Gümüşeli, Ali İlker
Loading...
Name Variants
Gümuseli A.
Gümüşeli Ali İlker
Gumuseli Ali Ilker
Gumuseli Ali İlker
Gumuseli, İ.
Gumuseli, Ilker
Gümüşeli, İ.
A. İ. Gumuseli
Ali İlker, Gümüşeli
Ali İlker Gümüşeli
A. İ. GÜMÜŞELI
Gümüşeli, İlker
Ali Ilker Gumuseli
Gümüşeli A.
Ali İlker Gumuseli
Ali Ilker GUMUSELi
Ali İ. Gümüşeli
GUMUSELi Ali İlker
Ali I. Gumuseli
Ali İlker GUMUSELi
Gumuseli, A.
Ali İ. Gumuseli
Gumuseli, Ali
A. I. GUMUSELi
A. İlker Gumuseli
A. İlker Gümüşeli
Gümüşeli, A.
Gumuseli, I.
Gümüşeli, Ali İLker
Ali İlker GÜMÜŞELI
Gümüşeli, Ali
A. Ilker Gumuseli
A. İ. Gümüşeli
A. I. Gumuseli
GUMUSELi Ali Ilker
Gumuseli A.
A. İ. GUMUSELi
Gumuseli, İlker
GÜMÜŞELI Ali İlker
Ali İlker GÜMÜŞELİ
Gümüşeli, Ali İlker
Gümüşeli, Ali Ilker
Gümüşeli Ali İlker
Gumuseli Ali Ilker
Gumuseli Ali İlker
Gumuseli, İ.
Gumuseli, Ilker
Gümüşeli, İ.
A. İ. Gumuseli
Ali İlker, Gümüşeli
Ali İlker Gümüşeli
A. İ. GÜMÜŞELI
Gümüşeli, İlker
Ali Ilker Gumuseli
Gümüşeli A.
Ali İlker Gumuseli
Ali Ilker GUMUSELi
Ali İ. Gümüşeli
GUMUSELi Ali İlker
Ali I. Gumuseli
Ali İlker GUMUSELi
Gumuseli, A.
Ali İ. Gumuseli
Gumuseli, Ali
A. I. GUMUSELi
A. İlker Gumuseli
A. İlker Gümüşeli
Gümüşeli, A.
Gumuseli, I.
Gümüşeli, Ali İLker
Ali İlker GÜMÜŞELI
Gümüşeli, Ali
A. Ilker Gumuseli
A. İ. Gümüşeli
A. I. Gumuseli
GUMUSELi Ali Ilker
Gumuseli A.
A. İ. GUMUSELi
Gumuseli, İlker
GÜMÜŞELI Ali İlker
Ali İlker GÜMÜŞELİ
Gümüşeli, Ali İlker
Gümüşeli, Ali Ilker
Job Title
Prof.Dr.
Email Address
ilker.gumuseli@okan.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
24
Articles
4
Citation Count
0
Supervised Theses
20
24 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 24
Master Thesis Özel okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisi(2018) Çubukcu, Burcu; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsÖzel okullarda çalışan yöneticilerin kullandıkları güç kaynaklarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisini belirlemek amacıyla yapılan bu tez çalışmasında, İstanbul ili, Beşiktaş ilçesine bağlı özel okullarda çalışan toplam 106 öğretmene anket uygulama çalışması yapılmıştır. Yapılan bu tez araştırması sonucunda, okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin iş doyumu arasında belirli oranda ilişki tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, iş doyumu ile karizmatik güç ve ödül gücü arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki vardır. Uzmanlık Gücü ve Yasal Güç, Mesleki Doyum ile ters orantılı olup, söz konusu güçlerin kullanımı öğretmenlerin Mesleki Doyumunu ters yönde etkilemektedir. Zorlayıcı Güç konusunda istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki kurulamamıştır. Yaş, cinsiyet ve deneyime göre de kullanılan güç kaynakları ile iş doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Ankete katılan öğretmenlerin yaşları ile iş doyumları arasında aritmetik ortalama olarak istatiksel bakımdan anlamlı bir fark olmadığı ortaya konmuştur. Ankete katılan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri onların cinsiyetine göre farklılık göstermemektedir. Deneyim değişkeni için hesaplanan aritmetik ortalama ile iş doyumu için hesaplanan aritmetik ortalama arasında ankete katılan öğretmenler arasında istatiksel bakımdan anlamlı bir fark olmadığı sonucu elde edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Örgütsel güç kaynakları, Özel okullar, Öğretmen, İş Doyumu Tarih: Nisan, 2018Master Thesis İngilizce öğretim görevlilerinin sergiledikleri dönüşümcü liderlik davranışları ile öğrencilerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi(2019) Eker, Nilgün; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu çalışma, bir devlet üniversitesinde görev yapmakta olan İngilizce öğretim görevlilerinin sergiledikleri dönüşümcü liderlik davranışları ile öğrencilerin ders motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılının bahar döneminde İstanbul'da bulunan bir devlet üniversitesinde çeşitli fakültelerden öğrencilere uygulanan anket yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma evreninde 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılının bahar döneminde İngilizce Akademik Yazı Yazma dersini alan 2700 öğrenci bulunmaktadır. Öğrenciler farklı günlerde dersi veren farklı öğretim görevlilerinin öğrencileridir. Tamamen gönüllülük esasına dayalı olarak 340 öğrenciden veri toplanmıştır. Bu çalışmayı gerçekleştirmek için öğrencilerden, kendi kişisel bilgilerini, öğretim görevlilerinin sergiledikleri dönüşümcü liderlik davranışlarıyla ilgili algılarını ve derse karşı motivasyon düzeylerini ölçen üç bölümden oluşan bir anket doldurmaları istenmiştir. Bu araştırmanın veri toplama araçları olarak Bass ve Avelio tarafından geliştirilmiş ve Türkçe'ye Çakar (2002) tarafından çevrilen Dönüşümcü Liderlik Ölçeği (TLQ) ve Glyyn tarafından geliştirilmiş ve tarafımdan Türkçe'ye uyarlanmış Ders Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmaya katılan öğrencilerin öğretim görevlilerine karşı olan dönüşümcü liderlik davranışları algıları çalışmanın bağımsız değişkeni; öğrencilerin derse karşı sahip oldukları motivasyon ise çalışmanın bağımlı değişkenidir. Ölçme araçları kullanılarak elde edilen veriler uygun bir istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın verilerinin analizinde aritmetik ortalama (X̄), bağımsız gruplar için T-Testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson Korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda: • Öğrencilerin algısına göre dönüşümcü liderlik davranışları sergilenme sıklığının çoğunlukla ifadesinde yer aldığı, • Öğrencilerin algısına göre incelendiğinde İdealleştirilmiş Etki alt boyutunun en yüksek vi ortalamaya, Entelektüel Uyarım alt boyutunun en düşük ortalamaya sahip alt boyutlar olduğu, • Öğrencilerin derse karşı motivasyonunun ortalama düzeyde olduğu, • Not Motivasyonu alt boyutunun en yüksek ortalamaya sahipken, öğrencilerin İç Motivasyon düzeyinin en düşük ortalamaya sahip alt boyut olduğu, • Öğrencilerin dönüşümcü liderlik davranışı algılarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ve tüm boyutlarda kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre yüksek ortalamaya sahip oldukları, • Öğrencilerin yaşı ile dönüşümcü liderlik algıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, • Öğrencilerin Dönüşümcü Liderlik alt boyutlarına ait algıları ve okudukları fakülte arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı, • Motivasyonun alt boyutları ile cinsiyet değişkeni arasındaki dağılım incelendiğinde İç Motivasyon, Öz-Yeterlik, Not Motivasyonu ve Kariyer Motivasyonunun cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, • Motivasyonun Özerklik alt boyutunun cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ve kadınların Özerklik Motivasyonun erkeklere göre daha yüksek olduğu, • İç Motivasyon, Öz-Yeterlik, Not Motivasyonu ve Kariyer Motivasyonu alt boyutlarında yaşa göre anlamlı farklılıkların olmadığı, • Özerklik alt boyutu ve yaş arasında anlamlı bir ilişki olduğu, • İç Motivasyon, Öz-Yeterlik, Özerklik, Not Motivasyonu ve Kariyer Motivasyonu alt boyutlarında öğrencilerin fakültelerine göre anlamlı farklılıkların olmadığı, • Dönüşümcü Liderlik alt boyutları ve Motivasyon alt boyutları arasında olumlu yönde düşük düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Master Thesis Özel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin değişim algılarının incelenmesi(2019) Şener, Pelin; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsGünümüzde örgütler değişime ayak uydurmak zorundadır. Küreselleşmenin etkisi ve teknolojide gerçekleşen gelişmeler bireyler anlamında da değişime hızlı bir şekilde adapte olmayı mecbur kılmıştır. Eğitim örgütlerinin de en önemli görevlerinden biri değişime hızlı uyum sağlayacak bireyler yetiştirmektir. Bu çalışmanın amacı da, eğitim kurumlarında görev almakta olan öğretmenlerin okullarındaki değişim algılarını incelemektir. Araştırmanın evreni İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Ataşehir, Kadıköy ve Üsküdar ilçelerinde yer alan özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 328 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu öğretmenlerin değişim algısını ölçmek için Smith ve Hoy (2007) tarafından geliştirilen ve Yılmaz (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan 'Okulların Değişime Açıklık Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında ise, SPSS programı kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve Anova (Tek Yönlü Varyans Analizi) testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, çalışma evreninde bulunan öğretmenlerin okullarındaki değişime, müdürlerin değişimine ve çevrenin değişim baskına dair algılarının 'kısmen katılıyorum' şeklinde olduğu sonucu elde edilmiştir. Özel ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin değişime dair algılarının, yaş, cinsiyet, mesleki kıdem ve kurum kıdemi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği sonucu elde edilmiştir.Master Thesis İstanbul ili Beyoğlu ilçesi devlet ortaöğretim okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları ile öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(2022) Özyürek, Nihan; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu araştırma, İstanbul ili Beyoğlu ilçesinde bulunan devlet ortaöğretim okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları ile öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesine yöneliktir. Araştırmada ayrıca öğretmen algılarının her iki değişken bakımından cinsiyet, yaş, kıdem, mezun olunan fakülte, eğitim durumu, medeni durum ve okul türüne göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Beyoğlu ilçesindeki devlet okulları oluşturmaktadır. Çalışma evreni olarak araştırmanın örneklemini belirlemek için Beyoğlu ilçesinde bulunan tüm resmi devlet liseleri seçilmiştir. Bu liselerde görev yapan öğretmenler tarafından okul müdürlerinin öğretim liderliği boyutlarının ne düzeyde algılandığı ile öğretmenlerin işlerini anlamlı bulma düzeyleri araştırılmıştır. Araştırmanın verilerini elde etmek için Gümüşeli (1996) ve Toptaş (2016) tarafından geliştirilen ölçekler kendilerinden izin alınarak kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında, SPSS program kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve ANOVA testlerinden yararlanılmıştır. Toplamda 323 kişi ile yürütülen bu çalışmada Öğretim Liderliği Davranışı alt boyutlarında tanımlı görevler için öğretmenler okul müdürlerinin 'çoğunlukla' düzeyinde bu görevleri yerine getirdiklerini algılamışlardır. Bireysel değişkenler bakımından yapılan farklılık analizi sonucunda cinsiyet, mezun olunan fakülte ve medeni durum değişkenleri bakımından öğretmen algıları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamışken, yaş, kıdem ve görev yapılan okul türü değişkenleri bakımından farklı boyutlara ilişkin algılarda istatistiksel bakımdan anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. İstatistiksel bakımdan anlamlı farklılıkların yaş değişkeninde 'Sürekli Görünür Olma' boyutunda 62 yaş ve yukarı gruptaki öğretmenlerden; kıdem değişkeni bakımından 'Amaçları Geliştirme' boyutunda 16-20 yıl arası kıdeme sahip olan öğretmenlerden; Mezun Olunan Fakülte değişkeni bakımından Anadolu İmam Hatip Lisesinde görev yapan öğretmenlerden kaynaklandığı ortaya çıkmıştır. Araştırmanın ilişki aranan bağımlı değişkeni olan 'İşin Anlamlılığı' değişkenine yönelik elde edilen bulgulardan; öğretmenlerin kendilerine yönelik değerlendirmeleri dikkate alındığında genel itibariyle işlerini 'katılıyorum' düzeyinde anlamlı buldukları görülmüştür. Yine bireysel değişkenlerin 'İşin Anlamlılığı' na yönelik algılarda fark yaratıp yaratmadığını ortaya çıkarmak için yapılan farklılık analizi sonucunda cinsiyet ve medeni durum değişkenleri bakımından öğretmen algıları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamış; buna karşın, eğitim durumu, görev yapılan okul türü değişkenleri bakımından öğretmen algıları arasında istatistiksel bakımdan anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Grupların aritmetik ortalama puanları bakımından yaş ve kıdem artışı ile birlikte işin anlamlılığı algılarında azalma görülmüştür. Eğitim durumu bakımından lisans mezunlarının lisans üstü mezunlara göre 'Mesleki Gelişim' ve 'Özerklik' boyutlarında istatistiksel bakımdan anlamlı bir biçimde işlerini daha yüksek düzeyde anlamlı buldukları belirlenmiştir. Görev yapılan okul türü bakımından ise Anadolu Lisesi öğretmenleri 'Özerklik' boyutunda, Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi öğretmenleri de 'Tanınma' boyutunda diğer gruptaki meslektaşlarına göre işlerini anlamlı biçimde anlamlı buldukları ortaya çıkmıştır.Master Thesis Yükseköğretim kurumlarındaki bölüm başkanlarının çatışma yönetimi stilleri ile akademik personelin iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki (İstanbul ili örneği)(2019) Donat, Seda; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsÇatışmalar örgütlerde sıklıkla karşılaşılan, insan doğası gereği kaçınılmaz durumlardır. Modern araştırmalar, çatışmaların örgüt içinde tamamen yok edilmesi yerine doğru yönetilmeleri halinde, örgütler için yararlı olabileceğini ortaya koymuştur. Yükseköğretim kurumlarında görev yapan akademisyenlerin beklentilerinin karşılanamaması ve huzurlu çalışma ortamını engelleyici çatışmaların olması durumunda; iş tatminsizliği ve tükenmişlik ortaya çıkabilmekte, bunun da akademik gelişimi olumsuz yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Toplumun dinamiği olan ve ülkelerin gelişmişliğini belirleyen yükseköğretim kurumlarının, sağlıklı bir şekilde işlevini yerine getirebilmesinin önkoşulu akademisyenlerin iş doyumunu sağlamaktır. Bu çalışmada, yükseköğretim kurumlarındaki akademik personelin bölüm başkanlarının kullandıkları çatışma yönetimi stillerine ilişkin algıları ile iş doyum düzeylerinin, bazı demografik açılar itibarıyla farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmiş ve bölüm başkanlarının kullandıkları çatışma yönetimi stilleri ile akademik personelin iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki, devlet ve vakıf üniversiteleri bazında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini; İstanbul ilinde, bünyesinde fakülte barındıran 13 devlet 44 vakıf üniversitesinde görevli olan akademik personelin tamamı oluşturmaktadır. Çalışmada söz konusu üniversitelerden, yansız atama ile oranlı örneklem alınmış; kurumların türü itibarıyla devlet ve vakıf olmak üzere iki grup olarak incelenmiştir. Örneklemi, oranlı küme örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 2 devlet 6 vakıf üniversitesi oluşturmaktadır. Akademik personelin çatışma yönetimi stillerine ilişkin algılarını ölçmek için Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği (ROCI II), iş doyumlarını ölçmek için ise Minnesota İş Doyumu Ölçeği uygulanmıştır. Veri toplama araçları, söz konusu üniversitelerin fakültelerinde görevli akademisyenlerden tümüne ulaşma gayretiyle toplam 2200 kişiye gönderilmiş, 209 sağlıklı geri dönüş sağlanmıştır. Çalışma, katılımcıların algıları ile sınırlandırılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, devlet üniversitelerinde görevli akademik personelin: -Tümleştirme algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin artmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. -Ödün verme algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin artmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. -Hükmetme algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin azalmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. -Kaçınma algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin artmakta olduğu %95 güvenirlilikle söylenebilir. -Uzlaşma algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin artmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. Araştırmanın sonuçlarına göre, vakıf üniversitelerinde görevli akademik personelin: -Tümleştirme algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin ortadan daha yüksek düzeyde artmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. -Ödün verme algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin tümleştirme stilinde olduğu gibi, ortadan daha yüksek düzeyde artmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. -Hükmetme algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin orta düzeyde azalmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. -Kaçınma algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin çok düşük düzeyde artmakta olduğu %95 güvenirlilikle söylenebilir. -Uzlaşma algısı arttıkça iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyum düzeyinin orta düzeyde artmakta olduğu %99 güvenirlilikle söylenebilir. Araştırmaya katılan devlet ve vakıf üniversitelerinde görevli akademisyenlerin, bölüm başkanlarının tercih ettiği çatışma yönetimi stillerinden tümleştirme, ödün verme, hükmetme, kaçınma ve uzlaşma algıları arasında istatistiksel olarak manidar bir farklılık olmadığı görülmüş, söz konusu stillere ilişkin algıların benzer olduğu saptanmıştır. Bu sonuç, çatışma yönetimi stilleri algılarında, bağlı bulunulan yükseköğretim kurumunun türü ile ilgili, istatistiksel bir farklılıktan söz edilemeyeceğini göstermektedir. Araştırmaya katılan devlet ve vakıf üniversitelerinde görevli akademisyenlerin iç iş doyumu, dış iş doyumu ve genel iş doyumu algıları arasında istatistiksel olarak manidar bir farklılık olmadığı görülmüş, iş doyum düzeylerinin benzer olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler Çatışma, Çatışma Yönetimi, Çatışma Yönetimi Stilleri, İş Doyumu, Yükseköğretim Kurumları, Bölüm Başkanları, Akademik Personel.Master Thesis Enneagram metodolojisi tekniğine göre okul yöneticilerinin mizaç dağılımının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi(2019) Şirin, Servet Gülsün; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu çalışmanın temel amacı Enneagram Metodolojisi tekniğiyle okul yöneticilerin mizaç tiplerini ve mizaç dağılımlarını belirlemek, Türkiye genelindeki mizaç dağılımı ile karşılaştırmak ve okul türleri ile mizaç dağılımları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanı evreni Türkiye'de devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan okul müdürleridir. Araştırmanın örneklemini kartopu örneklem modeli kullanılarak ulaşılan devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 1.111 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada Türkiye'deki okul yöneticilerinin enneagram metodolojisine göre hangi mizaç özelliklerine sahip olduklarının belirlenmesine yönelik olarak nicel araştırma deseni olan betimsel ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklemi oluşturan 1111 okul yöneticisine CharacterIX kişilik envanteri online uygulanarak veriler toplanmıştır. Envanter aracılığı ile toplanan veriler bir istatistik paket programı yardımıyla çözümlenmiş ve analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, Türkiye'deki okul yöneticilerinin çoğunluğunun Tip-2 mizaç tipine sahip olduğu görülmüştür. Ardından Tip-1,Tip-6,Tip-9,Tip-4,Tip-7,Tip8,Tip-5,Tip-3 şeklinde bir dağılım söz konusudur. Araştırma ilgi çekici bulgulardan vii birisi doğuştan liderlik özellikleri olan Tip-8 ve Tip-3'lerin dağılımda son sıralarda yer almalarıdır. Diğer yandan okul yöneticilerin mizaç dağılımı ile Türkiye diğer çalışanlarının mizaç dağlımı karşılaştırıldığında çok benzer sonuçlar elde edilmiştir. Bir başka ifadeyle, daha önce ilgili firma tarafından Türkiye çapında 34539 kişiye uygulanan envanter sonuçlarında da, çalışanların çoğunluğunun Tip-2 mizaç özelliğine sahip bireylerden oluştuğu bulunmuştur. Bu uygulamada tip 2 mizaç dağılımının ardından Tip-4,Ti6,Tip-1,Tip 9,Tip-8,Tip-7,Tip-5,Tip-3 şeklinde bir dağılımının geldiği anlaşılmıştır. Bu sonuçlara göre okul müdürlerinin mizaç türü bakımından oransal dağılımlarının ülke çalışanlarının genel mizaç dağılımı ile paralel olduğunu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Kişilik, Mizaç, Ennegaram Metodolojisi, Liderlik, Okul Yöneticiliği,Master Thesis COVID-19 pandemisi sürecinde İstanbul'daki vakıf üniversitesi öğrencilerinin uzaktan öğretim uygulamalarına ilişkin hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(2022) Şimşek, Tuğba; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu araştırmada İstanbul'daki vakıf üniversitelerinde lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin COVID-19 pandemisi sürecindeki uzaktan öğretim uygulamalarına hazır bulunuşluk düzeyleri ile süreçten duydukları genel memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın evrenini; 2019-2020 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde faaliyet gösteren ve dört yıllık lisans programlarına ilk defa öğrenci alımının üzerinden 15 yıl geçen vakıf üniversitelerinin toplam 146.100 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri 'Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazır Bulunuşluk Ölçeği' ve 'e-Öğrenme Sürecine İlişkin Memnuniyet Ölçeği' aracılığıyla elde edilmiştir. Gönüllülük esası ile doldurulan 548 adet anket formundan, araştırmanın örneklem grubuna uygun olmadığı tespit edilen 167 anket formu hesaplama dışında tutularak, toplam 381 anket formu işleme alınmıştır. Ardından veriler, paket istatistik programları aracılığıyla; aritmetik ortalama, standart sapma, ANOVA Testi, Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi teknikleri kullanılarak araştırmanın amaçları doğrultusunda analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin uzaktan öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerine verdikleri cevapların hem ölçek geneli hem de alt boyutlar itibariyle 'katılıyorum' düzeyinde olduğu ve kendilerini acil uzaktan öğretim uygulamalarına çoğunlukla hazır hissettikleri anlaşılmıştır. Aynı şekilde, öğrencilerin pandemi dönemindeki uzaktan öğretim uygulamalarına ilişkin memnuniyet düzeylerinin hem genel ölçek düzeyinde hem de tüm alt boyutlarda 'sık sık' düzeyinde değerlendirildiği ve uzaktan öğretim uygulamalarından çoğunlukla memnun oldukları ortaya çıkmıştır. Hazır bulunuşluk değişkeni üzerinde yapılan analizler sonucunda, öğrencilerin uzaktan öğretime hazır bulunuşluk düzeylerinde, tüm kişisel özellikleri bakımından anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Memnuniyet değişkeni üzerinde yapılan analizler sonucunda ise, öğrencilerin uzaktan öğretime yönelik memnuniyet düzeylerinde, öğrenim gördükleri programların alanları ve bulundukları sınıf düzeyleri bakımından anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Öğrencilerin çevrim içi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri ile uzaktan öğretime ilişkin memnuniyet düzeyleri arasında istatistiksel bakımdan anlamlı bir ilişkiye rastlanamamıştır. Bununla birlikte; ölçeklerin alt boyutları arasındaki en yüksek anlamlı ilişkinin 'Bilgisayar ve İnternet Kullanımı Öz-Yeterliği', 'Öğrenen Kontrolü' ve 'İletim ve Kullanışlılık' boyutları arasında olduğu görülmüştür. Elde edilen bu veriler, bilgisayar ve internet kullanımı becerisine sahip ve kendi öğrenme sürecini yönetebilen öğrencilerin, öğrenme yönetim sistemi üzerinden yürütülen uzaktan öğretim uygulamalarına ilişkin memnuniyet düzeylerinin daha yüksek olduğunu göstermiştir. Uzaktan öğretime hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeyi değişkenlerinin her bir alt boyutu arasında düşük-orta düzeyde ilişki bulunduğu, memnuniyet düzeyi üzerinde en etkili değişkenin ise 'Bilgisayar ve İnternet Kullanımı Öz-Yeterliği' olduğu ortaya çıkmıştır. Bilgisayar ve internet kullanımına ilişkin ilgi, beceri ve geçmiş başarılı deneyimlerin, uzaktan öğretim uygulamalarına ilişkin memnuniyet düzeyini olumlu yönde etkilediği görülmüştür.Doctoral Thesis Suriyeli göçmen öğrencilerin okullarda karşılaştıkları sorunlar ile bu sorunların çözümüne ilişkin uygulamalarının belirlenmesi(2022) Garan, Sadet; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu çalışmanın amacı, okullarında Suriyeli göçmen öğrencileri olan okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşlerine göre Suriyeli göçmen öğrencilerin bu okullarda karşılaştıkları sorunların tespit edilerek, okul yöneticileri ve öğretmenlerin bu sorunların çözümüne ilişkin yaptıkları uygulamalarının neler olduğunun belirlenmesidir. Çalışmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre oluşturulan 20 yönetici ve 40 öğretmenden oluşan 60 kişidir. Katılımcılar, Suriyeli öğrencilerin yoğun bulunduğu İstanbul İli ilçelerinden olan Avcılar, Bahçelievler, Bahçeşehir, Esenyurt ve Zeytinburnu İlçelerinde bulunan anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde okullarda görev yapmaktadırlar. Araştırmanın veri toplama aracı olarak; araştırmanın çalışma grubunun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 6 soru ile görev yaptıkları okullarda öğrenim gören Suriyeli göçmen öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik uygulamaların belirlenmesine yönelik 2 yarı yapılandırılmış sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre elde edilen veriler ışığında Suriyeli göçmen öğrencilerin; sosyo-kültürel kaynaklı, dil kaynaklı, aile kaynaklı, COVID-19 kaynaklı, psikoloji kaynaklı, okulların yapısal koşulları kaynaklı, ve kurumsal kaynaklı sorunlarla karşılaştıkları ortaya çıkmıştır. Yöneticilerin ve öğretmenlerin, öğrencilerin karşılaştıkları bu sorunların çözümüne yönelik yaptıkları uygulamaları ise; okul kültürünün ve fiziksel/ sosyal yapısının güçlendirilmesi, Türkçe'nin ikinci dil olarak öğretimine yönelik uygulamalar ve ailelerin okula dahil edilmesine yönelik uygulamalar şeklinde ortaya çıkmıştır. Çalışma sonuçları katılımcıların deneyim ve çıkarımlarından elde edildiğinden çözüm üreten uygulamaların, eğitimin uygulayıcıları olan yöneticilere ve öğretmenlere yol gösterici bir rehber olabileceği ve ilgili alanyazına katkı sağlayabileceği düşünülmektedir.Article Citation Count: 0VOCATIONAL HIGH SCHOOL TEACHERS' PERCEPTIONS OF ORGANIZATIONAL SILENCE(inst Federal Educacao, Ciencia & Tecnologia Sao Paulo, 2021) Girgin, Sinan; Gumuseli, Ali Ilker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsThis study was conducted to determine the organizational silence perceptions of teachers who work in public high schools in the Bagcilar district, Istanbul province of Turkey, and to specify whether they differ according to different variables. The survey model was used in the study. The research was performed with 323 teachers working in vocational high schools in the Bagcilar district of Istanbul in the 2017-2018 academic year. In the study, the random sampling method was employed. The "Personal Information Form" and "Organizational Silence Scale" were used as data collection tools. In the research, descriptive statistics, the independent samples t-test, one-way analysis of variance, and the Kruskal-Wallis test were performed. The general organizational silence perceived by vocational high school teachers was found to be "low." It was revealed that the perceived organizational silence of vocational high school teachers did not vary by gender, educational level, professional seniority, subject, and union membership, while the perceived general organizational silence varied depending on age.Master Thesis Öğretmenlerin kadın yöneticilerin dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algıları(2018) Şar, Elif; Gümüşeli, Ali İlker; Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi / Educational Administration, Supervision Planning And EconomicsBu araştırmanın genel amacı; öğretmenlerin kadın yöneticilerin dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algılarını belirlemek ve öğretmenlerin bireysel özelliklerine göre dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algılarının farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul ili Avrupa Yakasında 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılındayöneticisi kadın olan ilkokullarda görev yapan 1168 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen Bağcılar, Zeytinburnu, Fatih ve Küçükçekmece ilçelerinde görev yapan 184 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada Podsakoff ve diğerleri (1990) tarafından geliştirilen dönüşümcü liderlik ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Türkçe uyarlaması İşcan (2002) tarafından yapılmıştır.Elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) ve T- Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin kadın yöneticilerin dönüşümcü liderlik yeterliliklerine ilişkin algıları ''kararsızım'' düzeyindebulunmuştur. Dönüşümcü liderliğin boyutları açısından bakıldığında,öğretmenlerin kadın yöneticilerde en yüksek algıladıkları boyut yüksek başarı beklentisine sahip olma, bunu ikinci sırada grup amaçlarının kabulünü sağlama, üçüncü sırada vizyon ilham sağlama ve uygun rol modeli olma, dördüncü sırada bireysel ilgi gösterme boyutu izlemektedir. En düşük algılanan dönüşümcü liderlik boyutu ise entelektüel teşvikte bulunmadır. Öğretmenlerin algılarında cinsiyet, yaş ve kıdem yılı değişkenine göre farkların anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Bunun yanında medeni durum ve öğrenim durumu değişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Liderlik, Dönüşümcü Liderlik, Öğretmen, Okul, Kadın Yönetici
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »