bakımından anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Diğer yandan araştırmanın temel amacına yönelik olarak yapılan analizde, öğretmenlerin algılarına göre müdürlerin dönüşümcü liderlik alt boyutlarından ideal etki alt boyutu ile iş anlamlılığı alt boyutlarının tümü arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu; dönüşümcü liderlik alt boyutlarından telkinle güdüleme ile iş anlamlılığının mesleki gelişim, özerklik ve sosyal ilişkiler alt boyutları arasında düşük düzeyde pozitif, işle bütünleşme alt boyutu arasında ise yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Yine dönüşümcü liderlik alt boyutlarından Entelektüel Uyarım alt boyutu ile iş anlamlılığı alt boyutlarının tümü arasında düşük düzeyde pozitif yönlü; benzer bir biçimde, dönüşümcü liderlik alt boyutlarından Bireysel Destek alt boyutu ile iş anlamlılığı alt boyutlarının tümü arasında düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki ortaya çıkmıştır.Master Thesis Özel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin değişim algılarının incelenmesi(2019) Şener, Pelin; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsGünümüzde örgütler değişime ayak uydurmak zorundadır. Küreselleşmenin etkisi ve teknolojide gerçekleşen gelişmeler bireyler anlamında da değişime hızlı bir şekilde adapte olmayı mecbur kılmıştır. Eğitim örgütlerinin de en önemli görevlerinden biri değişime hızlı uyum sağlayacak bireyler yetiştirmektir. Bu çalışmanın amacı da, eğitim kurumlarında görev almakta olan öğretmenlerin okullarındaki değişim algılarını incelemektir. Araştırmanın evreni İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Ataşehir, Kadıköy ve Üsküdar ilçelerinde yer alan özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 328 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu öğretmenlerin değişim algısını ölçmek için Smith ve Hoy (2007) tarafından geliştirilen ve Yılmaz (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Okulların Değişime Açıklık Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında ise, SPSS programı kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve Anova (Tek Yönlü Varyans Analizi) testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, çalışma evreninde bulunan öğretmenlerin okullarındaki değişime, müdürlerin değişimine ve çevrenin değişim baskına dair algılarının 'kısmen katılıyorum' şeklinde olduğu sonucu elde edilmiştir. Özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin değişime dair algılarının, yaş, cinsiyet, mesleki kıdem ve kurum kıdemi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir.Doctoral Thesis Suriyeli göçmen öğrencilerin okullarda karşılaştıkları sorunlar ile bu sorunların çözümüne ilişkin uygulamalarının belirlenmesi(2022) Garan, Sadet; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu çalışmanın amacı, okullarında Suriyeli göçmen öğrencileri olan okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerine göre Suriyeli göçmen öğrencilerin bu okullarda karşılaştıkları sorunların tespit edilerek, okul yöneticileri ve öğretmenlerin bu sorunların çözümüne ilişkin yaptıkları uygulamalarının neler olduğunun belirlenmesidir. Çalışmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre oluşturulan 20 yönetici ve 40 öğretmenden oluşan 60 kişidir. Katılımcılar, Suriyeli öğrencilerin yoğun bulunduğu İstanbul İli ilçelerinden olan Avcılar, Bahçelievler, Bahçeşehir, Esenyurt ve Zeytinburnu İlçelerinde bulunan anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde okullarda görev yapmaktadırlar. Araştırmanın veri toplama aracı olarak; araştırmanın çalışma grubunun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 6 soru ile görev yaptıkları okullarda öğrenim gören Suriyeli göçmen öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik uygulamaların belirlenmesine yönelik 2 yarı yapılandırılmış sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre elde edilen veriler ışığında Suriyeli göçmen öğrencilerin; sosyo-kültürel kaynaklı, dil kaynaklı, aile kaynaklı, COVID-19 kaynaklı, psikoloji kaynaklı, okulların yapısal koşulları kaynaklı, ve kurumsal kaynaklı sorunlarla karşılaştıkları ortaya çıkmıştır. Yöneticilerin ve öğretmenlerin, öğrencilerin karşılaştıkları bu sorunların çözümüne yönelik yaptıkları uygulamaları ise; okul kültürünün ve fiziksel/ sosyal yapısının güçlendirilmesi, Türkçe'nin ikinci dil olarak öğretimine yönelik uygulamalar ve ailelerin okula dahil edilmesine yönelik uygulamalar şeklinde ortaya çıkmıştır. Çalışma sonuçları katılımcıların deneyim ve çıkarımlarından elde edildiğinden çözüm üreten uygulamaların, eğitimin uygulayıcıları olan yöneticilere ve öğretmenlere yol gösterici bir rehber olabileceği ve ilgili alanyazına katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »